Στην υπόθεση «κατάσχεση ρωσικών κεφαλαίων στην Ευρώπη» να δούμε στο τέλος «ποιος θα φάει το ξύλο»...

Δοκιμάζουμε στη Βαρκελώνη το νέο Jeep Compass

Πλήρως ανανεωμένο, το Jeep Compass επιστρέφει δυνατό, έτοιμο να σταθεί απέναντι στα κορυφαία C-SUV

Δοκιμάζουμε στη Βαρκελώνη το νέο Jeep Compass

Με νέα αρχιτεκτονική, ευρωπαϊκό σχεδιασμό και σημαντικά βελτιωμένη ευρυχωρία, το ολοκαίνουργιο Jeep Compass στοχεύει πλέον ξεκάθαρα την κορυφή των C-SUV. 

Με σύγχρονα υβριδικά και 100% ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά και πληθώρα τεχνολογικών χαρακτηριστικών, το μοντέλο σηματοδοτεί ένα μεγάλο άλμα για την Jeep στην απαιτητική ευρωπαϊκή αγορά.

Ύστερα από το Avenger, που σχεδιάστηκε για την Ευρώπη και παράγεται επίσης στην Ευρώπη, η Jeep συνεχίζει την ίδια στρατηγική και με τη νέα γενιά του Compass, ενός SUV της μικρής οικογενειακής κατηγορίας.

Τρίτο σε γενιά από το πρώτο Compass που λανσαρίστηκε το 2006, το νέο μοντέλο θέλει πλέον να ενδυναμώσει την παρουσία του στην αγορά των C-SUV, μιας από τις σημαντικότερες και πιο ανταγωνιστικές στην Ευρώπη. Αν και στην Ελλάδα συχνά περιοριζόταν σε ρόλο κομπάρσου (416 ταξινομήσεις ως το τέλος Οκτωβρίου και μερίδιο μόλις 1,79%), λόγω χαμηλής αναγνωρισιμότητας, στην Ιταλία αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια λίρα εκατό. Με την αγορά αυτή να αποτελεί παράλληλα, τη μεγαλύτερη της Jeep στην ευρωπαϊκή ήπειρο.

Ένα από τα κύρια παράπονα για την προηγούμενη γενιά ήταν η έλλειψη χώρων. Μήνυμα που η εταιρεία έλαβε ξεκάθαρα. Το αυτοκίνητο λοιπόν μεγάλωσε κατά 14,4 cm σε μήκος, φτάνοντας πλέον τα 4,56 m. Και 8,5 cm (!) σε πλάτος. Αύξηση μήκους που επιτρέπει στην Jeep να γεφυρώσει το χάσμα που προκύπτει μεταξύ του Avenger και του νέου Compass, εισάγοντας μελλοντικά στην γκάμα ένα ευμέγεθες B-SUV των 4,3-4,4 m.

Βέβαια, αυτή η σημαντική αύξηση μήκους είχε ευεργετική επίδραση στους χώρους, επιτρέποντας στο νέο Compass όχι μόνο να προσφέρει πορτμπαγκάζ 550 λίτρων (+45 lt από το προηγούμενο), μια πολύ καλή επίδοση, αλλά και δύο ακόμη εκατοστά για τα γόνατα των πίσω. Οι διαιρούμενες και αναδιπλούμενες πλάτες των πίσω καθισμάτων σε αναλογία 40:20:40, το δάπεδο του χώρου αποσκευών δύο θέσεων και η ηλεκτροκίνητη πόρτα στη ακριβή έκδοση ολοκληρώνουν το πακέτο, καθιστώντας το ιδανικό για καθημερινή χρήση.

Με 16 cm μακρύτερο μεταξόνιο, το νέο Compass διαθέτει βελτιωμένη άνεση και για τους επιβάτες. Οι πίσω, εκτός από τα επιπλέον 2 cm για τα πόδια, μπορούν να περάσουν με ευκολία και τα πέλματα κάτω από τα εμπρός καθίσματα. Ένα μικρό τούνελ περιορίζει ελαφρώς τα πόδια του μεσαίου, αλλά το κάθισμά του δεν είναι τόσο στενό όπως συμβαίνει συχνά σε αυτοκίνητα της κατηγορίας ή και μεγαλύτερα. Επιπλέον, με την αύξηση κατά 4 cm στο πλάτος για τους ώμους, το Compass γίνεται σχετικά άνετο και για μεγάλες διαδρομές με τρία άτομα πίσω.

Χάρη δε, στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, στην προσθήκη ευμεγέθους φινιστρινιού στην πίσω κολόνα και στην πανοραμική οροφή, οι πίσω επιβάτες δεν θα είναι ούτε θα αισθανθούν ποτέ στρυμωγμένοι.

Εμπρός, το ταμπλό υιοθετεί το στιλ που είδαμε για πρώτη φορά στο Avenger, δηλαδή οριζόντια αρχιτεκτονική, περιλαμβανομένης της κεντρικής οθόνης των 16”, η οποία είναι δυστυχώς αρκετά στενή. Με τα καλά και τα μειονεκτήματά της. Από τη μία πλευρά λοιπόν, οι προσαρμοζόμενες λειτουργίες και τα ειδικά χειριστήρια εξαερισμού γίνονται πιο προσιτά στον συνοδηγό. Από την άλλη, το χαμηλό ύψος της περιορίζει την εμφάνιση ενός μεγάλου χάρτη στο GPS, το δε τιμόνι καλύπτει το αριστερό άκρο της οθόνης.

Το ιντερφέις του infotainment δεν έχει εξελιχθεί ιδιαίτερα και εξακολουθεί να παρουσιάζει υστέρηση κατά την εναλλαγή μεταξύ λειτουργιών ή την εισαγωγή ενός προορισμού στο GPS της TomTom. Βέβαια, πάντα υπάρχει η λύση του ασύρματου mirroring του smartphone για να συνδεθείς με τις εφαρμογές που προτιμάς.

Το Compass δεν ενέδωσε στη μόδα του «πλήρως ψηφιακού ιντερφέις» και διατηρεί φυσικούς διακόπτες για τον χειρισμό των σημαντικότερων λειτουργιών. Με πολύ βολικό το ειδικό, προ-ρυθμιζόμενο κουμπί για τη σίγαση των ειδοποιήσεων οδήγησης.

Το εμπρός μέρος του νέου Compass διαθέτει επίσης πολλούς και μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους (34 lt), υπερδιπλάσιας χωρητικότητας σε σχέση με το πρoηγούμενο, κάτι που κάνει τη ζωή στο εσωτερικό ιδιαίτερα πρακτική.
Συνεχίστε την ανάγνωση στο drive.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.