Η ιστορία του 2CV ξεκινά το 1935, όταν ο Pierre Michelin ανέθεσε στον Pierre Jules Boulanger τη διεύθυνση της Citroën κι εκείνος με τη σειρά του σκιαγράφησε την ιδέα του projet TPV (Très Petite Voiture – Πολύ Μικρό Αυτοκίνητο). 
Η ιδέα που πήρε σάρκα και οστά το 1948 και μέτρησε πάνω από 5,1 εκατομμύρια μονάδες μέχρι το 1990 όταν και έπεσαν οι τίτλοι τέλους για το γαλλικό «Λαϊκό Αυτοκίνητο» στο εργοστάσιο της Mangualde, στην Πορτογαλία.
Όπως είναι φυσικό αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τη Citroën, όχι μόνο για ρετροφοτουριστικά πρωτότυπα και concepts, όπως το 2CV 2000 και το Revolte, αλλά και για τη νέα σχεδιαστική προσέγγιση της μάρκας, όπως αποτυπώθηκε στο concept Oli το 2022.
Το νέο αυτό E-Car φιλοδοξεί να κρατήσει ζωντανό το πνεύμα του Citroën 2CV στη σύγχρονη εποχή, ακολουθώντας τις βασικές αρχές του εμβληματικού γαλλικού μοντέλου: Πρακτικότητα, οικονομία και ευκολία χρήσης. 
Σύμφωνα με τον Xavier Chardon, νέο CEO της Citroën, «το E-Car θα είναι ένα μικρό, οικονομικό και πρακτικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πλήρως ευθυγραμμισμένο με το DNA του Citroën 2CV». Δεν πρόκειται για μια απλή αναβίωση, αλλά για ένα αυτοκίνητο που σέβεται τις προδιαγραφές και την απλότητα που έκανε το 2CV θρυλικό», τόνισε μεταξύ άλλων. Η πλατφόρμα του νέου μοντέλου θα είναι κοινή με άλλα brand του Oμίλου Stellantis, όπως η Peugeot και πιθανώς η FΙΑΤ, ώστε να μειωθεί το κόστος και να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα του εγχειρήματος.
Οι επίσημες προδιαγραφές δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστές αλλά σε κάθε περίπτωση δεν θα ξεφεύγει από τους κανόνες των kei car. Σε μήκος δεν θα ξεπερνά τα 3,4 m, το πλάτος τα 1,48 m, ύψος και η ισχύς τους 68 ίππους. Η χωρητικότητα κινητήρα θα φτάνει έως τα 660 κυβικά εκατοστά και πιθανότατα θα ζυγίζει κάτω από 1.000 kg.Όπως αναφέρουν οι γαλλικές πηγές, θα εντάσσεται στην κατηγορία Μ1 κι έτσι θα πληροί τα σύγχρονα πρότυπα ενεργητικής ασφάλειας και θα μπορεί να κινηθεί παντού. Το νέο 2CV αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Ευρώπη έως το 2028, με τιμή ανάμεσα στις €15-20.000, καθιστώντας έτσι την ηλεκτροκίνηση προσιτή για το ευρύ κοινό. 
Σύμφωνα με την πρόεδρο της Κομισιόν, τα νέα, ευρωπαϊκά Ε-Car θα πρέπει να συνδυάζει τρεις αξίες: «”E” για Περιβάλλον, δηλαδή καθαρό, αποδοτικό και ελαφρύ, “E” για Οικονομία, δηλαδή σε προσιτή τιμή και “E” για Ευρώπη, δηλαδή κατασκευασμένο εδώ». Για να συνεχίσει λέγοντας: «Είτε μας αρέσει είτε όχι, το μέλλον θα είναι ηλεκτρικό. Αυτό το παράδειγμα θα ακολουθήσει και η Ευρώπη. Για αυτό μέλλον των αυτοκινήτων και τα αυτοκίνητα του μέλλοντος πρέπει να κατασκευάζονται στην Ευρώπη».
Με το νέο αυτό πρότζεκτ, η Citroën επιδιώκει να συνδέσει την ιστορική κληρονομιά του 2CV με τις σύγχρονες ανάγκες των αστικών μετακινήσεων, αποδεικνύοντας πως η μάρκα παραμένει πρωτοπόρος στην καινοτομία, χωρίς να ξεχνά τις ρίζες της.
Η Ευρώπη δεν θέλει να χάσει τη μάχη της προσιτής ηλεκτροκίνησης. Τα E-car μπορούν να αποτελέσουν την απάντηση απέναντι στις κινεζικές εταιρείες και ταυτόχρονα να ξαναφέρουν στο προσκήνιο την κατηγορία των προσιτών μικρών αυτοκινήτων, που παραδοσιακά αποτελούσαν σήμα-κατατεθέν της ευρωπαϊκής αγοράς.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.