Το Peugeot 3008 PHEV αποδεικνύει ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να ανταγωνιστεί ισάξια τα ντίζελ
Newsroom | email: info@pronews.gr
Σύμφωνα με το Sochaux, το επαναφορτιζόμενο υβριδικό Peugeot 3008 που πατά στην πλατφόρμα STLA Medium μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά σε συνδυαστικό κύκλο για 87 km και 102 km εντός πόλης. Νούμερα υπερδιπλάσια σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός 4κύλινδρος 1.600άρης βενζινοκινητήρας του Ομίλου Stellantis με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και λειτουργία στον κύκλο Miller. Αποδίδοντας 150 PS και 300 Nm από τις 2.000 rpm.
Ο βενζινοκινητήρας επικουρείται από έναν ηλεκτρομοτέρ 125 ίππων (110 στην προηγούμενη γενιά) και 300 Nm, ενσωματωμένο στο διπλοσύμπλεκτο αυτόματο σασμάν e-DCS7. H συνολική ισχύς του υβριδικού συστήματος φτάνει τους 195 ίππους και η ροπή τα 350 Nm. Με την κίνηση να περνά αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς.
Ο συσσωρευτής ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 21 kWh, με τις 17,9 kWh να είναι ωφέλιμες. Στην πράξη, και με την μπαταρία στο 100% δεν πιάσαμε τα εργοστασιακά νούμερα. Καταγράψαμε όμως 82 km χωρίς υπερβολές ούτε προς τα πάνω ούτε προς τα κάτω. Τιμή που θα καλύψει άνετα τις καθημερινές ανάγκες του μέσου οδηγού. Όσο για την κατανάλωση, δεν ξεπέρασε τα 2,2 lt/100 km.
Σε μικτή διαδρομή που περιλάμβανε πόλη, αυτοκινητόδρομο και δρόμους της περιφέρειας σεβόμενοι το όριο ταχύτητας μετρήσαμε 70 ηλεκτρικά χιλιόμετρα. Με μέση κατανάλωση μόλις 3,6 lt/100 km. Αν η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη και το ρεζερβουάρ των 55 lt γεμάτο μπορείς να διανύσεις 850-900 km.
Όταν η μπαταριά αδειάσει εντελώς, το αυτοκίνητο λειτουργεί ως κανονικό υβριδικό και η κατανάλωση ανεβαίνει αλλά παραμένει σε λογικό επίπεδο. Λίγο κάτω από τα 8 lt σε μικτές συνθήκες. Επανερχόμαστε λοιπόν στον χρυσό κανόνα για τα PHEV: Όσο πιο συχνά το φορτίζεις τόσο περισσότερο κινείσαι με μηδενικά έξοδα. Αν δεν το φορτίζεις και οικονομία δεν θα κάνεις και θα κουβαλάς ανούσια το επιπλέον βάρος της μπαταρίας.
Μιλώντας για φόρτιση, το Peugeot 3008 plug-in hybrid με τον ενσωματωμένο φορτιστή 7,4 kW -o ανταγωνισμός προσφέρει 11 kW- φορτίζει πλήρως σε κάτι λιγότερο από τρεις ώρες σε αντίστοιχο σταθμό φόρτισης. Σε οικιακή πρίζα, η μπαταρία γεμίζει σε 8 ώρες και 25 λεπτά. Τα κακά νέα; Το γαλλικό C-SUV δεν υποστηρίζει ταχυφόρτιση.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα οδήγησης: Electric που αφορά τη φουλ ηλεκτρική οδήγηση με ταχύτητες έως τα 134 km/h. Hybrid που δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική κίνηση και ενεργοποιεί τον θερμικό κινητήρα όταν απαιτείται έξτρα φορτίο ή όταν η μπαταρία έχει αδειάσει. Και Sport, όπου ο ηλεκτροκινητήρας δίνει έξτρα ώθηση στο θερμικό μοτέρ για μέγιστη απόδοση ακόμα πιο δυνατές επιδόσεις.
Παρά την ονομαστική απόδοση των 195 ίππων, το Peugeot 3008 plug-in hybrid δεν έχει σπορ καταβολές. Το 0-100 km/h έρχεται σε 7,8” και η τελική ταχύτητα σταματά στα 220 km/h. H ουσία και αυτό που κατά βάση ενδιαφέρει τον αγοραστή ενός οικογενειακού SUV είναι οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις.
Οι οποίες πράγματι είναι πολύ καλές και μεστές. Ακόμη και με πλήρες φορτίο, η ρεπρίζ 80-120 km/h έρχεται σβέλτα και οι προσπεράσεις ολοκληρώνονται γρήγορα και με ασφάλεια. Το μόνο που θα σε ξενίσει είναι ο μικρός δισταγμός του κιβωτίου, όταν απαιτήσεις πολλή ροπή. Σε αυτές τις περιπτώσεις, τα paddles σου λύνουν τα χέρια. Όταν όμως πατάς με δύναμη το γκάζι έρχεσαι σε επαφή με τη θορυβώδη φύση του 4κύλινδρου βενζινοκινητήρα. Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.