Οι ελλείψεις σε microchip θα ανεβάσουν κι άλλο τις τιμές των αυτοκινήτων

Ο κλάδος την αυτοκινητοβιομηχανίας διάγει τη χειρότερη ίσως περίοδο του ιστορικά

Οι ελλείψεις σε microchip θα ανεβάσουν κι άλλο τις τιμές των αυτοκινήτων

Οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές microchip παγκοσμίως έστειλαν ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς την αυτοκινητοβιομηχανία: «Τα microchip που χρειάζεστε, θα τα πληρώσετε ακριβά».

Ο κλάδος την αυτοκινητοβιομηχανίας διάγει τη χειρότερη ίσως περίοδο του ιστορικά! Η πανδημία, ο πληθωρισμός, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και φυσικά οι ελλείψεις ημιαγωγών (microchip), έχουν στοιχίσει «πολλά» στους κατασκευαστές.

Φαίνεται όμως, πως για να λυθεί τουλάχιστον το πρόβλημα της έλλειψης microchip, οι κατασκευαστές θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Οι μεγαλύτεροι παραγωγοί ημιαγωγών παγκοσμίως, έστειλαν ένα μήνυμα προς την αυτοκινητοβιομηχανία, που δε χωρά αμφισβήτησης.

Ούτε λίγο ούτε πολύ οι ισχυρότεροι παίκτες της αγοράς, τόνισαν, ότι τα πολυπόθητα «τσιπς» που χρειάζεται η αυτοκινητοβιομηχανία για να παράξει τα ηλεκτρικά της μοντέλα, θα της στοιχίσουν ακριβά.

Ο Wei, διευθύνων σύμβουλος της μεγαλύτερης εταιρίας κατασκευής ημιαγωγών στον κόσμο, της Taiwan Semiconductor Manufacturing Co., δήλωσε πρόσφατα ότι ουδέποτε στο παρελθόν τον είχε «ενοχλήσει» κάποιο στέλεχος της αυτοκινητοβιομηχανίας και τώρα, προσπαθούν να επικοινωνήσουν μαζί του με κάθε τρόπο!

«Τα τελευταία δύο χρόνια με καλούν συνεχώς και μου συμπεριφέρονται λες και είμαι ο καλύτερός τους φίλος» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Wei, για να προσθέσει «πρόσφατα επικοινώνησε μαζί μου ένα υψηλόβαθμο στέλεχος μιας μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας και μου ζήτησε να δεσμεύσω την παραγωγή μας αποκλειστικά για αυτούς. Είναι σε πανικό. Προφανώς κάτι τέτοιο δε μπορεί να συμβεί».

Οι κατασκευαστές βλέποντας τον κίνδυνο να μην μπορούν να υποστηρίξουν την παραγωγή τους, προχωρούν σε απευθείας διαπραγματεύσεις με τις εταιρίες κατασκευής ημιαγωγών προσδοκώντας να κλείσουν το καλύτερο «deal» για τις ανάγκες τους.

Μεγάλοι προμηθευτές όπως η Bosch και η Denso επενδύουν τεράστια ποσά στην παραγωγή μικροτσίπ, ενώ πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες δηλώνουν έτοιμες είτε να επενδύσουν στην κατασκευή μονάδων παραγωγής ημιαγωγών είτε να συμμετάσχουν με αγορά ποσοστού σε ήδη υπάρχουσες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον εν λόγω κλάδο!

Ο Thomas Caulfield, διευθύνων σύμβουλος της Global Foundries Inc, δήλωσε ότι «η αυτοκινητοβιομηχανία έχει κατανοήσει πλέον ότι δεν μπορεί να εξαρτάται από τις ορέξεις των κατασκευαστών ημιαγωγών. Πρέπει να πάρει την κατάσταση στα χέρια της άμεσα».

Αυτό πρακτικά σημαίνει πως οι κατασκευαστές οχημάτων, θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, αυξάνοντας σημαντικά τα κόστη παραγωγής τους. Δεν έχουν όμως άλλη λύση. Για τους κατασκευαστές ημιαγωγών, η στενότερη συνεργασία με τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ευπρόσδεκτη αλλά με τους δικούς τους όρους. Μη ξεχνάτε άλλωστε ότι αυτές οι εταιρίες έχουν μακροχρόνιες συνεργασίας με κολοσσούς στην κατασκευή έξυπνων κινητών τηλεφώνων, υπολογιστών και κάθε είδους ηλεκτρονικών συσκευών, που σημαίνει ότι δεν «καίγονται» κιόλας για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Επειδή όμως τα λεφτά είναι πολλά και σε αυτόν τον κλάδο, θα ρίξουν νερό στο κρασί τους.

Άλλωστε, ποιος δε θα ήθελε ένα κομμάτι κι από αυτήν την πίτα; Για να καταλάβετε κάπως καλύτερα, ένα μέσο συμβατικό όχημα απαιτεί περίπου 1.000 δολάρια σε ημιαγωγούς, τη στιγμή που μια ηλεκτρική Porsche Taycan για να αρχίσει να κινείται στους δρόμους θα πρέπει να έχει στα ενδότερα της τουλάχιστον 8.000 ημιαγωγούς! Αναλογιστείτε λοιπόν πόσοι ημιαγωγοί θα χρειάζονται για κάθε ηλεκτρικό μοντέλο όταν θα διπλασιαστεί ή και θα τριπλασιαστεί η παραγωγή τους!

Η αυτοκινητοβιομηχανία, καλείται άμεσα να βρει τις λύσεις σε ένα πρόβλημα που ίδια δημιούργησε άθελα της.

Η λύση είναι βέβαιο ότι θα βρεθεί με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Το θέμα είναι πόσο θα στοιχίσει και κυρίως, τι μέρος αυτού του κόστους θα περάσει στον καταναλωτή…

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Πηγή: drive.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.