Δημοκρατία έχουμε, ότι θέλουμε λέμε, έτσι Αλέξη;

ADAS: Μπορούμε να εμπιστευτούμε τα «έξυπνα» συστήματα οδήγησης;

Ήρθε η στιγμή οι κατασκευαστές να πάψουν να θεωρούν ότι «όποιος δεν καταλαβαίνει, απλώς δεν είναι έτοιμος»

ADAS: Μπορούμε να εμπιστευτούμε τα «έξυπνα» συστήματα οδήγησης;

Τα τελευταία χρόνια, τα ADAS –Advanced Driver Assistance Systems, δηλαδή, τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης– έχουν μετατραπεί από καινοτομία σε κανονικότητα.

Ρυθμιστές ταχύτητας, υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας, προειδοποιήσεις τυφλού σημείου: Όλα υπόσχονται ασφάλεια, άνεση και μείωση της κόπωσης. Όμως υπάρχει ένα πρόβλημα: Ο κόσμος δεν τα εμπιστεύεται. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της βρετανικής DG Cities, σχεδόν το 25% των οδηγών δηλώνει δυσαρέσκεια από τα ADAS, ενώ ένας στους δέκα δεν εμπιστεύεται καθόλου την ακρίβειά τους. Μπορεί οι αριθμοί να φαίνονται μικροί, όμως αντικατοπτρίζουν κάτι βαθύτερο: Ένα κρίσιμο έλλειμμα εμπιστοσύνης στην τεχνολογία που θα έπρεπε να λειτουργεί ως «δεύτερο ζευγάρι μάτια».

Το πρόβλημα ξεκινά από την ενημέρωση. Οι καταναλωτές αισθάνονται ότι δεν καταλαβαίνουν τι ακριβώς αγοράζουν. Το 40% των συμμετεχόντων δηλώνει ότι οι πωλητές δεν εξηγούν επαρκώς τα συστήματα. Κι όταν οι επεξηγήσεις περιορίζονται σε γενικότητες τύπου «έχει τα πάντα», πώς να μάθει ο οδηγός να διαχειρίζεται το σύστημα διατήρησης λωρίδας σε μια ανηφορική στροφή;

Ακόμα πιο ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι η δυσπιστία προς τα ADAS «μεταγγίζεται» στα αυτόνομα αυτοκίνητα. Και πώς να μη συμβεί αυτό, όταν τα μεν είναι το «σκαλοπάτι» προς τα δε; Αν το αυτοκίνητο δεν σε πείθει όταν σε βοηθά, πώς θα το εμπιστευτείς όταν οδηγεί μόνο του;

Το μέλλον δεν μπορεί να περιμένει. Το τεχνολογικό άλμα που συντελείται σήμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι σημαντικό –αλλά δεν φτάνει να κατασκευάσεις έξυπνα συστήματα. Πρέπει και να εκπαιδεύσεις τον χρήστη, να διασφαλίσεις την αξιοπιστία, να θέσεις πρότυπα. Διότι η εμπιστοσύνη δεν προκύπτει από software, αλλά από συνέπεια.

Ίσως ήρθε η στιγμή οι κατασκευαστές να πάψουν να θεωρούν ότι «όποιος δεν καταλαβαίνει, απλώς δεν είναι έτοιμος» -και να αναλάβουν την ευθύνη που τους αναλογεί: Να χτίσουν την επόμενη γενιά οδηγών, όχι απλώς να την εξοπλίσουν.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.