Alfa Romeo Arna 1983-1987: Μαχαιριά στην καρδιά του Alfista (βίντεο)
Η Alfa Romeo συμμάχησε με τη Nissan για να χτυπήσει Golf και Delta, μα η Arna κατέληξε εμπορικό φιάσκο.
Newsroom | email: info@pronews.gr
Αν το αυτοκίνητο είναι ένας ναός, τότε οι Alfisti είναι οι φύλακες του. Αυτοί οι παθιασμένοι άνθρωποι υπαγορεύουν στην Casa del Biscione τους κανόνες εδώ και δεκαετίες.
Μια Alfa πρέπει να σχεδιάζεται με τους κανόνες τους, να φορά μοτέρ όπως αυτοί ορίζουν κι αλίμονο σε όποιον παρεκκλίνει από αυτές τις αρχές. Κατά συνέπεια, οποιαδήποτε απόκλιση από τους καθιερωμένους κανόνες, από σχεδιαστές και μηχανικούς στο Milano, τιμωρείται αυστηρά.
Στο απόγειο της εμπορικής και αγωνιστικής δόξας της στη δεκαετία του 1960, η Alfa Romeo υπέφερε κατά το δεύτερο μισό της δεκαετίας του 1970. Η πετρελαϊκή κρίση είχε αφήσει το στίγμα της, ένα μοιραίο πλήγμα για τα σπορ μοντέλα για τα οποία η μιλανέζικη φίρμα είχε γίνει τόσο γνωστή.
Η εποχή σημαδευόταν και από οικονομική και κοινωνική κρίση, οδηγώντας σε πιο προσιτές και αποδοτικές επιλογές, τόσο για τους κατασκευαστές όσο και για τους καταναλωτές. Στην Ιταλία, αυτές οι πληγές επιδεινώνονταν και από σοβαρή πολιτική κρίση: Την τρομοκρατία, εντός κι εκτός εισαγωγικών, των Ερυθρών Ταξιαρχιών.
Παρά τις αρχικές εμπορικές επιτυχίες, της Alfasud που λανσαρίστηκε το 1972 και της Alfetta το 1974, οι οικονομικοί πόροι της Alfa Romeo μειώνονταν και τα προβλήματα αξιοπιστίας, περιλαμβανομένης της φήμης (και πραγματικότητας) για έντονη οξείδωση, είχαν αρχίσει να αμαυρώνουν την εικόνα της μάρκας. Η Alfasud, που αρχικά κυκλοφόρησε ως μοντέλο που προοριζόταν για την επέκταση της μάρκας προς τα κάτω, την καθυστέρησε λόγω της καταστροφικής φήμης της για την ποιότητα κατασκευής.
Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, η Alfa Romeo εξέλισσε αρκετά επιδέξια την αναδιαμόρφωση παλιών ιδεών. Ενώ αυτή η στρατηγική λειτούργησε αρκετά καλά με την Giulietta του 1977, η οποία υιοθέτησε τους κινητήρες και την πλατφόρμα της Alfetta, αποδείχτηκε πλήρης αποτυχία για την πολυτελή μπερλίνα Alfa 90 και περισσότερο για την Alfa 6, η οποία ήταν ήδη αισθητικά ξεπερασμένη και, το πιο σημαντικό, εντελώς ακατάλληλη για την αγορά.
Κάνοντας ένα άλμα στο σήμερα, θα λέγαμε για ένα αυτοκίνητο όπως η Alfa Romeo Arna, «συνηθισμένα πράγματα». Όλοι οι κατασκευαστές μοιράζονται πλατφόρμες και μηχανικά πακέτα. Το 1983 όμως, κάτι τέτοιο θα προκαλούσε τουλάχιστον σκεπτικισμό -και για μια φίρμα όπως η Alfa Romeo, ανάρμοστη πράξη.
Το να επιτραπεί σε έναν (φοβισμένο) Ιάπωνα να ενώσει τις δυνάμεις του με έναν (φαντασμένο) Ιταλό, γειτνίαζε ασφυκτικά με την ανοησία. Τελικά όπως θα δούμε, οι δύο τους κατάφεραν να κάνουν χωριό, καταθέτοντας ο καθένας ό,τι καλύτερο είχε. Και εισέπραξαν ένα αποτέλεσμα στο οποίο ενυπήρχε ό,τι χειρότερο είχε ο καθένας τους! Παρόλα αυτά, η παρεξήγηση που γέννησε την ARNA, μια άψυχη Alfa Romeo που στην ουσία της ήταν ένα Nissan Cherry με τον κινητήρα της Alfasud, αποτιμώντας τη 40+ χρόνια αργότερα, πρόκειται για αίρεση που δεν φαίνεται τόσο ανόητη όσο τότε.
Για βάλτε με το νου σας τι Alfa Romeo είδαμε αρκετά χρόνια αργότερα… 155 με πάτωμα FIAT Tempra, 145 με μοτέρ FIAT, τη μασκαρεμένη 8C Competizione με μπόλικα μηχανικά Maserati GranTourismo, MiTo με μηχανολογικό πακέτο Punto (μέχρι και δικύλινδρο), 159 με μοτέρ V6 από Holden… Για να μην φτάσουμε στο σήμερα…
Αλλά στις αρχές της δεκαετίας του ’80, ακόμα και ο πιο ευφάνταστος Alfista δεν μπορούσε να συσχετίσει την Casa del Biscione με τη χυδαία σήμανση «ARNA». Κι όμως, αυτό το αρκτικόλεξο επελέγη για να μην στρίψει το μαχαίρι στην πληγή των Alfisti. Arna λοιπόν, για το «Alfa Romeo e Nissan Autoveicoli SpA», κοινοπραξία των Μιλανέζων με τον ιαπωνικό κολοσσό. Συνεχίστε την ανάγνωση και απολαύστε το βίντεο στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.