ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Στην Ελλάδα ότι πιο μεγάλο είναι το έγκλημα, τόσο πιο μικρή είναι η τιμωρία - Τι, όχι;

Για πρώτη φορά στην ιστορία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπέρασαν τα diesel σε πωλήσεις

Τα αμιγώς ηλεκτρικά κατάφεραν να φθάσουν μερίδιο αγοράς 21% ενώ τα diesel έφθασαν στο 19%.

Για πρώτη φορά στην ιστορία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπέρασαν τα diesel σε πωλήσεις

Ιστορτική στιγμή τον Δεκέμβριο του 2021 καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης ήταν περισσότερα από τα diesel.

Οι τεκτονικές αλλαγές που συντελούνται στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία γίνονται με απίστευτα γρήγορους ρυθμούς. Και η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση φαίνεται ότι θα γίνει πολύ πιο γρήγορα από ότι περίμεναν και οι πιο αισιόδοξοι.

Είναι ενδεικτικό αυτό που έγινε τον Δεκέμβριο στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης, όπου τα diesel για πρώτη φορά στην ιστορία ήταν λιγότερα από τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Αρκεί να θυμίσουμε ότι μόλις πριν πέντε-έξι χρόνια, τα diesel ξεπερνούσαν το 50% των συνολικών πωλήσεων ολόκληρης της ευρωπαϊκής αγοράς.

Όμως μέσα στον Δεκέμβριο του 2021 σημειώθηκε η μεγάλη αλλαγή. Τα αμιγώς ηλεκτρικά κατάφεραν να φθάσουν μερίδιο αγοράς 21% ενώ τα diesel έφθασαν στο 19%. Συγκεκριμένα πωλήθηκαν 176.000 ηλεκτρικά μοντέλα σε σχέση με 160.000 αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου.Οι πωλήσεις των diesel είχαν μία διαρκή πτώση μέσα στο 2021 φθάνοντας έως και το 26% μέχρι τον Σεπτέμβριο σε σχέση με το 2020, ενώ τα ηλεκτρικά είχαν εκρηκτική άνοδο 91% στο ίδιο διάστημα.

Οι αιτίες που συμβάλλουν σε αυτή την τεράστια αλλαγή είναι η βιασύνη των εταιριών να προλάβουν τα πρόστιμα για τις εκπομπές ρύπων κάτι που τις ωθεί να προωθούν με εκπτώσεις και οικονομικές ενισχύσεις τα ηλεκτρικά τους μοντέλα. Αλλά και οι πολλές πωλήσεις της Tesla μέσα στον Δεκέμβριο, κάτι βέβαια τυπικό για την αμερικάνικη εταιρία, η οποία συγκεντρώνει τις πωλήσεις της προς τα τέλη κάθε τριμήνου.Παράλληλα τρέχουν και οι απαγορεύσεις που έχουν ξεκινήσει να ισχύουν σε αρκετές μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις για τα συμβατικά μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, κάτι που αποθαρρύνει τους οδηγούς να αγοράσουν αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Όλα πλέον δείχνουν ότι η εποχή που τα diesel ήταν δημοφιλή στην Ευρώπη φθάνει σιγά-σιγά στο τέλος της, ιδίως στις μικρές κατηγορίες. Όσο για τα ηλεκτροκίνητα, η ευρεία αποδοχή που φαίνεται να απολαμβάνουν ήδη στις ευρωπαϊκές αγορές, φαίνεται ότι ο στόχος για το 50% των πωλήσεων θα επιτευχθεί αρκετά νωρίτερα από το 2030 που προέβλεπαν οι αναλυτές στις αρχές της δεκαετίας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.