ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

Δείτε τι συμβαίνει όταν βάζετε καύσιμα από διαφορετικά πρατήρια – Το λάθος που κάνουν οι περισσότεροι οδηγοί

Γιατί το ρεζερβουάρ αδειάζει γρήγορα

Δείτε τι συμβαίνει όταν βάζετε καύσιμα από διαφορετικά πρατήρια – Το λάθος που κάνουν οι περισσότεροι οδηγοί

Αρκετοί είναι οι οδηγοί οι οποίοι εντοπίζουν διαφορές στη λειτουργία του κινητήρα τους κάθε φορά που αλλάζουν το πρατήριο από το οποίο εφοδιάστηκαν τη βενζίνη ή το diesel.

Διαφορές που δεν σχετίζονται μόνον με την απόδοση του αυτοκινήτου μας αλλά και με την κατανάλωση σε παρόμοιες συνθήκες κίνησης.

Φυσικά είναι πολύ δύσκολο να αποδείξεις σε πραγματικές και όχι σε εργαστηριακές συνθήκες, ότι το καύσιμο με το οποίο εφοδιάστηκες από ένα συγκεκριμένο πρατήριο μοιάζει να… διαφέρει από κάποιο άλλο και ως εκ τούτου να επηρεάζει τη λειτουργία του κινητήρα, ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις οι αποκλίσεις είτε στη απόδοση είτε στην κατανάλωση είναι τόσο μεγάλες που… μιλούν από μόνες τους.

Μπορεί, λοιπόν, αλλάζοντας διαρκώς βενζινάδικα και επιλέγοντας πάντα το φθηνότερο να βγούμε στο τέλος… χαμένοι;

Η απάντηση είναι ναι, καθώς πέρα από το ρίσκο της χρήσης ενός κακής ποιότητας καυσίμου και μιας ενδεχόμενης βλάβης στον κινητήρα, κινδυνεύουμε να χάσουμε χρήματα και με την αυξημένη κατανάλωση καυσίμου.

Γιατί το ρεζερβουάρ αδειάζει γρήγορα

Το φαινόμενο ο δείκτης βενζίνης να… πέφτει πιο γρήγορα απ’ όσο συνήθως έχει επιστημονική εξήγηση. Και δεν μιλάμε φυσικά για την πιθανότητα να έχει μπει μικρότερη ποσότητα στη δεξαμενή καυσίμου από εκείνη που πληρώσαμε αλλά για το ενδεχόμενο η κατανάλωση να έχει επηρεαστεί από τις ίδιες τις «προδιαγραφές» του καυσίμου.

Είναι γνωστό ότι στα πρατήρια υπάρχουν διάφορες «ποιότητες» καυσίμου. Για παράδειγμα μπορεί κανείς να βρει βενζίνη με 95, 98 ή και με 100 οκτάνια. Καύσιμα με πρόσθετα ή χωρίς, καύσιμα που πληρούν τις αναγραφόμενες προδιαγραφές και άλλα όχι.

Όσο χαμηλότερης ποιότητας είναι ένα καύσιμο, τόσο η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται ακόμα κι αν όλες οι υπόλοιπες συνθήκες παραμείνουν σταθερές. Αυτό συμβαίνει επί της ουσίας γιατί ο κινητήρας καταναλώνει μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου για να παράξει το ίδιο ακριβώς έργο, αυξάνοντας το κόστος κίνησης.

Αντιθέτως, όσο η ποιότητα του καυσίμου βελτιώνεται ο κινητήρας προσαρμόζει τη λειτουργία του ζητώντας λιγότερο καύσιμο για να ανταποκριθεί στο έργο του.

Μάλιστα, ίσως η οικονομία καυσίμου που μπορεί να επιτευχθεί ανεβαίνοντας από τα 95 στα 98 ή ακόμα και στα 100 οκτάνια να μην αποσβέσει πλήρως το αυξημένο κόστος απόκτησης της premium αμόλυβδης, ωστόσο, σε αυτές τις περιπτώσεις δεν είναι μόνον τα οκτάνια που κάνουν τη διαφορά.

Είναι και τα πρόσθετα τα οποία ενισχύουν την αποδοτικότητα και ταυτόχρονα εγγυώνται την εύρυθμη λειτουργία και τη μακροζωία του κινητήρα μας.

Συμπερασματικά θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι η σωστή πρακτική έγκειται σε έναν βασικό κανόνα.

Ανεφοδιαζόμαστε από πρατήρια τα οποία έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη μας έστω κι αν οι τιμές τους είναι κατά τι υψηλότερες.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Αν η τσέπη μας το αντέχει ή αν οι προδιαγραφές του αυτοκινήτου μας το απαιτούν, τότε πηγαίνουμε σε ανώτερους ποιοτικά τύπους καυσίμου, αποζητώντας τα οφέλη που αναμφίβολα προκύπτουν, έστω και σε βάθος χρόνου, από τη χρήση τους.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.