
Ανάλυση του International Council on Clean Transportation (ICCT) για τις εκπομπές CO₂ των νέων αυτοκινήτων δείχνει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία ξεπερνά κατά 9% τα ευρωπαϊκά όρια.
Πιο συγκεκριμένα, η μέση εκπομπή CO₂ για το πρώτο 6μηνο του 2025 ανήλθε σε 101 g/km, ενώ το ευρωπαϊκό όριο είναι 93 g/km. Ωστόσο, οι επιδόσεις διαφέρουν σημαντικά ανάμεσα στις μάρκες. Κάθε κατασκευαστής έχει έναν εξατομικευμένο στόχο, βάσει του μέσου βάρους των μοντέλων του. Επιπλέον, επιτρέπεται η δημιουργία «συμμαχιών» μεταξύ εταιρειών, ενώ κυρώσεις δεν θα επιβληθούν πριν ολοκληρωθεί η μέση τριετία 2025–2027.
Οι Γερμανοί: Από πρωτοπόροι έως «μέτριοι». Ο Όμιλος BMW ξεχωρίζει με 92 g CO₂/km, κυρίως χάρη στην ποικιλία του στόλου του, όπου τα ηλεκτρικά μοντέλα καλύπτουν το 25% των πωλήσεων και τα plug-in hybrid το 14%. Το σχήμα Mercedes-Benz–Volvo–Polestar βρίσκεται οριακά πάνω από το όριο, με 94 g CO₂/km, αλλά η επερχόμενη ηλεκτρική CLA ίσως αλλάξει την εικόνα. Ο όμιλος Volkswagen, παρά την ισχυρή παρουσία στην αγορά EV, υστερεί με 18% ηλεκτρικά και 9% plug-in hybrid στις συνολικές πωλήσεις -κυρίως λόγω της υψηλής ζήτησης για θερμικά μοντέλα όπως το Tiguan.

Renault και Stellantis: H πρόοδος δεν αρκεί. Το κοινό σχήμα Tesla–Stellantis–Toyota αποτυγχάνει να φτάσει τον στόχο, με μέσο όρο 101 g/km. Η Tesla δεν έχει αρκετό όγκο πωλήσεων στην Ευρώπη για να εξισορροπήσει τις υψηλότερες εκπομπές των άλλων. Η Renault βρίσκεται στο 102 g CO₂/km. Παρά την πρόοδο στις ηλεκτρικές πωλήσεις, απέχει ακόμη από τον εξατομικευμένο της στόχο των 96 g/km.Hyundai–Kia και Nissan: Το καλό, το μέτριο και το κακό Οι Hyundai και Kia τα πηγαίνουν αξιοπρεπώς με 96 και 99 g CO₂/km αντίστοιχα. Νέα μοντέλα όπως το Hyundai Inster και το επερχόμενο Kia EV2 αναμένεται να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο τα νούμερα. Αντιθέτως, η Nissan βρίσκεται στο κάτω μέρος της λίστας, με μέσο όρο 122 g CO₂/km, δείχνοντας ότι έχει αρκετό δρόμο να διανύσει προς την πλήρη μετάβαση.
Δείτε αναλυτικά τη λίστα με τις μάρκες/σχήματα στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.