ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Χριστοπωλητή, όταν σε πλήρωνε το pronews.gr, ήταν καλά;

Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας στους δρόμους για την… «κλιματική αλλαγή»: Ποια θα είναι τα νέα όρια

Τέλος στα 130 χιλιόμετρα;

Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας στους δρόμους για την… «κλιματική αλλαγή»: Ποια θα είναι τα νέα όρια

Με αφορμή την… «κλιματική αλλαγή» η Ευρώπη αναμένεται να αλλάξει πάρα πολλά απ’ όσα ισχύουν μέχρι σήμερα στους δρόμους, καθώς εκτός από τα εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως που αναμένεται μέσα στα επόμενα χρόνια να αποσυρθούν, θα αλλάξουν και τα όρια ταχύτητας! 

Συγκεκριμένα, οι υπουργοί Μεταφορών της ΕΕ αναμένεται να πάρουν αποφάσεις ώστε να υπάρχουν λιγότεροι ρύποι, κάτι που αναμένεται να μειώσει και τα όρια ταχύτητας, αν και αυτό είναι σχετικό καθώς οι σύγχρονοι νέοι αυτοκινητόδρομοι επιβάλουν αύξηση.

Στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα όρια ταχύτητας καθορίζονται από τους εθνικούς νόμους και μπορεί να διαφέρουν μεταξύ των κρατών μελών.

Τα όρια ταχύτητας είναι σημαντικά για την ασφάλεια των οδηγών και των πεζών και επηρεάζουν επίσης την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.

Συνήθως, τα όρια ταχύτητας διαφέρουν ανάλογα με τον τύπο του δρόμου και την περιοχή. Για παράδειγμα, σε κατοικημένες περιοχές, τα όρια είναι συνήθως περίπου 50 χιλιόμετρα ανά ώρα, ενώ σε εθνικές οδούς και αυτοκινητόδρομους μπορεί να φτάσουν τα 100-130 χιλιόμετρα ανά ώρα.

Μερικές χώρες, όπως η Γερμανία, έχουν μέρη του αυτοκινητοδρόμου όπου δεν υπάρχει τυπικό όριο ταχύτητας, αν και υπάρχει μια «συνιστώμενη» ταχύτητα των 130 χιλιομέτρων ανά ώρα.

Άλλες χώρες, όπως η Εσθονία και η Κύπρος, έχουν χαμηλότερα όρια ταχύτητας σε σύγκριση με τον μέσο όρο της ΕΕ.

Στην ευρωπαϊκή οδική κοινότητα, η συζήτηση για την ταχύτητα στους αυτοκινητοδρόμους παίρνει νέες διαστάσεις. Είδη μία χώρα έλαβε αποφάσεις και μία δεύτερη θα λάβει άμεσα: Στην Ιταλία, η συζήτηση για την αύξηση της ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται ενώ στην Τσεχία με πρόσφατη έγκριση νόμου, η αύξηση της ταχύτητας είναι πλέον μέχρι τα 150 χλμ./ώρα στους αυτοκινητοδρόμους.

Στην Ελλάδα επίσημα η κουβέντα έχει ξεκινήσει, αφού πλέον υπάρχουν οδικοί άξονες με τραγελαφικά μειωμένα όρια, όπως κάποια με υψηλά σε σημεία που δε θα έπρεπε…

Οι προτάσεις είναι να αυξηθούν σε κάποια σημεία στους αυτοκινητοδρόμους, όπως σε μεγάλες ευθείες των νέων αυτοκινητοδρόμων (της Ολυμπίας Οδού, του Αιγαίου, του Μορέα, της Εγνατίας Οδού, ακόμα και της Αττικής Οδού) και σε κάποια σημεία να μειωθούν, όπως μέσα στις πόλεις. Φυσικά με ανάλογη προσαρμογή στις καιρικές συνθήκες.

Δηλαδή το όριο σε κομμάτι αυτοκινητοδρόμου, των 150km/h να μειώνεται στα 100 σε περίπτωση βρεγμένου οδοστρώματος.

Το σίγουρο είναι ότι ακόμα και μέσα στη χρονιά θα παρθούν αποφάσεις και για την Ελληνική επικράτεια.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Τα μέγιστα όρια ταχύτητας στην Ε.Ε:

  • Αυστρία: 130 km/h
  • Βέλγιο: 120 km/h
  • Βουλγαρία: 140 km/h
  • Κροατία: 130 km/h
  • Κύπρος: 100 km/h
  • Τσεχία: 150 km/h
  • Δανία: 130 km/h
  • Εσθονία: 110 km/h (Καλοκαίρι), 90 km/h (Χειμώνας)
  • Φινλανδία: 120 km/h (Καλοκαίρι), 100 km/h (Χειμώνας)
  • Γαλλία: 130 km/h (Καλοκαίρι), 110 km/h (Όταν βρέχει)
  • Γερμανία: Δεν υπάρχει μέγιστο όριο σε ορισμένα τμήματα της Autobahn, αλλά υπάρχει συνιστώμενη ταχύτητα 130 km/h.
  • Ελλάδα: 130 km/h
  • Ουγγαρία: 130 km/h
  • Ιρλανδία: 120 km/h
  • Ιταλία: 130 km/h
  • Λετονία: 110 km/h
  • Λιθουανία: 130 km/h
  • Λουξεμβούργο: 130 km/h
  • Μάλτα: 80 km/h
  • Ολλανδία: 130 km/h (σε ορισμένες περιοχές μπορεί να μειωθεί στα 100 km/h)
  • Πολωνία: 140 km/h
  • Πορτογαλία: 120 km/h
  • Ρουμανία: 130 km/h
  • Σλοβακία: 130 km/h
  • Σλοβενία: 130 km/h
  • Ισπανία: 120 km/h
  • Σουηδία: 120 km/h
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.