Δημοκρατία έχουμε, ότι θέλουμε λέμε, έτσι Αλέξη;

Abarth: Θέλει διακαώς βενζινοκινητήρα, αλλά το μαγαζί δεν έχει!

Ο Gaetano Thorel παραδέχεται πως οι πελάτες και τα Abarth club δεν ενθουσιάζονται με τα ηλεκτρικά

Abarth: Θέλει διακαώς βενζινοκινητήρα, αλλά το μαγαζί δεν έχει!

Η Abarth βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο, καθώς η στρατηγική της πλήρως ηλεκτρικής γκάμας αποδεικνύεται εμπορική αποτυχία, αφήνοντας την εταιρεία αντιμέτωπη με τεχνικές και στρατηγικές προκλήσεις.

Οι τελευταίες δηλώσεις του Gaetano Thorel, επικεφαλής της ευρωπαϊκής θυγατρικής, αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο επιστροφής στους κινητήρες βενζίνης, κάτι που μέχρι πρόσφατα φάνταζε αδιανόητο, δεδομένης της πίεσης του Ομίλου Stellantis για 100% ηλεκτρικά μοντέλα.

Οι πωλήσεις της Abarth έχουν καταρρεύσει μέσα στο 2025, με μόλις 1.030 μονάδες να έχουν καταγραφεί στην Ευρώπη μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου, έναντι 4.867 την ίδια περίοδο πέρυσι -πτώση σχεδόν 80%. Η εικόνα είναι παρόμοια σε Γαλλία, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία και Ιαπωνία, ειδικά ύστερα την απόσυρση των τελευταίων θερμικών 595 και 695 τον Αύγουστο του 2024. Από τότε, η μάρκα στηρίζεται αποκλειστικά στα Abarth 500e και 600e, αποθαρρύνοντας μεγάλο μέρος των υποψήφιων αγοραστών.

Η πρόσφατη κυκλοφορία του νέου FΙΑΤ 500 Hybrid, που βασίζεται σε τροποποιημένη πλατφόρμα του 500e και κινείται από έναν μικρό ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.0 λίτρου και 65 ίππους, φέρνει νέες προοπτικές. Η πλατφόρμα θεωρητικά μπορεί να υποστηρίξει περισσότερη ισχύ, όμως ο υπάρχων κινητήρας δεν προσφέρει τον εκρηκτικό χαρακτήρα που αναμένουν οι φίλοι της μάρκας. Η περιορισμένη ισχύς και η τεχνική δυσκολία ενσωμάτωσης μεγαλύτερου κινητήρα αποτελούν σημαντικά εμπόδια. Παρά ταύτα, ο Thorel διαβεβαιώνει, «προσπαθούμε».

Αυτή η δήλωση σηματοδοτεί την πρώτη επίσημη ρήξη του 100% ηλεκτρικού δόγματος που επιβλήθηκε από το 2024, αναδεικνύοντας την ανάγκη επανεξέτασης της στρατηγικής, ακόμη και για το 600e, το οποίο δεν καταφέρνει να κερδίσει τους καταναλωτές παρά τη βάση που μοιράζεται με τα Alfa Romeo Junior VeloceLancia Ypsilon HF και Opel Mokka GSE.

Το ερώτημα πλέον δεν είναι μόνο τεχνικό, αλλά και στρατηγικό: Αξίζει η επένδυση σε νέο θερμικό Abarth με τόσο περιορισμένο όγκο πωλήσεων; Μπορεί η μάρκα να επαναφέρει τη φωνή της στην Ευρώπη, όπως στη Λατινική Αμερική, ή θα θυσιαστεί σε μια μελλοντική αναδιοργάνωση του Ομίλου Stellantis;

Η ανακοίνωση του Thorel δεν εγγυάται την επιστροφή του «Σκορπιού» με βενζινοκίνητο μοντέλο, αλλά δείχνει ότι η Abarth ακούει πλέον προσεκτικά τους πελάτες, τα κλαμπ και τους λάτρεις της μάρκας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.