Δημοκρατία έχουμε, ότι θέλουμε λέμε, έτσι Αλέξη;

Δοκιμάζουμε στη Λισαβόνα το Renault Clio έκτης γενιάς

Το νέο Renault Clio 6ης γενιάς έρχεται πιο δυναμικό και τεχνολογικά προηγμένο. Το οδηγήσαμε στην Πορτογαλία

Δοκιμάζουμε στη Λισαβόνα το Renault Clio έκτης γενιάς

Η Renault διάγει τους τελευταίους μήνες μια από τις καλύτερες περιόδους της. Από τη μία έχουμε έναν μεγάλο αριθμό νέων μοντέλων στις εκθέσεις και από την άλλη, πέρα από την αναμενόμενη ενίσχυση του πλάνου εξηλεκτρισμού με το από κάθε άποψη εντυπωσιακό νέο 5άρι και το 4άρι που έρχεται, υπάρχει και η δυναμική επιστροφή στα μεγαλύτερα και upper class μοντέλα.

Το πρώτο δείγμα ήταν το Austral, με το Rafale να ακολουθεί και να κλέβει τις εντυπώσεις με τον πληθωρικό του χαρακτήρα και το υψηλό τεχνολογικό του υπόβαθρο. Ωστόσο, η σημαντικότερη είδηση για το ευρύ κοινό είναι η έκτη γενιά του Renault Clio, ενός μοντέλου που εδώ και δεκαετίες φέρνει κόσμο και χρήμα στα ταμεία της φίρμας, και για το οποίο επιστρέψαμε για ακόμα μία φορά στην αγαπημένη Λισαβόνα για μια πρώτη οδηγική επαφή μαζί του.

Το Renault Clio δεν χρειάζεται συστάσεις. Από το 1990, το όνομά του έχει ταυτιστεί με την κατηγορία των σουπερμίνι, με πάνω από 17 εκατομμύρια πωλήσεις και παρουσία σε 120 χώρες. Η επιτυχία του είναι αδιαμφισβήτητη, με το μοντέλο να παραμένει ένα από τα πιο καλοπουλημένα στη σύγχρονη ευρωπαϊκή αγορά. Η έκτη γενιά δεν έρχεται απλώς να συνεχίσει την εμπορική κληρονομιά του, αλλά να θέσει νέα πρότυπα σε μια κατηγορία που τα τελευταία χρόνια πιέζεται ασφυκτικά από τα SUV.

Η γραμμή της οροφής ακολουθεί μια πιο κουπέ φιλοσοφία, με ζάντες που μπορούν να φτάσουν έως και τις 18 ίντσες να γεμίζουν ιδανικά τους θόλους των τροχών. Στο πίσω μέρος, η μεγάλη πτέρυγα στην οροφή και τα νέα φώτα ολοκληρώνουν την εικόνα ενός αυτοκινήτου που ξεχωρίζει στον δρόμο.

Αναφορικά με τις διαστάσεις, το νέο Clio μεγάλωσε, φτάνοντας τα 4,12 μέτρα μήκος (+67 mm), 1,77 μέτρα πλάτος (+39 mm), 1,45 μέτρα ύψος (+1 cm), ενώ ένα πόντο μεγαλύτερο είναι και το μεταξόνιο, που φθάνει πλέον τα 2,59 μέτρα.

Το εσωτερικό του νέου Clio αναδεικνύει ακόμα πιο έντονα τη συνολική αναβάθμισή του, με τη Renault να έχει επενδύσει σε ποιοτικά και φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, με πολλές επιφάνειες να κατασκευάζονται από ανακυκλωμένα υλικά και επενδύσεις Alcantara στις κορυφαίες εκδόσεις.

Το εσωτερικό θυμίζει έντονα το Renault 5, με κεντρικό στοιχείο τις δυο οθόνες 10,1’’, που, όπως σε όλα τα πρόσφατα μοντέλα της Billancourt, φιλοξενείται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και το infotainment OpenR Link που ενσωματώνει υπηρεσίες της Google, όπως τα Google Maps και Google Assistant. Αλλά και τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες συνδεσιμότητας.

Τα υλικά είναι προσεγμένα και, σε συνδυασμό με τον νέο ambient φωτισμό και το premium ηχοσύστημα της Harman/Kardon, η ποιοτική αίσθηση που προσφέρει η καμπίνα έχει μετατρέψει το Clio σε ένα αυτοκίνητο που ξεπερνά τα όρια του B-segment.

Σε επίπεδο χώρων, το εσωτερικό είναι ακόμα πιο ευρύχωρο και μπορεί να φιλοξενήσει άνετα τέσσερις ενήλικες, προσφέροντας στους πίσω μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια. Το Clio διαθέτει έξυπνους αποθηκευτικούς χώρους, θύρες USB-C για όλους τους επιβάτες και βάση ασύρματης φόρτισης, ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 391 λίτρα (309 lt στο υβριδικό), με πιο χαμηλό κατώφλι που διευκολύνει τη φόρτωση.

Η γκάμα κινητήρων συνεχίζει να καλύπτει όλες τις ανάγκες. Στη βάση βρίσκεται ο νέος 3κύλινδρος 1.200άρης TCe με 115 ίππους και 190 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο είτε με αυτόματο EDC έξι σχέσεων. Οι επιδόσεις είναι αξιοπρεπείς, με το 0-100 km/h να έρχεται σε 10,1” και την εργοστασιακή κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 5 lt/100 km.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.