
Παρόλο που οι παραδοσιακές μπερλίνες σταδιακά εξαφανίζονται από τις προτάσεις των εταιρειών, ορισμένοι μαζικοί κατασκευαστές συνεχίζουν να τις υποστηρίζουν. Οι Τσέχοι για παράδειγμα, με το κορυφαίο μοντέλο τους, το Škoda Superb.
Το κλασικό «καβούκι» με τους τρεις όγκους παραμένει δημοφιλές σε εταιρικούς στόλους. Χρονομισθωμένα αυτοκίνητα, όπου το πετρέλαιο παραμένει ελκυστική επιλογή για στελέχη που διανύουν πολλά χιλιόμετρα σε ανοικτό δρόμο. Ας δούμε λοιπόν τι αξίζει το Škoda Superb στην έκδοση με το μοτέρ 2.0 TDI. Η τελευταία γενιά του Superb είναι η τέταρτη στη σύγχρονη εποχή, μιας και το όνομα αυτό υπήρχε ήδη από την προπολεμική περίοδο και προ-σοσιαλιστική περίοδο της τσεχοσλοβακικής (τότε) φίρμας. Το αυτοκίνητο μοιράζεται την πλατφόρμα MQB Evo, πολλά μηχανικά μέρη και τη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της Bratislava, την πρωτεύουσα της Σλοβακίας, με το Volkswagen Passat.
Η τέταρτη γενιά του Superb, μακραίνοντας κατά τέσσερις πόντους, ξεπέρασε τα 4,91 m, ένα πόντο περισσότερο από το αντίστοιχο νέο Combi. Ταυτόχρονα διατήρησε το μακρύ μεταξόνιο των 2,84 m που εξασφαλίζει κορυφαία ευρυχωρία. Το πολύ διακριτικό στιλ του αυτοκινήτου δεν θυσιάζει την πρακτικότητα, με τη πίσω πόρτα αλά χάτσμπακ και τον τεράστιο χώρο αποσκευών να πλησιάζουν τις δυνατότητες του Superb Combi.

Σε πρώτη φάση, η τσεχική μπερλίνα διατίθεται μόνο με δύο κινητήρες: Έναν ήπια υβριδικό 1.5 TSI με 150 άλογα και τον κλασικό 2.0 TDI των 150 ίππων με αυτόματο κιβώτιο DSG7, που δοκιμάζουμε εδώ.
Μέσα στη χρονιά θα προστεθεί και το plug-in hybrid με 204 ίππους, με το νέο σύστημα του Ομίλου VW, ηλεκτρική αυτονομία περίπου 135 km και ταχεία φόρτιση σε DC στα 50 kW -σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές ήδη διατίθεται. Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι η ελληνική αντιπροσωπεία εισάγει μόνο την μπερλίνα και όχι το Combi, για τον προφανή λόγο του ελάχιστου ενδιαφέροντος για στέισον από τους καταναλωτές στη χώρα μας. Οδηγώντας το ντίζελ Superb, διαπιστώνεις όλα τα θετικά (και κάμποσα αρνητικά) των μοντέλων TDI του VW Group. Ξεκινώντας από την εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση. Είναι εύκολο να πέσεις κάτω από τα 5 lt/100 km σε δρόμους της περιφέρειας και να διατηρηθείς κάτω από τα 5,5 lt/100 km στην εθνική. Κι αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με την εγγενή αποδοτικότητα του TDI, αλλά και με την εξαιρετική αεροδυναμική του αυτοκινήτου, με τον συντελεστή Cx να φτάνει το εντυπωσιακό 0,23! Εκείνο που έρχεται πρώτο στο μυαλό είναι ότι το κύριο μειονέκτημα αυτού του κινητήρα θα ήταν η περιορισμένη ισχύς, για ένα αυτοκίνητο μήκους 4,9 μέτρων και βάρους λίγο κάτω από 1.700 κιλά. Κι όμως! Το μοτέρ έχει ροπή, το κιβώτιο DSG7 είναι άμεσο και πυκνό, εξαφανίζοντας οποιαδήποτε «τρύπα» και αντάμα αποδίδουν πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις. Δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για τον θόρυβο, καθώς ο δίλιτρος TDI γίνεται αισθητά θορυβώδης όταν πιέζεται. Παρόλο που ο όμιλος Volkswagen έχει βελτιώσει σημαντικά αυτήν την πτυχή στους κινητήρες TDI, φαίνεται ότι υπάρχει ακόμα περιθώριο βελτίωσης… 
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.