Οι εισαγωγές μεταχειρισμένων οχημάτων στην Ελλάδα έχουν δωδεκαπλασιαστεί την τελευταία εξαετία, καθώς η αγορά αυτοκινήτου κυριαρχείται από επιβατικά και ελαφρά φορτηγά που η υπόλοιπη Ευρώπη δεν τα θέλει λόγω των ρύπων τους.

Από 6.280 το 2013 έφθασαν σε 71.095 το 2019 οι εισαγωγές των μεταχειρισμένων οχημάτων στη χώρα μας, ενώ οι προβλέψεις που είχαν γίνει πριν από την πανδημία του κορωνοϊού «μιλούσαν» για άλλες 80.000 εισαγωγές μες στο 2020. Στα ελαφρά φορτηγά, το 2019 εισήχθησαν 15.413 μεταχειρισμένα LCV, ενώ μόλις 7.972 καινούρια.

Η μέση ηλικία των εισαγομένων μεταχειρισμένων επιβατικών είναι 10,6 έτη, με μόλις το 5,2% εξ αυτών να είναι τρέχουσας τεχνολογίας. Αυτό συνέβαλε ώστε τα κυκλοφορούντα επιβατικά στη χώρα μας να έχουν φθάσει να να έχουν μέση ηλικία 16,0 έτη, από 11,3 έτη προ δεκαετίας.

Τα δεδομένα σημάνουν «συναγερμό» για διάφορους λόγους, όπως…

Περιβαλλοντικούς, καθώς τα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα είναι δεκάδες φορές πιο ρυπογόνα.

Ασφάλειας των επιβατών. Αν και στη χώρα μας για τα εγχώρια μεταχειρισμένα υπάρχει πλέον αυξημένος έλεγχος λόγω ΚΤΕΟ, καταγεγραμμένου ιστορικού χιλιομέτρων κ.λπ., για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οι έλεγχοι είναι απολύτως ανεπαρκείς. Έτσι, εισάγονται μεταχειρισμένα με «πειραγμένα» χιλιόμετρα, ως άθικτα, ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται για ταλαιπωρημένα αυτοκίνητα.

Οικονομικούς. Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα εισφέρουν σε φόρους το 1/10 σε σχέση με τα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, καθώς δεν καταβάλλουν το σχετικό ΦΠΑ και έχουν ελάχιστο Τέλος Ταξινόμησης, λόγω παλαιότητας.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Παράλληλα, η εισαγωγή μεταχειρισμένων εμποδίζει την πώληση των εγχώριων μεταχειρισμένων, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ανανεωθεί ο εγχώριος στόλος αυτοκινήτων.