ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Χρειάζονται και στοιχεία για τη νοθεία. Όχι μόνο ενδείξεις...

Ούτε ένα πλωτό μουσείο δεν μπορούν να προστατεύσουν: Μετά την βύθιση της ΤΠΚ «Τουρνάς» τώρα το «Βέλος» – Ερωτήματα για την ηγεσία του ΓΕΝ

Τεράστιο ρήγμα στο σκάφος - Το ρυμουλκούν και υπάρχουν φόβοι ότι θα πάει για σκραπ

Ούτε ένα πλωτό μουσείο δεν μπορούν να προστατεύσουν: Μετά την βύθιση της ΤΠΚ «Τουρνάς» τώρα το «Βέλος» – Ερωτήματα για την ηγεσία του ΓΕΝ

Το ιστορικό (ιστορικό, βάσει της δράσης του στον Β’ΠΠ όταν ήταν ενταγμένο στο αμερικανικό Ναυτικό και πήρε 13 Σταυρούς Μάχης) αντιτορπιλικό «Βέλος» D-16 που βρίσκεται από τον Σεπτέμβριο του 2019 στη Νέα Παραλία της πόλης βρίσκεται πολύ κοντά στην βύθισή του.

Ήδη εκφράζονται φόβοι ότι το πλοίο θα πάει για σκραπ, καθώς ολοκληρώθηκε το μεσημέρι της Κυριακής (19/11) η ρυμούλκησή του στην προβλήτα δύο του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και από εκεί θα δουν το μέγεθος των ζημιών που έχει υποστεί και αν μπορούν να επισκευαστούν, κάτι που θεωρείται αρκετά δύσκολο. 

Οι ευθύνες που υπάρχουν για το ηλικίας 81 ετών σκαρί που ρυμουλκείται από εδώ και από εκεί για να κάνουν σόου κάποιοι στο Ναυτικό και το ΓΕΕΘΑ και οι πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου είναι μεγάλες καθώς γνωρίζουν ότι το σκάφος δεν έχει προωστικό σκεύος εντούτοις αδιαφόρησε όπως αποδείχθηκε να πάρει μέτρα προστασίας ενώ ήξερε ότι αναμένονται θυελλώδεις άνεμοι στην περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Μια απλή ανάγνωση δηλαδή του δελτίου καιρού θα απέτρεπε σήμερα από το να κινδυνεύει το ιστορικό αυτό σκάφος ακόμα και να βυθιστεί.

Το ΜΑΑ ΑΤ/ΒΕΛΟΣ είναι πριμοδετημένο στο χειρότερο μέρος του λιμανιού στη Θεσσαλονίκη και για δεύτερη φορά επήλθε ρήγμα στη πρύμνη του αντιτορπιλικού, το οποίο εδώ και χρόνια λειτουργεί ως μουσείο του αντιδικτατορικού αγώνα.

Αν και οι μετεωρολόγοι προέβλεπαν εχθές ανέμους 8-9 Μποφόρ στη Θεσσαλονίκη και όλοι ξέρουμε τι εστί Βαρδάρης, για δεύτερη φορά  δεν ελήφθησαν τα απαραίτητα μέτρα προστασίας του πλοίου-μουσείου.

Τι είναι όμως το Βέλος; Η αρχική ονομασία του πλοίου ήταν USS Charrette (DD-581) αντιτορπιλικό κλάσεως  Fletcher, ναυπήγησης 1942.

Το 1959 πήρε το όνομα  Α/Τ Βέλος (D16), μέχρι το 1999 που μουσείο του αντιδικτατορικού αγώνα στο Παλαιό Φάληρο. Είναι δηλαδή ηλικίας 81 ετών το σκαρί του.

Στο πλοίο απονεμήθηκαν δεκατρείς (13) Σταυροί Μάχης και άλλα παράσημα, για την δράση του στο αμερικανικό Ναυτικό στην διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Στην πρύμνη του αντιτορπιλικού έχει σημειωθεί ρήγμα και σήμερα γίνονται προσπάθειες από τους αρμόδιους μηχανικούς να αποκαταστήσουν ό,τι μπορούν, καταγράφοντας το μέγεθος των φθορών που έχει υποστεί το ιστορικό πλοίο, που αποτελεί ένα πλωτό μουσείο.

Σήμερα το πρωί, στο πλοίο έφτασε συνεργείο δυτών και ένας γερανός προκειμένου να ξεκινήσει η επιχείρηση «διάσωσης».

Σύμφωνα με το σχέδιο, οι δύτες πέρασαν ιμάντες κάτω από τη πρύμνη του πλοίο ώστε ο γερανός από τη ξηρά να σηκώσει τη πρύμνη για να μην μπαίνουν νερά στο κύτος από το ρήγμα.

Στο σημείο που έχει αγκυροβολήσει το αντιτορπιλικό βρίσκεται και ένα φορτηγό-ρυμουλκό που βοηθά ουσιαστικά να συγκρατηθεί το «Βέλος» από τους ισχυρούς ανέμους και να το προστατεύσει από ενδεχόμενες νέες φθορές. σύμφωνα με ρεπορτάζ της ΕΡΤ.

Ο Ευάγγελος Αποστολάκης, με αφορμή δημοσιεύματα που συνοδεύονται και από φωτογραφικό υλικό κατά τα οποία «το αντιτορπιλικό (Α/Τ) ‘Βέλος’, σύμβολο του Αντιδικτατορικού αγώνα και πλωτό μουσείο του Πολεμικού Ναυτικού, χτυπήθηκε με σφοδρότητα από την κακοκαιρία με αποτέλεσμα να προκληθεί ρήγμα στη πρύμνη του πλοίου», ζητεί να διερευνηθούν τα αίτια.

Υπάρχουν συγκεκριμένες ευθύνες της ηγεσίας του ΠΝ. της ηγεσίας του ΠΝ καθώς σύμφωνα με το άρθρο 191Α – Ποινικός Κώδικας (Νόμος 4619/2019) προβλέπονται ποινές  για προσβολή συμβόλων ή τόπων ιδιαίτερης εθνικής ή θρησκευτικής σημασίας για:

1. Όποιος δημόσια αφαιρεί, καταστρέφει, παραμορφώνει ή ρυπαίνει την επίσημη σημαία του κράτους ή έμβλημα της κυριαρχίας του ή ηχητικά παρεμποδίζει τη δημόσια ανάκρουση του εθνικού ύμνου, και έτσι εκθέτει σε κίνδυνο τη δημόσια τάξη, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο έτη ή χρηματική ποινή.

2. Με την ίδια ποινή τιμωρείται όποιος τελεί πράξεις ρύπανσης ή φθοράς σε τόπους ιδιαίτερης εθνικής ή θρησκευτικής σημασίας καθώς και σε χώρους φύλαξης νεκρών ή νεκροταφεία και προκαλεί έτσι φόβο ή ανησυχία σε αόριστο αριθμό ανθρώπων, εφόσον η πράξη δεν τιμωρείται βαρύτερα με άλλη διάταξη.

(Ο νέος Ποινικός Κώδικας, όπως κωδικοποιήθηκε με τον Ν. 4619/2019, με ημερομηνία ισχύος την 1η Ιουλίου 2019).

Η κατάσταση θυμίζει την αντίστοιχη πριν λίγους μήνες όταν μετά το φιάσκο στη Νέο Αγχίαλο, όπου τα μαχητικά κινδύνεψαν από την πυρκαγιά, και μετά την αποκάλυψη πως τα ελικόπτερα καθηλώθηκαν στο Στεφανοβίκειο λόγω της πλημμύρας, αποκαλύφθηκε ότι και η πυραυλάκατος P-16 «Τουρνάς», η οποία θα χρησιμοποιούταν ως κινούμενος στόχος σε άσκηση ανοιχτά της Κρήτης βυθίστηκε. 

Συγκεκριμένα, σε δήλωσή του ο τομεάρχης Εθνικής ‘Αμυνας του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ αναφέρει ότι «το πλοίο βρίσκεται αγκυροβολημένο στη νέα παραλία Θεσσαλονίκης, όπου και είναι εκτεθειμένο στον καιρό» και τονίζει ότι «είναι επιτακτική η ανάγκη να μεταφερθεί το ‘Βέλος’ στο πλησιέστερο λιμάνι προκειμένου να προστατευθεί, αλλά και να γίνουν άμεσα οι απαιτούμενες εργασίες για να αποκατασταθούν οι βλάβες που έχουν προκληθεί».

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Επιπλέον, σημειώνει αφενός ότι «είναι αναγκαίο να διερευνηθούν τα αίτια και οι συνθήκες υπό τις οποίες το πλοίο για δεύτερη φορά βρέθηκε σε κίνδυνο» και, αφετέρου, ότι «είναι υποχρέωση της Πολιτείας να διαφυλάξει το ιστορικό αυτό πλοίο, σύμβολο του αγώνα ενάντια στη δικτατορία και να μεριμνήσει για τη μεταφορά του στη θέση που ανήκει, δηλαδή στο Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης».

velos-33
velos-5
velos-4
velos-2
velos-8
velos-6
velos-1
velos-kakokairia
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.