
Δεδομένου ότι η φίρμα είναι σχετικά νέα -οι Κινέζοι ήρθαν στην Ευρώπη μόλις στις αρχές του 2024- με την ευκαιρία της δοκιμής του Omoda 5 ας συνοψίζουμε ξανά τα δεδομένα της εταιρείας για την Ελλάδα.
Ως μέρος του μεγαλύτερου Chery Group, η Omoda -μαζί με την Jaecoo παρεμπιπτόντως- δημιουργήθηκε το 2022 για να εκπροσωπήσει τη μητρική εταιρεία πέρα από τα σινικά σύνορα. Στην Ελλάδα, την επίσημη εκπροσώπηση της φίρμας -όπως εξάλλου και της Jaecoo- έχει η Q&J Automotive Ελλάς, αδελφή εταιρεία της Star Automotive Ελλάς, της αντιπροσωπείας των Mercedes-Benz και smart. Ενώ λοιπόν η Jaecoo απευθύνεται περισσότερο στον «περιπετειώδη» οδηγό SUV -διαβάστε τη δοκιμή του Jaecoo 7 εδώ, η Omoda πάλι με ένα στιλάτο crossover θέλει κυρίως να προμηθεύσει μια αστική πελατεία. Όπου οι ιδιοκτήτες ενός Nissan Qashqai, αλλά κι εκείνοι ενός μικρότερου Hyundai Kona, θα πρέπει να νιώσουν ότι τους αφορά. Με την εικόνα του να ξεχωρίζει με την εντυπωσιακή μάσκα και τις μοντέρνες γραμμές της σχεδιαστικής γλώσσας Art in Motion.
Το Omoda 5 είναι επίσης ένα μοντέλο που αμφιταλαντεύεται μεταξύ της κατηγορίας των B και C-SUV. Ένα όριο που εδώ και καιρό έγινε δυσδιάκριτο, μια τρόπον τινά «σύγχυση» από την οποία τώρα θέλει να επωφεληθεί στο έπακρο εμπορικά το 5άρι. Προσφέροντας τον χώρο της ανώτερης κατηγορίας σε τιμή που κανονικά συνδέεται με τη χαμηλότερη κατηγορία. Αυτά είναι τα θεωρητικά δεδομένα.
Με μήκος λίγο κάτω από τα 4,4 m και μεταξόνιο 2,61 m, το Omoda 5 σαφώς και δεν μπαίνει εύκολα σε ένα μόνο κουτί. Αλλά και στην καμπίνα, ειδικά στο πίσω κάθισμα υπάρχει περισσότερος χώρος απ’ ό,τι βρίσκεις συνήθως στην κατηγορία των B-SUV. Τουλάχιστον σε μήκος, μιας και το αυτοκίνητο είναι σχετικά στενό (1,82 m) και με οπισθοκλινή οροφή που κατεβαίνει νωρίς περιορίζοντας το εσωτερικό ύψος.
Από την άλλη, έχεις στη διάθεσή σου «μόνο» 370/442 lt κρυμμένα πίσω από την πόρτα του πορτμπαγκάζ. Επαρκή μεν για μια μέση οικογένεια… αν και σε αυτή τη μικρότερη κατηγορία-στόχο, στο Hyundai Kona παίρνεις 466 lt. Πόσω μάλλον στην C-SUV, όπου με το πέντε πόντους μακρύτερο Nissan Qashqai ξεπερνάς τα 500 lt. Αν οσμιστήκατε μια ρητορική «ναι μεν, αλλά», έχετε δίκιο. Και είναι κάτι που θα πρέπει να ακολουθήσουμε για το σύνολο της καμπίνας. Τα σπορ καθίσματα είναι άνετα, διαθέτουν στη έκδοση Premium θέρμανση και εξαερισμό και είναι πάντα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα. Αλλά, από την άλλη είναι επίσης πολύ ψηλά τοποθετημένα (ή δεν κατεβαίνουν αρκετά, εξαρτάται πώς το βλέπει κάποιος), με αποτέλεσμα να «ξύνεις» με το κεφάλι τον ουρανό αν είσαι πάνω από 1,80. Και περισσότερο σμιλευμένα απ’ ό,τι περιμένει κάποιος από ένα μοντέλο αυτής της τιμής. Συνακόλουθα, η θέση οδήγησης είναι υπερυψωμένη, αλλά ευτυχώς η κολόνα του τιμονιού ρυθμίζεται σωστά, οπότε βρίσκεις εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης. Η πρώτη επαφή αφήνει την εντύπωση ενός ώριμου αυτοκινήτου, ειδικά χάρη στο ψηφιακό πάνελ που έχεις εμπρός σου και συντίθεται από δύο οθόνες, όργανα και infotainment, και τα δυο με διαγώνιο 12,3 ιντσών. Το περιβάλλον φωνάζει στεντόρεια «digital», με τα φυσικά κουμπιά να περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα, στο τιμόνι, και στην κονσόλα κέντρου/δαπέδου. Το κινεζικό σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, απ’ όπου ρυθμίζεις την πλειονότητα των συστημάτων, μαζί και των οδηγικών βοηθημάτων, είναι αρκετά διαισθητικό. Ανταποκρίνεται γρήγορα στις εντολές, διαθέτει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, με τα γραφικά του να θυμίζουν λίγο after market. Παραδόξως το σύστημα δεν έχει ενσωματωμένη πλοήγηση. Ένα μειονέκτημα που όμως αμβλύνεται τα μέγιστα, καθώς είναι δυνατό το mirroring του smartphone. Οπότε δεν το κάνουμε ζήτημα.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.