
Λένε πως η εμφάνιση είναι ένα από τα βασικότερα κριτήρια όταν καλείσαι να αγοράσεις καινούργιο αυτοκίνητο. Το Peugeot e-2008 έχει πετύχει διάνα σε αυτόν το τομέα. Ομοίως και στην ποιότητα.
Στην περίπτωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων όμως τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Καθώς δίπλα στην τιμή και την εμφάνιση προστίθενται κι άλλοι παράγοντες. Η μπαταρία, η αυτονομία, η κατανάλωση, ο χρόνος φόρτισης. Ειδικά όταν μιλάμε για ένα μικρό οικογενειακό μοντέλο.
Κι εδώ ακριβώς έρχεται να πατήσει η Peugeot με το ανανεωμένο e-2008. Προσφέροντας ένα αυτοκίνητο με μεγαλύτερη ισχύ και μπαταρία και ταχύτερο χρόνο φόρτισης.

Το Sochaux αποφάσισε λοιπόν, να εξοπλίσει το ηλεκτρικό B-SUV του με συσσωρευτή της CATL χωρητικότητας 54 kWh (50,8 ωφέλιμες) από 50 kWh (46 ωφέλιμες) πριν. Ανεβάζοντας παράλληλα κατά 20 PS τη συνολική ισχύ του ηλεκτρομοτέρ, από τους 136 στους 156 PS. Με τη ροπή να παραμένει στα 260 Nm. Μολονότι είναι πιο ισχυρό δεν είναι πιο γρήγορο. Κυρίως λόγω του αυξημένου βάρους (από 1.548 σε 1.625 kg). Παραμένει όμως σβέλτο, μιας και ολοκληρώνει το σπριντ του 0-100 km/h σε 9,1” την ώρα που η τελική σταματά στα 150 km/h. Οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι καλές κυρίως στα προγράμματα «Normal» και «Sport». Κι αυτό διότι στο «Εcο» έχεις διαθέσιμους μόλις τους 82 από τους 156 PS. Η χρυσή τομή πάντως φαίνεται πως είναι το Normal. Οι 109 PS θα κινήσουν με άνεση το e-2008, ενώ στην περίπτωση που χρειαστείς όλη την ισχύ του κινητήρα αρκεί βυθίσεις με δύναμη το δεξί πεντάλ. Στο Sport η απόκριση του γκαζιού γίνεται πιο άμεση και το τιμόνι βαραίνει ευχάριστα. Δεν το λες σπορτίφ ούτε όμως και ράθυμο. Αν αποφασίσεις να ανεβάσεις ρυθμό θα ακολουθήσει χωρίς να δυσανασχετεί, ον σταθερό και χωρίς να γέρνει υπερβολικά. Μόνο αν το παρακάνεις θα δεις την υποστροφή να έρχεται, σε λογικό όμως πλαίσιο αν αναλογιστούμε το βάρος του. Αυτό που χρειάζεται μια μικρή εξοικείωση είναι η νεκρή διαδρομή του πεντάλ του φρένου. Δεν υπάρχουν επίπεδα ανάκτησης ενέργειας, παρά μόνο η λειτουργία «Β», η οποία όμως δεν καταλήγει σε one-pedal. Εντός πόλης, το e-2008 διατηρεί τον ευέλικτο και πολιτισμένο του χαρακτήρα. Η ανάρτηση είναι κομμάτι σφιχτή αλλά παρά τις 18άρες ζάντες τις πλούσιας έκδοσης GT που είχαμε στη διάθεσή μας αποσβένει πολύ αποτελεσματικά τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Αφήνοντας μακριά από τους επιβάτες ενοχλητικούς κραδασμούς. H πολύ καλή αίσθηση του Peugeot e-2008 μεταφέρεται και στον αυτοκινητόδρομο. Η ηχομόνωση είναι πολύ καλή, το πάτημα στιβαρό και η συνολική αίσθηση που αποκομίζεις είναι πως ταξιδεύεις με αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Ακόμη και κοντά στην τελική -έστω κι αν δεν είναι πολύ υψηλή- το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό κι ευθύβολο. Βέβαια, αν κινείσαι κοντά στην τελική θα δεις την κατανάλωση να ανεβαίνει αρκετά. Μιλώντας για κατανάλωση, το Peugeot e-2008 που είχαμε στα χέρια μας έκαψε σε μικτές συνθήκες 16,5 kWh/100 km. Νούμερο λογικό, ειδικά αν αναλογιστούμε πως η περίοδος της δοκιμής μας συνέπεσε με τον καύσωνα και ο κλιματισμός δούλευε στο φουλ. Με αυτά τα δεδομένα λοιπόν, το e-2008 μπορεί να διανύσει περί τα 300 χιλιόμετρα. Στην πόλη η κατανάλωση ξεπερνά οριακά τις 15 kWh/100 km, επομένως η αυτονομία του προσεγγίζει τα 330 km. Μια φόρτιση την εβδομάδα φαντάζει αρκετή. Στον ανοιχτό δρόμο, μετρήσαμε 20,2 kWh/100 km, ήτοι αυτονομία 240 km. 

Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.