
H γνωριμία μας με τη νέα γενιά του βαυαρικού SUV επί ελληνικού εδάφους ξεκινά με την κορυφαία και πιο ισχυρή έκδοση της γκάμας. Την ακριβοθώρητη BMW X3 M50 xDrive.
Όπως είχαμε επισημάνει και στην πρώτη μας επαφή στο Μόναχο, η νέα X3 λανσαρίστηκε με σημαντικές αλλαγές σε σχέση με τον προκάτοχό της. Προσφέροντας έναν πιο σπορτίβ χαρακτήρα, προηγμένες τεχνολογίες και στην περίπτωση της M50 xDrive, έναν 6κύλινδρο κινητήρα που παρέχει δυνατές συγκινήσεις. Ωστόσο, δεν είναι όλα ιδανικά, καθώς κάποιες επιλογές της BMW αφήνουν ερωτηματικά.
Ας ξεκινήσουμε με τα πιο πιπεράτα νέα και την καρδιά της X3 M50 που είναι ένας 6κύλινδρος 3λιτρος κινητήρας τούρμπο που αποδίδει 398 ίππους και 580 Nm, ενσωματώνοντας ένα σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογία 48V. Το οποίο υποβοηθά στις χαμηλές ταχύτητες και στροφές λειτουργίας του κινητήρα με ένα ηλεκτρικό μπουστ 18 ίππων και 200 Nm.

Συνεργάζεται με ένα 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της ZF, που μεταφέρει τη ροπή και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος τετρακίνησης xDrive. To παραπάνω σύστημα κίνησης δεν τα βρίσκει σκούρα απέναντι στους 2+ τόνους που ζυγίζει η συγκεκριμένη έκδοση της Χ3. Και το αποτέλεσμα είναι εκρηκτικές επιδόσεις από στάση με το σπριντ 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε μόλις 4,6” και την τελική να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Και στις ρεπρίζ, το γερμανικό SUV επιταχύνει δυναμικά ακόμα και με τριψήφια νούμερα στο ψηφιακό του κοντέρ. Ο 6κύλινδρος κινητήρας αποδίδει γραμμικά, με άφθονη ροπή από χαμηλές στροφές, με συνέχεια και μπόλικο νεύρο στις πιο υψηλές. Κι έναν χαρακτηριστικό μπάσο ήχο που ενισχύει τη σπορ αίσθηση που περιμένεις από οποιοδήποτε μοντέλο φέρνει το σήμα «Μ». Για το ηχητικό αποτέλεσμα, η BMW έχει επενδύσει σε ένα εξελιγμένο σύστημα εξάτμισης με τετραπλές μπούκες, που προσφέρει απολαυστικό ήχο κάθε φορά που βυθίζεις το γκάζι ή το αφήνεις απότομα. Με ένα μέρος της ηχητικής εμπειρίας να ενισχύεται από τα ηχεία του ηχοσύστηματος. Χωρίς όμως ο ήχος να είναι τεχνητός ή να υποβαθμίζει τον φυσικό. Η οδική συμπεριφορά είναι το πιο δυνατό σημείο της X3 M50. Η βαυαρική εταιρεία επιδεικνύει για ακόμα μια φορά τη μαεστρία της στο συγκεκριμένο τομέα, κάνοντας ένα ακόμα μεγάλο και βαρύ SUV να είναι στον δρόμο πιο ευέλικτο και ικανό απ’ όσο προϊδεάζει η μάζα του. Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και το αποτέλεσμα, μειώνοντας την κλίση στις στροφές και προσφέροντας άμεσο έλεγχο. Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ της Adaptive M ανάρτησης προσαρμόζουν τη σκληρότητα και την απόσβεση μέσω αισθητήρων, αναλύοντας συνεχώς τις συνθήκες του δρόμου και το στιλ οδήγησης. Το αποτέλεσμα είναι υψηλό επίπεδο πρόσφυσης. Ακόμα και σε απαιτητικές διαδρομές, με την X3 M50 να σου δείχνει στην πλειονότητα των περιπτώσεων ότι το όριό της είναι πολύ ψηλότερο απ’ όσο υπολογίζεις φτάνοντας σε μια στροφή. Με τη συμπεριφορά να παραμένει ουδέτερη και να μην επηρεάζεται από απότομες μεταφορές του βάρους. Το τιμόνι είναι κοφτερό και άμεσο και τα φρένα με τους αεριζόμενους δίσκους εμπρός πίσω, δυνατά και ανθεκτικά στη σκληρή χρήση. Κι όλα αυτά με την άνεση να παραμένει σε πολύ καλό επίπεδο στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις, όπου μόνο οι έντονες λακκούβες και ανωμαλίες του δρόμου γίνονται αισθητές. Στο αυτοκίνητο που μας παραχωρήθηκε δεν βοηθούσαν και οι έξτρα τροχοί 21” -η στάνταρ επιλογή είναι 20άρες με λάστιχα διάστασης 255/45 εμπρός και 285/40. Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής της νέας BMW X3 M50 xDrive στο drive.gr

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.