ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Άρση ασυλίας Κ.Βελόπουλου, χειροπέδες για κακούργημα σε Κ.Φλώρο κατά τα λοιπά ο Β.Πούτιν είναι «αυταρχικός»!

Mazda 2 SKYACTIV-G 1.5: Ιδανικό για τον οικογενειάρχη

Mazda 2 SKYACTIV-G 1.5: Ιδανικό για τον οικογενειάρχη

Το πιο προσιτό μοντέλο της Mazda στην ελληνική αγορά είναι το 5θυρο σουπερ μίνι Mazda 2 με κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων 90 PS.

Είναι το μικρότερο μοντέλο. Και όμως είναι το πιο αντιπροσωπευτικό για τον Έλληνα οικογενειάρχη. Το γιαπωνέζικο αυτοκίνητο μπορεί να μην τραβάει με την πρώτη ματιά τα βλέμματα -όπως συμβαίνει με το ΜΧ5- έχει όμως μοντέρνα σχεδίαση με σύγχρονες γραμμές.

Κάτω από το μπροστινό καπό του Mazda 2 υπάρχουν –ανάλογα με την επιθυμία του πελάτη- κινητήρες βενζίνης 1.5 cc με τρείς διαφορετικές ιπποδυνάμεις. Το 5θυρο σουπερ μίνι μπορεί να εφοδιαστεί με κινητήρες που αποδίδουν –ανάλογα με την έκδοση – 75 PS, η με 90 και για τους πιο γρήγορους με 115 PS.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η έκδοση Skyactive-G με το 6τάχυτο κιβώτιο και τον κινητήρα βενζίνης 1.5 cc που αποδίδει 90 ίππους .

Πρόκειται για ένα καθαρά οικογενειακό αυτοκίνητο με πέντε πόρτες και με διαστάσεις 4.065 mm μήκος, 1.695 mm πλάτος και 1.495 mm ύψος. Το μεταξόνιο είναι 2,570 mm.

Χωρίς να στριμωχθούν τέσσερα άτομα ταξιδεύουν άνετα. Και πέντε άτομα χωράνε αλλά δεν θα είναι τόσο άνετα παρά το γεγονός ότι υπάρχει χώρος 881 mm από την μπροστινή πλάτη για τα πόδια των πίσω επιβατών.

Ευτυχώς είναι έτσι σχεδιασμένη η καμπίνα του Mazda2, που ακόμη και οι ψηλοί επιβάτες δεν θα …μουρμουρίσουν. Στο εσωτερικό δεν θα βρείτε αρκετά «καλούδια». Στο κέντρο βρίσκεται η έγχρωμη οθόνη που οι ενδείξεις ρυθμίζονται από τον περιστροφικό διακόπτη στη βάση της κονσόλας, πίσω από τον κλασικό μοχλό του χειρόφρενου. Ότι υπάρχει στο Mazda 2 είναι καλής ποιότητας. Όλα είναι προσεγμένα.

Από πλευράς εργονομίας παίρνει άριστα. Αυτή άλλωστε είναι και η φιλοσοφία των γιαπωνέζων. Το εσωτερικό του Mazda 2 να είναι φιλικό και πρακτικό. Και μπορεί να μην είναι φορτωμένος ο πίνακας οργάνων όμως ο οδηγός έχει τη σωστή πληροφόρηση που θέλει. Το σύστημα πολυμέσων και η οθόνη αφής φροντίζουν για την ενημέρωση στον οδηγό ο οποίος μπροστά του έχει εκτός από το ταχύμετρο και ένα ψηφιακό στροφόμετρο. Το σύστημα συνδεσιμότητας είναι MZD Connect .

Στο δρόμο

Στο δρόμο κινείται με αξιοπρέπεια. Το κάθισμα του οδηγού είναι ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος και ο οδηγός για να έχει τον πλήρη έλεγχο ,εύκολα βρίσκει την ιδανική θέση οδήγησης . Το τιμόνι έχει ηλεκτρική υποβοήθηση. Στις στροφές δείχνει να ακολουθεί σωστά τις κινήσεις του οδηγού. Ο κινητήρας των 90 ίππων δεν σε αφήνει αδιάφορο. Οι επιδόσεις του είναι καλές . Η οδήγηση είναι ευχάριστη και δεν κουράζει αφού έχει σωστή ανάρτηση για ξεκούραστα ταξίδια. Παρά το γεγονός ότι η ανάρτηση είναι σφιχτή για να έχει ακόμη καλύτερα κρατήματα στις στροφές, δεν ενοχλεί τους επιβάτες από τις ανωμαλίες του δρόμου. Η ανάρτηση εμπρός είναι τύπου McPherson ενώ πίσω το Mazda έχει άξονα με αντιστρεπτική δοκό. Οι αλουμινένιες ζάντες ανάλογα με την έκδοση είναι διαστάσεων 15X5.5J (χάλυβας), 15X5.5J (αλουμίνιο) η 16X5.5J (επίσης αλουμίνιο). Οι διαστάσεις των ελαστικών είναι 185/65R15 η 185/60R1. Τα φρένα μπροστά είναι αεριζόμενοι δίσκοι και πίσω ταμπούρα.

Ακόμη και σε δρόμους γεμάτους στροφές είναι ιδιαίτερα σταθερό. Σημαντική είναι η βοήθεια του συστήματος G-Vectoring . Αυτό διαχειρίζεται τη ροπή στις στροφές και περιορίζει το σπινάρισμα του εσωτερικού τροχού. Έτσι οι κινήσεις του οδηγού είναι πιο απλές αφού το σύστημα βελτιώνοντας την πρόσφυση τοποθετεί το αυτοκίνητο στη σωστή του κατεύθυνση.

Αν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο με πέντε άτομα και με αποσκευές χρειάζεται ο οδηγός να ξέρει πότε πρέπει να το βοηθήσει για να κρατήσει την επιθυμητή ροπή. Δηλαδή να επιλέξει τη σωστή σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων. Ας μην ξεχνάμε ότι αυτοκίνητο είναι οικογενειακό και όχι για να βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Το σασμάν είναι έξι σχέσεων με εξαιρετική αίσθηση στις αλλαγές.

Το Mazda 2 έχει το σύστημα i-ACTIVSENSE το οποίο επεμβαίνει όταν χρειασθεί στην πέδηση έκτακτης ανάγκης η «βάζει» το αυτοκίνητο στις γραμμές του όταν ο οδηγός αφαιρεθεί.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι χειροκίνητο, έξι σχέσεων. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις έχει ανώτατη ταχύτητα km/h 183 και επιτάχυνση 9.8’’ . Ο μέσος όρος κατανάλωσης καυσίμου με βάση την WLTP 1 είναι 5.3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Οι προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro6d.

Τι υπάρχει στο στάνταρ εξοπλισμό

Το Mazda 2 έχει μπουτόν εκκίνησης κινητήρα, κλιματισμό, υποβοήθηση εκκίνησης στην ανηφόρα (HLA), δερμάτινο τιμόνι, δερμάτινο μοχλό ταχυτήτων, κάθισμα συνοδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος ,Cruise Control και Bluetooth. Ανάλογα με την έκδοση υπάρχουν ζάντες ελαφρού κράματος 15’’’ η 16’’ ιντσών , HMI Commander, Lane Depature Warning System (LDWS), Blind Spot Monitoring System (BSM), Φιμέ πίσω τζάμια, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, θερμαινόμενα καθίσματα,αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, LED προβολείς ομίχλης, φώτα ημέρας LED.

Αν μέχρι σήμερα δεν έχετε μάθει το κιτ επισκευής ελαστικών καλό θα είναι να αρχίσετε το «φροντιστήριο». Στο πορτμπαγκάζ δεν θα βρείτε ρεζέρβα αλλά κίτ.

Σημειώστε ορισμένα τεχνικά χαρακτηριστικά που αντιπροσωπεύουν το Mazda 2 της δοκιμής μας

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Ο SKYACTIV-G 1.5-6MT-(90 PS) πρόκειται για τύπο υβριδικού συστήματος κίνησης και ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια με κίνηση από ιμάντα (Πυκνωτής kWh 0.012 και τάση V 22.5). Η μετάδοση δίνεται στους μπροστινούς τροχούς. Ο 16βάλβιδος κινητήρας των 1.496 cc είναι άμεσου ψεκασμού και αποδίδει 90 ίππους στις 6.000 στροφές. Η μεγίστη ροπή είναι 148 / 4,000 Nm/σαλ. Τέλος οι εκπομπές ρύπων CO2 με το σύστημα WLTP είναι 120 g/km.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Η τιμή εκκίνησης είναι 14.509 ευρώ. Η εγγύηση του κατασκευαστή περιλαμβάνει βασική εγγύηση οχήματος για τρία χρόνια ή 100.000 χιλιόμετρα, εγγύηση χρώματος και επιφανειακής διάβρωσης για 3 χρόνια, ανεξάρτητα χιλιομέτρων.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.