Δημοκρατία έχουμε, ότι θέλουμε λέμε, έτσι Αλέξη;

Αμείλικτα τα νούμερα: Το χειροκίνητο κιβώτιο αργοπεθαίνει

Καθώς τα χρόνια περνούν, το χειροκίνητο κιβώτιο απειλείται με εξαφάνιση

Αμείλικτα τα νούμερα: Το χειροκίνητο κιβώτιο αργοπεθαίνει

Το 2001, σχεδόν κάθε επιβατικό αυτοκίνητο που ταξινομήθηκε στις πέντε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές -Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία- χρησιμοποιούσε χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι, εκείνη την εποχή, τα αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο αντιπροσώπευαν το 91% των ταξινομήσεων σε αυτές τις πέντε αγορές.

Ήταν λογικό, η τεχνολογία δεν ήταν τόσο προηγμένη όσο είναι σήμερα. Τα αυτόματα είχαν πολλά κουσούρια, ενώ το υψηλό κόστος εξέλιξης είχε άμεσο αντίκτυπο στην τελική τιμή.

Ωστόσο, όπως συμβαίνει και με κάθε άλλη τεχνολογία στα αυτοκίνητα, η σταδιακή υιοθέτηση έχει συμβάλλει στη μείωση του κόστους. Με την κυκλοφορία να αυξάνεται στις μεγάλες πόλεις και τους οδηγούς να είναι πιο μποτιλιαρισμένοι από ποτέ, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων γίνεται πλέον η νέα νόρμα.

Το 2001, τα πολυτελή αυτοκίνητα με αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων αντιπροσώπευαν το 31% των πωλήσεων. Μέχρι το 2024, έφτασαν το 97%.

Όσον αφορά τις mainstream μάρκες, η αλλαγή είναι εξίσου δραματική: Το μερίδιο αγοράς των αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων αυξήθηκε από 5% το 2001 σε 63% πέρυσι.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες -η χώρα των τεράστιων SUV και των απέραντων αυτοκινητοδρόμων- ήταν πάντα συνώνυμο των αυτόματα σασμάν.

Στην πραγματικότητα, η General Motors ήταν αυτή που ανέπτυξε το πρώτο αυτόματο κιβώτιο μαζικής παραγωγής το 1939.

Και παρά την ταύτιση του Αμερικανού petrolhead με το χειροκίνητο σασμάν τα τελευταία χρόνια, ακόμα κι εκεί τα αυτόματα επελαύνουν. Τα στοιχεία δείχνουν ότι πριν από 25 χρόνια, σχεδόν το 72% των καινούργιων ελαφρών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των μικρών φορτηγών, ήταν εξοπλισμένα με αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων.

Πόσο έπεσε το 28% που κατείχε το χειροκίνητο κιβώτιο; Πέρυσι, αντιπροσώπευε μόλις το 0,8% των πωλήσεων καινούργιων ελαφρών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.