
Στην ετυμηγορία μας για το προηγούμενο Tesla Model 3 Performance είχαμε καταλήξει ότι παρόλο που ήταν εξαιρετικά γρήγορο και αποτελεσματικό, δεν είχε τον χαρακτήρα ενός καθαρόαιμου σπόρτσκαρ.
Το μήνυμά μας -όπως και των εκατοντάδων συναδέλφων μας παγκοσμίως- φαίνεται πως έφτασε στην Tesla. Και στην ανανέωση της κορυφαίας έκδοσης του μοντέλου που την εδραίωσε στο παγκόσμιο αυτοκινητικό στερέωμα, άφησε στην άκρη τα νούμερα εντυπωσιασμού και ασχολήθηκε περισσότερο με την οδηγική ουσία. Και δη με αυτά που χαρακτηρίζουν μια κατασκευή που θέλει να λογίζεται «σπορ».
Η διαφορετική προσέγγιση γίνεται αισθητή πριν καν πάρεις θέση πίσω από το τιμόνι. Η συγκρατημένη αισθητική του Model 3 διατηρείται, αλλά εμπλουτίζεται με λεπτομέρειες που τονίζουν τον δυναμικό χαρακτήρα του σφηνοειδούς αμαξώματος.

Ο εμπρός προφυλακτήρας είναι εντελώς διαφορετικός από αυτόν της στάνταρ έκδοσης, με μεγάλο σπλίτερ και κάθετες εισαγωγές αέρα που το κάνουν να δείχνει πιο χαμηλό και φαρδύ. Το αμάξωμα είναι πιο κοντά στο έδαφος, ενώ οι σφυρήλατες 20άρες ζάντες με λάστιχα υψηλών προδιαγραφών της Pirelli, 235/35 R20 εμπρός και 255/35 R20 πίσω, συμπληρώνουν την εικόνα. Στα ενδότερα των τροχών κρύβονται μεγαλύτεροι αεριζόμενοι δίσκοι και οι κόκκινες δαγκάνες της Tesla που φιλοξενούν νέα τακάκια με πιο ανθεκτικά υλικά τριβής. Πιο δυναμικό είναι και το πίσω μέρος όπου ξεχωρίζει η διακριτική αεροτομή από ανθρακονήματα και ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας με τον πιο ανάγλυφο διαχύτη. Σχεδιαστικές επεμβάσεις που δεν έγιναν μόνο προς τέρψιν των οφθαλμών μας, αλλά κρύβουν ουσιαστικές βελτιώσεις στην αεροδυναμική απόδοση. Η αντίσταση στον αέρα μειώθηκε κατά 5%, ενώ παράλληλα η αρνητική άντωση στις υψηλές ταχύτητες αυξήθηκε κατά 36%. Στοιχεία που φανερώνουν ότι αυτή τη φορά, η Tesla επένδυσε σοβαρά στη δημιουργία μια πραγματικά σπορ ηλεκτρικής μπερλίνας. Στην καμπίνα, οι αλλαγές είναι μικρότερης έκτασης αλλά ουσιαστικές όσον αφορά την ποιότητα. Δεν περιορίζονται μόνο στα νέα καθίσματα που προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη. Είναι επιπλέον πιο όμορφα στο μάτι και έρχονται στάνταρ με σύστημα αερισμού για θέρμανση και ψύξη. Τον συνολικό διάκοσμο στο αναβαθμισμένο ποιοτικά εσωτερικό, που έχει ακόμα πιο προσεγμένη συναρμογή από το παρελθόν, αναβαθμίζουν οι πινελιές από ανθρακόνημα που εμφανίζονται για πρώτη φορά σε έκδοση του Model 3. Αφήνοντας την αναβαθμισμένη συναρμογή και τα ποιοτικότερα υλικά στην άκρη, το εσωτερικό του Model 3 Performance παραμένει πιστό στην εξαιρετικά μίνιμαλ φιλοσοφία της Tesla. Με την οθόνη αφής των 15,4” να ενσωματώνει σχεδόν όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου -μόνο τα πεντάλ, το τιμόνι και τα φλας δεν ελέγχονται μέσα από αυτήν! Με τα τελευταία να ενεργοποιούνται από δύο διακόπτες στο αριστερό μπράτσο του τιμονιού. Και ναι, θέλει χρόνο μέχρι να αναπρογραμματίσεις τον εγκέφαλό σου και να μην ψάχνει το χέρι σου τον παραδοσιακό μοχλό πίσω από το τιμόνι. Ένα αντίστοιχο κουμπί στο δεξί μπράτσο ενεργοποιεί τους υαλοκαθαριστήρες σε περίπτωση που έχεις ξεχάσει να επιλέξεις την αυτόματη λειτουργία. Όπως καταλαβαίνετε, τα εργονομικά ζητήματα δεν εξαφανίστηκαν με την ανανέωση του Model 3 και η πλήρης εξάρτηση από την οθόνη αφής εξακολουθεί να απαιτεί χρόνο προσαρμογής. Τουλάχιστον η τελευταία διαθέτει ένα κατανοητό και εύχρηστο ιντερφέις, με γραφικά και απόκριση εφάμιλλα των κορυφαίων τάμπλετ της αγοράς. Μέσω αυτής ελέγχονται όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου, ενώ στο επάνω μέρος προβάλλονται βασικές πληροφορίες για τη λειτουργία και τη χρήση του, λειτουργώντας ως πίνακας οργάνων. Η περιήγηση στα διάφορα μενού γίνεται μέσω μιας γραμμής εργασιών στο κάτω μέρος της οθόνης. Οι πίσω επιβάτες διαθέτουν μια δεύτερη οθόνη 8”, μέσω της οποίας μπορούν να ρυθμίσουν τον κλιματισμό και άλλες λειτουργίες του infotainment. Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής του νέου Tesla Model 3 Performance στο drive.gr 

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.