Αποκάλυψη: Νέα BMW iX3, το πρώτο μοντέλο της εποχής Neue Klasse (βίντεο)
Με τη «Neue Klasse», η BMW περνά στην ηλεκτρική εποχή· πρώτη εκπρόσωπος η ολοκαίνουργια iX3
Newsroom | email: info@pronews.gr
Μέχρι σήμερα, οι περισσότερες ηλεκτρικές BMW βασίζονταν σε υπάρχοντα πλαίσια για θερμικά μοντέλα, προσαρμοσμένα στην ηλεκτροκίνηση. Με τη νέα BMW iX3 αλλάζουν τα πάντα!
Ο Γερμανός κατασκευαστής παρουσιάζει την ολοκαίνουργια πλατφόρμα Neue Klasse που θα στηρίξει όλα τα μελλοντικά μοντέλα «μηδενικών ρύπων» . Το πρώτο που τη λανσάρει είναι η δεύτερη γενιά της iX3, του κόμπακτ SUV της εταιρείας.
Η νέα iX3 δεν αποτελεί απλώς ένα ακόμα μοντέλο: Σηματοδοτεί την απαρχή μιας νέας εποχής για την BMW, που ετοιμάζει σχεδόν 40 νέες παρουσιάσεις (συμπεριλαμβανομένων των facelift) μέχρι το 2027. Το κόμπακτ SUV παρουσιάστηκε επίσημα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου και αναμένεται να κυκλοφορήσει στους δρόμους την άνοιξη του 2026.
Για να υποστηρίξει τη νέα της γκάμα, η BMW έχει επενδύσει τεράστια ποσά. Στην Ουγγαρία δημιουργήθηκε το «i-Factory» στο Debrecen, αποκλειστικά για τη συναρμολόγηση μπαταριών και την παραγωγή νέων μοντέλων. Και το ιστορικό εργοστάσιο του Μονάχου μετασχηματίζεται έτσι ώστε από το 2027 να παράγει μόνο 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Συνολικό κόστος επένδυσης: Περίπου 3 δισ. ευρώ.
Η «Neue Klasse» φέρνει μαζί της και μια νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική στα 800 Volt -πρώτη φορά για την BMW, αλλά ήδη γνωστή από τις κορεατικές Hyundai/Kia, όπως και τις μελλοντικές ηλεκτρικές Mercedes-Benz (CLA, GLC EV).
Στην έκδοση iX3 50 xDrive, το γερμανικό SUV εξοπλίζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες: Έναν σύγχρονο με περιέλιξη στον πίσω άξονα και έναν ασύγχρονο στον εμπρός. Αποδίδουν συνδυαστική ισχύ 470 ίππων, μέγιστη ροπή 645 Nm και φυσικά προσφέρουν τετρακίνηση.
Στην καθημερινή οδήγηση δίνεται προτεραιότητα στην πίσω κίνηση για οικονομία, με τον εμπρός κινητήρα να ενεργοποιείται όταν ανιχνευθεί απώλεια πρόσφυσης ή ανάγκη για επιπλέον ισχύ. Έτσι, η iX3 επιταχύνει 0-100 km/h σε 4,9″ και φτάνει σε τελική τα 210 km/h. Αργότερα θα ακολουθήσει και απλούστερη, πισωκίνητη έκδοση, με μικρότερη ισχύ και χαμηλότερο κόστος.
Την κίνηση υποστηρίζει μια νέα μπαταρία NMC (Νικέλιο-Μαγγάνιο-Κοβάλτιο) 108 kWh, συναρμολογημένη στην Ουγγαρία με κυψέλες από την κινεζική CATL. Η BMW δηλώνει 20% βελτίωση στην ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με την προκάτοχο, προσφέροντας έτσι αυτονομία έως 800 km (WLTP). Χάρη στη νέα 800βολτη αρχιτεκτονική, η φόρτιση είναι εντυπωσιακά ταχύτερη:
Σε ταχυφορτιστή DC, η ισχύς φτάνει τα 400 kW, εξασφαλίζοντας φόρτιση 10%-80% σε λίγο πάνω από 20 λεπτά. Επιπλέον, χάρη στον ενσωματωμένο μετατροπέα, η BMW iX3 εκμεταλλεύεται στο έπακρο και τις υποδομές φόρτισης των 400 Volt. Στο σπίτι, η βασική φόρτιση γίνεται στα 11 kW AC, ενώ προαιρετικά ανεβαίνει στα 22 kW. Δείτε το video στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.