Το Geely EX5 συνδυάζει premium αίσθηση και ουσία, πλούσιο εξοπλισμό και άνεση, και προσιτή τιμή
Newsroom | email: info@pronews.gr
Με τον ανταγωνισμό στην κατηγορία των κόμπακτ/οικογενειακών ηλεκτρικών SUV να κορυφώνεται, το νέο Geely EX5 έρχεται για να διεκδικήσει μερίδιο από έναν ιδιαίτερα απαιτητικό εμπορικό στίβο.
Από τη μια μεριά ισχυρές ευρωπαϊκές και κορεατικές φίρμες, όπως αδελφή Volvo, οι μαζικές μάρκες του Ομίλου VW και ο Όμιλος Hyundai-Kia. Και από την άλλη κινεζικές εταιρείες, όπως η MG Motor και η BYD, που έχουν στήσει εδώ και καιρό μαγαζί στην Ελλάδα. Χωρίς να παραγνωρίζουμε ότι η Tesla με το Model Y έχει πιάσει μαγαζί-γωνία, όπως δείχνουν τα στοιχεία του ΣΕΑΑ.
Το νέο Geely EX5 λοιπόν, έπεσε στα χέρια μας κυριολεκτικά με το που πάτησε πόδι σε ελληνικό έδαφος, στην έκδοση Tech, την κορυφαία από τις δύο διαθέσιμες -η άλλη είναι η Pro. Οπότε ας ξεκινήσουμε με την τιμή, χωρίς όμως αυτό να υποδηλώνει ότι αποτελεί το εμπορικό πρόταγμα του αυτοκινήτου. Καθώς όπως θα διαπιστώσετε προϊόντος του άρθρου, ότι το EX5 έχει πολλά περισσότερα χαρίσματα εκτός από την τιμή.
Το αυτοκίνητο στην έκδοση Pro ξεκινά από τις 34.990 ευρώ στη βασική διαμόρφωσή του. Με το τοπ της γκάμας Tech, να ανεβαίνει στις €36.990. Από εκεί και πέρα, κατάλογος έξτρα δεν υπάρχει και η διαμόρφωση της καμπίνας είναι μία, σε χρώμα Dark Blue για το Pro. Συν το White όταν περάσεις στην Tech. Έτσι, η μόνη άλλη έξτρα επιλογή στην οποία μπορεί να προχωρήσει ο υποψήφιος αγοραστής είναι το χρώμα. Εκτός από το άσπρο που διατίθεται χωρίς χρέωση, οποιοδήποτε άλλο χρώμα της έξτρα παλέτας με τις τέσσερις αποχρώσεις (Moonlight Silver, Frost Grey, Carbon Black και Turquoise Green) διατίθεται έναντι 590 ευρώ.
Το Geely EX5 βασίζεται στη νέα πλατφόρμα GEA του ομίλου κι έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο του στην Κίνα τον Αύγουστο του 2024. Εδώ να κάνουμε μια παρένθεση, λέγοντας ότι αρχιτεκτονική GEA ενσωματώνει το πλαίσιο, το λογισμικό, τα οικοσυστήματα και την τεχνητή νοημοσύνη σε ένα ενιαίο προσαρμοζόμενο σύστημα -Τέσσερα σε Ένα.
Κοινό για τις δύο εκδόσεις εξοπλισμού είναι το σύστημα μετάδοσης στους εμπρός τροχούς με απόδοση 218 PS και 320 Nm. Ηλεκτρομοτέρ που υποστηρίζεται από αρχιτεκτονική 400V και μπαταρία ιόντων λιθίου 60 kWh χημείας LFP (λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος) που δίνει σε μεικτό κύκλο WLTP, αυτονομία 430 km. Συσσωρευτής που το BMS του επιτρέπει μέγιστη ισχύ φόρτισης σε DC τα 100 kW. Που θα δούμε αργότερα πώς ανταποκρίνεται στην απαίτηση επαναφόρτισης του αυτοκινήτου. Και ποια είναι η κατανάλωση του EX5 σε ρεαλιστικές συνθήκες.
Συνολικά πάντως, τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου είναι απολύτως ανταγωνιστικά -κυρίως ως προς την τιμή- αν και λείπει το στοιχείο εκείνο που θα το έκανε να ξεχωρίσει σε επίπεδο καινοτομίας ή τολμηρής πρότασης.
Εμφανισιακά, το Geely EX5 θα λέγαμε ότι κινείται σε συντηρητικά μονοπάτια. Το «καθαρό» εμπρός μέρος, με την κλειστή μάσκα με τις ενσωματωμένες φίνες φωτιστικές μονάδες LED και τον εξάγωνο λογότυπο σε έξι «πλακίδια», δημιουργεί μια κομψή αλλά όχι ιδιαίτερα τολμηρή εικόνα.
Οι αναδυόμενες λαβές των θυρών και η μπάρα που ενώνει τα πίσω φώτα αναβαθμίζουν το οπτικό αποτέλεσμα, δίδοντας μια premium πινελιά στον σχεδιασμό. Ωστόσο, παρά αυτά τα κοσμητικά gimmick, το συνολικό στιλ βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε γνωστά στοιχεία που συναντώνται και σε άλλα κινεζικά ηλεκτρικά, όπως το Leapmotor C10 για παράδειγμα. Τρικάκια που μετέρχονται πλέον και ευρωπαϊκές εταιρείες premium και μαζικές. Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.