H Ελλάδα έχει έναν από τους γηραιότερους στόλους οχημάτων σε όλη την Ευρώπη

Σχεδόν 600.000 αυτοκίνητα με ηλικία πάνω από 30 έτη συνεχίζουν ακόμη και σήμερα να κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας παρά τις προσπάθειες που έχουν κατά καιρούς γίνει με την απόσυρση ή με αντίμετρα για τα παλαιά αυτοκίνητα.

Αναλλοίωτο παραμένει το πρόβλημα με τα παλαιά και ρυπογόνα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας, σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας.

Ειδικότερα, 580.000 επιβατικά αυτοκίνητα μη καταλυτικά, συμβατικής τεχνολογίας (ή Euro 0, πριν το 1992) αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε χρήση στη χώρα μας, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 10% (10,9% για την ακρίβεια) επί του συνόλου όλων των επιβατικών οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα (5.315.875 οχήματα).

Μάλιστα, η ύπαρξη αυτών των αυτοκινήτων είναι και ο κύριος λόγος που η Ελλάδα έχει έναν από τους γηραιότερους στόλους οχημάτων σε όλη την Ευρώπη, με τον μέσο όρο να βρίσκεται στα 16,6 έτη.

Το πρόβλημα αποκτά ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις εάν στον παραπάνω αριθμό προσθέσουμε και τα 215.400 ελαφρά επαγγελματικά Euro 0 που κυκλοφορούν σήμερα στη χώρα μας, τα 109.400 βαρέα οχήματα και τα 6.000 λεωφορεία.

Συνολικά, σχεδόν 910.000 οχήματα 30 ετών και πάνω βρίσκονται αυτή τη στιγμή στους δρόμους της Ελλάδας, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι κακοσυντηρημένα και ανασφαλή για τους οδηγούς και τους γύρω τους, αποτελώντας ουσιαστικά κινούμενες «βόμβες» για όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα.

Με βάση τα παραπάνω στοιχεία είναι δεδομένο ότι για όλα τα παραπάνω οχήματα θα πρέπει να δοθούν περαιτέρω κίνητρα στους ιδιοκτήτες τους να τα αντικαταστήσουν και σίγουρα, οι ιθύνοντες θα πρέπει να εξετάσουν την επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης για όλα τα καινούργια αυτοκίνητα και όχι μόνο για τα ηλεκτρικά.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Θυμίζουμε ότι αυτή τη στιγμή η απόσυρση παλαιού οχήματος επιδοτείται με 1.000 ευρώ μόνο για όσους αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» (αναμένεται η δεύτερη φάση του να μπει σε ισχύ σε λίγο διάστημα – διαβάστε εδώ αναλυτικά), χωρίς κάποια άλλη έκπτωση-επιδότηση να ισχύει για όποιον επιλέξει ένα άλλου τύπου αυτοκίνητο.