Δοκιμάζουμε στην Πορτογαλία το νέο Volkswagen T-Roc
Η δεύτερη γενιά του VW T-Roc ανεβάζει επίπεδο· το δοκιμάζουμε στους δρόμους της Πορτογαλίας
Newsroom | email: info@pronews.gr
Οι συστάσεις για το Volkswagen T-Roc περιττεύουν. Από το 2017 όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε έχει ξεπεράσει τις δύο εκατομμύρια ταξινομήσεις στην Ευρώπη. Τη χρονιά που διανύουμε δε, είναι το πιο καλοπουλημένο SUV της Γηραιάς Ηπείρου με πάνω από 141.000 πωλήσεις.
Ανάλογα επιτυχημένη είναι η εμπορική του πορεία και στην ελληνική αγορά όπου ειρήσθω εν παρόδω έχει φτάσει τις 15.000 πωλήσεις. Μετά το facelift του 2021 και με τον ανταγωνισμό στην κατηγορία των κόμπακτ SUV να αυξάνεται όλο και περισσότερο, το Wolfsburg έκρινε πως έφτασε η κατάλληλη στιγμή για τη δεύτερη γενιά του T-Roc. Που όπως διαπιστώσαμε στην πράξη έχει αναβαθμιστεί εύστοχα σε όλους τους κρίσιμους τομείς, με σκοπό να παραμείνει μεταξύ των κορυφαίων επιλογών της κλάσης.
Ξεκινώντας από τη σχεδίαση, το νέο Volkswagen T-Roc υιοθετεί μια πιο σύγχρονη και νεανική αισθητική, χωρίς να ξεφεύγει από το ισορροπημένο και κομψό παρουσιαστικό που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Volkswagen. Σημείο αναφοράς οι καθαρές γραμμές και το ψηλότερο, πιο αιχμηρό εμπρός μέρος, που προέρχεται από τα μοντέλα της οικογένειας ID. και τα μεγαλύτερα Tiguan και Tayron.
Την πιο δυναμική εικόνα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, ειδικά στην έκδοση R-Line, συμπληρώνουν οι διαφορετικής σχεδίασης εμπρός και πίσω προφυλακτήρες και οι μακρόστενοι προβολείς LED. Ανάμεσά τους υπάρχει μια οριζόντια, φωτιζόμενη γυάλινη μπάρα, που στην έκδοση R-Line που οδηγήσαμε καταλήγει στους φωτιζόμενους λογότυπος «Volkswagen» εμπρός/πίσω. Κίνηση που πέρα από premium αέρα χαρίζει στο αυτοκίνητο μια ξεχωριστή και πολύ εντυπωσιακή -ιδίως τη νύχτα- φωτεινή υπογραφή.
Αυτό που επίσης αξίζει να τονίσουμε, είναι πως το νέο Volkswagen T-Roc εξοπλίζεται με την κορυφαία τεχνολογία IQ.LIGHT LED matrix. Στοιχείο κάθε άλλο παρά συνηθισμένο σε αυτοκίνητα της κατηγορίας. Κάθε προβολέας αποτελείται από ανεξάρτητα micro LED, τα οποία μπορούν να ενεργοποιούνται ή να σβήνουν αυτόματα, με τη δέσμη να προσαρμόζεται διαρκώς στις συνθήκες της διαδρομής.
Το πιο εντυπωσιακό όμως χαρακτηριστικό είναι το Dynamic Light Assist. Ένα εξελιγμένο σύστημα το οποίο επί της ουσίας επιτρέπει στον οδηγό να κινείται σχεδόν συνέχεια με την «μεγάλη σκάλα». Η κάμερα που είναι τοποθετημένη στο παρμπρίζ ανιχνεύει τα αυτοκίνητα που κινούνται μπροστά ή αντίθετα και όταν τα εντοπίσει σβήνει μόνο τμήμα της δέσμης που θα τύφλωνε τον οδηγό τους. Έτσι, ο δρόμος εμπρός παραμένει απόλυτα φωτισμένος, χωρίς να ενοχλούνται οι άλλοι οδηγοί, απαλλάσσοντάς σε ταυτόχρονα από τον επιπλέον φόρτο του χειροκίνητου χειρισμού των φώτων.
Στο προφίλ, τις εντυπώσεις κερδίζει η νικελένια φάσα που αναδεικνύει ακόμα περισσότερο τη διχρωμία του αυτοκινήτου. Βελτιωμένη είναι επίσης και η αεροδυναμική απόδοση με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,29 (10% χαμηλότερος σε σχέση με το T-Roc πρώτης γενιάς), με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται στον τομέα του θορύβου και της κατανάλωσης, όπως θα δούμε και παρακάτω. Την ευχάριστη στο μάτι όψη του αυτοκινήτου ολοκληρώνει η σχεδίαση του πίσω μέρους με την ενιαία φωτιζόμενη μπάρα να αναδεικνύει το πλάτος του αυτοκινήτου.
Όσον αφορά τις διαστάσεις, με μήκος στα 4,37 m είναι 12 πόντους μεγαλύτερο σε σχέση με τον προκάτοχό του, ακροβατώντας ανάμεσα στα B-SUV και C-SUV. To πλάτος φτάνει τα 1,82 m και το ύψος τα 1,56 m. Αυξημένο κατά 3 cm είναι και το μεταξόνιο, στα 2,63 m.
Η αύξηση στις διαστάσεις μεταφράζεται σε αισθητά μεγαλύτερη ευρυχωρία στην καμπίνα. Οδηγός και συνοδηγός κάθονται χωρίς να είναι στριμωγμένοι και ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά τρία εκατοστά. Έτσι, τέσσερις ενήλικοι κανονικού αναστήματος θα κάνουν ακόμα και μεγάλα ταξίδια χωρίς παραχωρήσεις.
Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι πρακτικές και τοποθετημένες εκεί που πρέπει. Υπάρχουν τέσσερις θύρες USB-C (δύο εμπρός και δύο πίσω), βάση για επαγωγική φόρτιση smartphone και υποβραχιόνιο με χωρητικότητα 5,5 lt. Τα καλά νέα συνεχίζονται και στο πορτμπαγκάζ, το οποίο, με τα επιπλέον 30 lt, φτάνει πλέον τα 475 lt. Νούμερο που το κατατάσσει στο άνω άκρο της κατηγορίας.
Σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, με το που ανοίξεις τις πόρτες του Volkswagen T-Roc θα έρθεις σε επαφή με μια πολύ καλά παρουσιασμένη και προσεγμένη στην κάθε λεπτομέρεια καμπίνα, που είναι πλήρως προσαρμοσμένη στις ψηφιακές ανάγκες του σύγχρονου οδηγού.
Πίσω από το τιμόνι, παίρνει θέση αυτό που η φίρμα ονομάζει Digital Cockpit Pro. Πρόκειται για έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25″ που προσφέρει με καθαρά και ευανάγνωστα γραφικά όλη την πληροφορία που θα χρειαστείς. Προαιρετικά, υπάρχει και η δυνατότητα head-up display που εμφανίζει στο οπτικό σου πεδίο πληροφορίες για την ταχύτητα, τα σήματα του ΚΟΚ και την πλοήγηση.
Στο κέντρο, ξεχωρίζει η επικαθήμενη οθόνη που ξεκινά από τις 10,3” και φτάνει έως τις 12,9″. Προσφέρει ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto και πέρα από μεγαλύτερη σε μέγεθος (από 8″ έως 9,2″ στην πρώτη γενιά) προφέρει κορυφαία γραφικά. Διαβάστε τη συνέχεια στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.