Το Avenger πρέπει να αποδεικνύει ότι είναι off-roader, όχι μόνο με το όνομα και το «4» στην πόρτα
Newsroom | email: info@pronews.gr
Το Jeep Avenger, που αναδείχθηκε «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2023» και αποτελεί το πιο εμπορικό μοντέλο της φίρμας, διατίθεται πλέον σε έκδοση 4xe, με υβριδικό σύστημα και τετρακίνηση.
Με αυτόν τον συνδυασμό, το μικρό αμερικανικό SUV διατείνεται ότι μπορεί να κινηθεί με άνεση εκτός ασφάλτου και ότι ταιριάζει ιδιαίτερα σε όσους οδηγούν συχνά πυκνά σε ορεινές περιοχές. Αν προσπεράσουμε λοιπόν την αλμυρή τιμή, ας δούμε κατά πόσον εννοεί αυτά που λέει.
Με 1.105 ταξινομήσεις για το πρώτο 8μηνο του 2025, που αντιστοιχούν σε μερίδιο 1,1% της ελληνικής αγοράς (όταν, για σύγκριση, το κορυφαίο της κατηγορίας, το Peugeot 2008, φτάνει το 4,8%), το Avenger σημειώνει σημαντική πρόοδο σε σχέση με το 2024. Πέρυσι στο 12μηνο πούλησε 968 μονάδες (0,7% της αγοράς) και ήταν 20ό στην κατηγορία, ενώ το 2025 ανέβηκε στην 11η θέση.
Η διάκριση του 2023 ως «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» επιβεβαίωσε το δυναμικό του μικρού SUV. Εκμεταλλευόμενη αυτήν την επιτυχία, η Jeep προσφέρει τώρα μια τετρακίνητη υβριδική έκδοση. Το Avenger 4xe συνοδεύεται από μικρές εξωτερικές αλλαγές που υπογραμμίζουν τον πιο «σκληροτράχηλο» χαρακτήρα του: Προφυλακτήρες ειδικού σχεδιασμού ανθεκτικούς στις γρατζουνιές (βαμμένους στη μάζα τους), νέους προβολείς ομίχλης τοποθετημένους πιο ψηλά για μεγαλύτερη προστασία, ράγες οροφής, προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω…
Κι ένα σταθερό κοτσανέλο ρυμούλκησης πίσω δεξιά. Ό,τι πρέπει για να σπας τα φανάρια των άλλων στο… ακουστικό παρκάρισμα/ξεπαρκάρισμα. Και να χτυπάς το γόνατό σου να δεν προσέξεις. Παιδιά, αφαιρέστε το. Απορώ πώς πέρασε από τις προδιαγραφές ασφαλείας!
Πέρα από τις εμφανείς αλλαγές, υπάρχουν και μερικές διακριτικές λεπτομέρειες που κάνουν τη συγκεκριμένη έκδοση να ξεχωρίζει. Έτσι, παρατηρείς τη διαφορετική γραφιστική στο ταμπλό και το κάλυμμα της κεντρικής κονσόλας, όμως οι νέες ταπετσαρίες των καθισμάτων, από πλενόμενα και πιο ανθεκτικά υλικά (η Jeep υποστηρίζει ότι είναι διπλάσιας αντοχής σε σχέση με τις συμβατικές), δύσκολα ξεχωρίζουν με το μάτι.
Η ποιότητα παραμένει καλή, αν και στο εσωτερικό κυριαρχούν τα σκληρά πλαστικά. Η καμπίνα είναι αρκετά φιλόξενη, αν και θα θέλαμε μεγαλύτερους αποθηκευτικούς χώρους -το ντουλαπάκι του συνοδηγού και οι θήκες στις πόρτες είναι μικρές, όμως η κεντρική κονσόλα διαθέτει έναν βαθύ, πρακτικό χώρο.
Η εργονομία είναι συνολικά ικανοποιητική και το αυτοκίνητο το χειρίζεσαι εύκολα. Τα 10,25” της κεντρικής οθόνης αφής είναι μια καλή διάσταση αλλά της λείπει η ταχύτητα απόκρισης.
Αντίθετα, τα φυσικά πλήκτρα συντομεύσεων -όπως εκείνα για επιστροφή στο βασικό μενού ή για απενεργοποίηση συστημάτων υποβοήθησης (όριο ταχύτητας, διατήρηση λωρίδας κ.λπ.)- αποδεικνύονται πολύ χρήσιμα.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, επίσης 10,25”, θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερη παραμετροποίηση· αν και αλλάζει η κεντρική ένδειξη (ενέργεια, πλοήγηση κ.ά.), οι πλαϊνές πληροφορίες παραμένουν σταθερές: Στάθμη μπαταρίας αριστερά, ρεζερβουάρ κι αυτονομία δεξιά).
Παρά τις κόμπακτ διαστάσεις, το Avenger επωφελείται από ένα καλό μεταξόνιο 2,56 m. Έτσι παράλληλα με τον χώρο που είναι πολύ καλός για τους εμπρός διαθέτει κι αρκετό χώρο στο πίσω μέρος για να φιλοξενήσει δύο μεγαλόσωμους ενηλίκους. Με τον χώρο για το κεφάλι και τα πόδια να είναι γενναιόδωρος για την κατηγορία.
Το κενό δε, κάτω από τα εμπρός καθίσματα, σου επιτρέπει επίσης να περάσεις εκεί τα πέλματά σου. Η παρουσία ενός μικρού τούνελ «μετάδοσης» δεν εμποδίζει το μεσαίο κάθισμα, το οποίο ωστόσο είναι σκληρό και στενό. Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.