Τζέφρι Πάιατ: «Κρίσιμος ο ρόλος της Ελλάδας στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη». Σωστό! Πληρώνει τα ακριβότερα καύσιμα του πλανήτη!

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW M5

Τα νούμερα της νέας BMW M5 προκαλούν ίλιγγο, αλλά πλέον σηκώνει στις πλάτες της και το βάρος της τεχνολογίας

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW M5

Από την πρώτη E28 του 1984 με τον straight-six 3,5 λίτρων της κεντρομήχανης M1, η BMW M5 κατάφερε να εξελιχθεί σε ένα αυτοκίνητο-σύμβολο. 

Ένα μοντέλο που παντρεύει τη σπορ φιλοσοφία του M Motorsport με την πολυτέλεια, δημιουργώντας τo πρότυπo στα σεντάν υψηλών επιδόσεων. Διότι κακά τα ψέματα, πολλοί προσπάθησαν να τη συναγωνιστούν όλα αυτά τα χρόνια, αλλά η M5 παρέμεινε ο αδιαμφισβήτητος βασιλιάς της κατηγορίας.

Αν και η M5 δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, η έβδομη γενιά G90 έρχεται με τόσες αλλαγές που μοιάζει να επανεφευρίσκει τον εαυτό της. Νιώθοντας την ανάγκη να μας συστηθεί εκ νέου. Το μεγάλο νέο είναι ότι η βαυαρική σούπερ μπερλίνα αγκαλιάζει την εποχή της ηλεκτροκίνησης, υιοθετώντας σύστημα κίνησης plug-in hybrid με θηριώδη απόδοση: 727 ίπποι και 1.000 Nm!

Ωστόσο, αυτή η επανάσταση συνοδεύεται από την πρόκληση του σημαντικά αυξημένου βάρους, που φτάνει πλέον τα 2.510 kg. Χαρακτηριστικά που οδήγησαν στην ίσως πιο ριζοσπαστική αλλαγή στην ιστορία της, ακόμη μεγαλύτερη και από τη μετάβαση στην τετρακίνηση στην προηγούμενη γενιά.

Αναμενόμενα, οι αλλαγές έχουν προκαλέσει διχογνωμία στους φίλους της μάρκας και του μοντέλου. Αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η M5 ανέκαθεν συμβάδιζε με την τεχνολογική πρόοδο, ακόμα και όταν οι εξελίξεις προκαλούσαν αντιδράσεις. Από τον V10 και το κιβώτιο SMG, μέχρι το πέρασμα στους κινητήρες τούρμπο και στην τετρακίνηση, κάθε νέα προσθήκη συναντούσε κριτική, για να δικαιωθεί αργότερα στον δρόμο. Τώρα, με την υβριδική τεχνολογία να ενισχύει τις δυνατότητές της, η M5 δείχνει έτοιμη να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της. Κεφάλαιο όπου η οδηγοκεντρική αίσθηση καλείται να συνυπάρξει με μια τεχνολογική πολυπλοκότητα που δεν εξαντλείται στα υβριδικά χαρακτηριστικά της.

Οι τεχνολογικές καινοτομίες περιλαμβάνουν ακόμα την τετραδιεύθυνση και τη δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Αλλά και πλήρως προσαρμόσιμες ρυθμίσεις, από τις αναρτήσεις και το κιβώτιο, μέχρι την κατανομή της ισχύος σε δύο ή τέσσερις τροχούς. Ένα πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Και φυσικά μια απόλυτα ψηφιοποιημένη και συνδεδεμένη καμπίνα. Στοιχεία που δεν δένουν απόλυτα με το σπορ προφίλ της, αλλά φανερώνουν μια προσπάθεια να γεφυρωθεί το χάσμα της κληρονομιάς, με τις απαιτήσεις του σήμερα για περισσότερη ασφάλεια, βιωσιμότητα… Και όπως υποδηλώνει το παρουσιαστικό της Μ5, το όλο εγχείρημα συνοδεύεται με μια πιο επιθετική εμφάνιση από ποτέ.

Στο παρελθόν οι M5 ξεχώριζαν για την κομψή, διακριτική παρουσία τους, αλλά η G90 δεν αφήνει περιθώριο για παρερμηνείες. Οι φαρδιές γραμμές, οι έντονοι θόλοι των τροχών, οι μεγάλοι αεραγωγοί και οι επιθετικοί προφυλακτήρες, μαζί με τα χαρακτηριστικά τετραπλά τελικά της εξάτμισης, συνθέτουν ένα παρουσιαστικό που δεν περνά απαρατήρητο. Σε αυτό βοηθούν βέβαια και οι μεγάλες αναλογίες του πληθωρικού αμαξώματος, με το μήκος του να ξεπερνά τα πέντε μέτρα. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου που μας παραχωρήθηκε από την ελληνική αντιπροσωπεία, τον σπορ χαρακτήρα ενισχύουν η έξτρα ανθρακονημάτινη οροφή και πίσω αεροτομή του πακέτου M Carbon (+€3.385), αλλά και το ματ χρώμα Frozen Deep Grey (+€4.019).

Στο εσωτερικό από την άλλη, η συνολική αίσθηση δεν είναι πρωτόγνωρη. Υπό την έννοια ότι παραπέμπει στη γνωστή σπορ πολυτέλεια των BMW με τη σχεδίαση να μας είναι οικεία από τις δοκιμές των i5 και της ντίζελ 5άρας. Άρτιο ποιοτικά, μας καλωσόριζε τα κρύα πρωινά, ενεργοποιώντας αυτόματα την πρώτη σκάλα στη θέρμανση του τιμονιού και του καθίσματος του οδηγού.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής της νέας BMW M5 στο drive.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.