ΚΛΕΙΣΙΜΟ
«Χουντικό» το σύνθημα «Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια» λέει ο Κασσελάκης. Και το(ν) χειροκροτούσαν...

Ηλεκτρικά ποδήλατα και μοτοποδήλατα: Ποια χρειάζονται δίπλωμα οδήγησης – Διευκρινίσεις σχετικά με την κυκλοφορία τους

Ηλεκτρικά ποδήλατα και μοτοποδήλατα: Ποια χρειάζονται δίπλωμα οδήγησης – Διευκρινίσεις σχετικά με την κυκλοφορία τους

Με αφορμή ερωτήματα που έχουν υποβληθεί στις Υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διευκρινίζει στο καταναλωτικό κοινό ότι η κατηγορία των ηλεκτρικών μοτοποδηλάτων που έχουν δυνατότητα αυτόνομης κίνησης, χωρίς υποβοήθηση με πετάλι, είναι οχήματα που υπάγονται σε κανόνες κυκλοφορίας και απαιτείται άδεια οδήγησης μοτοποδηλάτου για την κυκλοφορία τους.

Η διευκρίνιση κρίνεται σκόπιμη για να αποφευχθεί τυχόν σύγχυση στην αγορά, καθώς υπάρχουν καταγγελίες για παραπλανητικές διαφημίσεις ηλεκτροκίνητων μοτοποδηλάτων, τα οποία παρουσιάζονται ως ηλεκτρικά ποδήλατα.

Έτσι, υπενθυμίζονται τα εξής: τα ηλεκτρικά ποδήλατα έχουν υποβοηθούμενη ποδηλάτηση με ηλεκτροκινητήρα, η ισχύς του οποίου διακόπτεται όταν σταματήσει η ποδηλάτηση. Για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών ποδηλάτων δεν απαιτείται δίπλωμα οδήγησης.

Αντίθετα, τα ηλεκτρικά μοτοποδήλατα με ενσωματωμένα πεντάλ, χειρόγκαζο και διακόπτη, μπορούν να κινούνται αυτόνομα μέσω του ηλεκτροκινητήρα, χωρίς δηλαδή ο αναβάτης να κάνει πετάλι. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων η ταχύτητά τους υπερβαίνει ακόμη και τα 25 χλμ την ώρα.

Για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών μοτοποδηλάτων απαιτείται: έγκριση τύπου, άδεια κυκλοφορίας, πινακίδες, δίπλωμα οδήγησης μοτοποδηλάτου, τα οποία πρέπει να φέρει ο οδηγός. Επίσης, είναι υποχρεωτική η χρήση κράνους.

Σημειώνεται πως η κυκλοφορία των ηλεκτρικών μοτοποδηλάτων χωρίς συνοδευτικά έγγραφα και εξοπλισμό, συνιστά παράβαση των διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Στο νέο σχέδιο νόμου για τη Μικροκινητικότητα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα περιχαρακώσει περαιτέρω τη νόμιμη κυκλοφορία των ποδηλάτων με ηλεκτρική υποβοήθηση, με σκοπό την προστασία του υγιούς ανταγωνισμού, την προαγωγή της οδικής ασφάλειας και τη διευκόλυνση των ελέγχων από την Τροχαία.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.