Δημοκρατία έχουμε, ότι θέλουμε λέμε, έτσι Αλέξη;

Audi: Κι όμως, ο 5κύλινδρος κινητήρας της θα μπορούσε να ζήσει

Η Audi θεωρεί ασύμφορη την προσαρμογή του 5κύλινδρου κινητήρα στις απαιτήσεις του Euro 7, παρά τη δυνατότητά της

Audi: Κι όμως, ο 5κύλινδρος κινητήρας της θα μπορούσε να ζήσει

Με λύπη μας ανακοινώνουμε ότι ο εν σειρά 5κύλινδρος κινητήρας της Audi δεν θα αργήσει να αποσυρθεί οριστικά. Έχει ήδη εξαφανιστεί με το TT RS και το RS Q3, τα οποία σταμάτησαν να παράγονται.

Το RS3 είναι πλέον το μοναδικό RS μοντέλο που φοράει το θρυλικό υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 2,5 lt, αλλά οι μέρες του είναι μετρημένες. Σε περίπου δύο χρόνια, το τελευταίο 5κύλινδρο RS3 θα βγει από τη γραμμή συναρμολόγησης στο Ingolstadt.

Όπως θα περίμενε κανείς, η αυστηροποίηση των κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων οδηγεί στην κατάργηση του κινητήρα, αλλά αυτό δεν είναι όλη η ιστορία. Ο διευθύνων σύμβουλος της Audi, Gernot Döllner, δήλωσε πρόσφατα ότι η συμμόρφωση του 5κύλινδρου με τις προδιαγραφές Euro 7 «δεν είναι δύσκολη».

Μέχρι τον επόμενο Νοέμβριο, αυτόν του 2027, οπότε όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται στις Euro 7 αγορές θα πρέπει να συμμορφώνονται με τους αυστηρότερους κανόνες.

Ο Döllner εξήγησε ότι ενώ ο κινητήρας θα μπορούσε τεχνικά να προσαρμοστεί ώστε να πληροί τις προδιαγραφές, «είναι θέμα κλίμακας και συνολικής ζήτησης της αγοράς». Με απλά λόγια, οι πωλήσεις του RS3 Sportback και του RS3 Sedan δεν είναι αρκετά ισχυρές για να δικαιολογήσουν το κόστος. 

Ως αποτέλεσμα, «ο 5κύλινδρος κινητήρας πιθανότατα θα τελειώσει με το Euro 7». Θεωρητικά, θα μπορούσε να συνεχίσει την καριέρα του σε περιοχές εκτός των συγκεκριμένων προδιαγραφών, αλλά η Audi πιθανότατα έκανε τους υπολογισμούς της και το βρήκε μη βιώσιμο.

Θα μπορούσε να βρει τον δρόμο του στο νέο ΤΤ; Κάθε άλλο, το μοντέλο παραγωγής του Concept C θα είναι 100% ηλεκτρικό. Πάντως, για όσους βγάζουν φλύκταινες με τα BEV, έχουμε ένα καλό νέο: Η Audi απέρριψε την ιδέα ενός ηλεκτρικού RS6. Τουλάχιστον προσώρας.

Άλλωστε, η γκάμα της περιλαμβάνει ήδη το RS E-Tron GT των 925 ίππων. Οπότε όποιος ψηφίζει ηλεκτρικά, έχει επιλογή που τον καλύπτει και με το παραπάνω. Έτσι, προτιμήθηκε το RS6 να διατηρήσει τον μπρουτάλ θερμικό χαρακτήρα του.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.