Σύμφωνα με επίσημες δηλώσεις αξιωματούχων της, η Τουρκία δεν προτίθεται να παραιτηθεί…

Σύμφωνα με επίσημες δηλώσεις αξιωματούχων της, η Τουρκία δεν προτίθεται να παραιτηθεί από τις ρήτρες που προβλέπει το συμβόλαιο για το γιγαντιαίο ευρωπαϊκό μεταφορικό αεροσκάφος A400M και θα τις απαιτήσει από την κατασκευάστρια ευρωπαϊκή πολυεθνική εταιρία EADS. Αυτά προκύπτουν από ανακοίνωση του τουρκικού υφυπουργείου Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM), αν και διευκρινίζεται ότι η τελική απόφαση της Τουρκίας θα ληφθεί σε συνεργασία με τις υπόλοιπες έξι χώρες που έχουν παραγγείλει το αεροσκάφος. Η ανακοίνωση αυτή εξεδόθη με αφορμή την επ’ αόριστον αναβολή της πρώτης πτήσης του A400M (προγραμματιζόταν για τα τέλη του έτους) που ανακοίνωσε το Σεπτέμβριο η EADS και την ταυτόχρονη απειλή της EADS να «παγώσει» την παραγωγή του αεροσκάφους εάν οι πελάτες ασκήσουν τις ρήτρες, σύμφωνα με δημοσίευμα του γερμανικού περιοδικού Der Spiegel! Η απειλή εκτοξεύεται από τον επικεφαλής και της Airbus και της EADS Λουίς Γκαλουά, σε επιστολή που φέρεται να έστειλε προς τις χώρες-πελάτες! Σύμφωνα με την ανακοίνωση του SSM, η Τουρκία έχει κοινοποιήσει την ενόχλησή της για τις καθυστερήσεις, τόσο προς την υπηρεσία που συστήθηκε από τα επτά κράτη που έχουν παραγγείλει το A400M για να επιβλέπει τη συγκεκριμένη προμήθεια (OCCAR),όσο και προς το σκέλος στρατιωτικών αεροσκαφών της ευρωπαϊκής εταιρίας Aitbus που ελέγχεται κατά 100% από την EADS. Υπενθυμίζεται ότι η Τουρκία έχει παραγγείλει 10 αεροσκάφη. Μεγαλύτεροι πελάτες είναι η Γερμανία που έχει παραγγείλει 60 αεροσκάφη και η Γαλλία που με 50. Ακολουθούν η Ισπανία με 27, η Βρετανία με 25, το Βέλγιο με 7 και το Λουξεμβούργο που έχει παραγγείλει ένα αεροσκάφος.