Στην έκδοση Long Range, το Model Y υπόσχεται οικονομία και αυτονομία – δικαιολογεί όμως την τιμή;
Newsroom | email: info@pronews.gr
Tο Tesla Model Y φιγουράριζε στην αγορά ως ένα καθιερωμένο, σχεδόν αμετάβλητο μοντέλο.Πέντε χρόνια ύστερα από το λανσάρισμά του, η Tesla προχώρησε ωστόσο σε μια αναθεώρηση: Πιο αιχμηρή αισθητική, πιο προσεγμένη κατασκευή, βελτιωμένες ρυθμίσεις και, σε αυτή τη διαμόρφωση Long Range με κίνηση στους πίσω τροχούς, ένα ξεκάθαρο μήνυμα: Η αποδοτικότητα πρώτα απ’ όλα.
Το στοίχημα; Να παραμείνει το σημείο αναφοράς στα ηλεκτρικά οικογενειακά SUV, τη στιγμή που οι αντίπαλοι πολλαπλασιάζονται και η «λάμψη του καινούργιου» πλέον δεν αρκεί. Όμως, το κέρδος στην αυτονομία σε σχέση με τη βασική έκδοση με κίνηση πίσω αξίζει την επιπλέον επιβάρυνση;
Το facelift «Juniper» δίνει επιτέλους στο Model Y μια πραγματική ταυτότητα. Το εμπρός μέρος υιοθετεί πιο λεπτή «μύτη», μια πλήρους πλάτους φωτεινή υπογραφή εμπνευσμένη από το Cybertruck κι έναν προφυλακτήρα με πιο καθαρούς όγκους· στο πίσω μέρος, η φωτεινή λωρίδα αποκτά περισσότερο βάθος και μοντέρνα εμφάνιση. Χωρίς να αλλάζει ριζικά τη σιλουέτα του, το σύνολο αποπνέει περισσότερη προσωπικότητα και αεροδυναμική σπουδή.
Κάτω από το πάτωμα, το Tesla Model Y RWD Long Range 2025 φορά πίσω έναν σύγχρονο κινητήρα μεταβλητής μαγνητικής αντίστασης, 299 ίππων. Αν σας μπέρδεψε η ορολογία είναι διότι πρόκειται για ένα υβριδικό ηλεκτρομοτέρ που εκμεταλλεύεται τη μαγνητική αντίσταση και λίγους μόνιμους μαγνήτες για καλύτερη απόδοση. Με άλλα λόγια δεν είναι ούτε αμιγώς μαγνητικής αντίστασης ούτε μόνο με μόνιμους μαγνήτες.
Μοτέρ που αναλαμβάνει να το τροφοδοτήσει μια μπαταρία λιθίου-ιόντων χημείας NMC που ανακοινώνεται στις 78,1 kWh μικτής χωρητικότητας και 75,0 kWh ωφέλιμης. Όταν η βασική έκδοση με χημεία LFP έχει 64 kWh μικτής και 60,1 kWh καθαρής χωρητικότητας, αμφότερες σε αρχιτεκτονική στα 400 V.
Επισήμως, η έκδοση Long Range δηλώνει 622 km WLTP σε μεικτές συνθήκες. Οι δικές μας μετρήσεις, όπως θα δούμε παρακάτω αναλυτικά, αντιστοιχούν σε πραγματική αυτονομία περίπου 474 km (με θερμοκρασία 10-15 oC και μέση κατανάλωση 15,8 kWh/100 km.
Η καμπίνα του ανανεωμένου Tesla Model Y εξελίχτηκε διακριτικά, με νέα υλικά εμπνευσμένα από το ανανεωμένο Model 3. Φινιρίσματα αλουμινίου, παχιές επενδύσεις στα σημεία των γονάτων, εξατομικεύσιμος ambient φωτισμός και ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα με συρόμενο κάλυμμα με αλουμινένιες λαβές.
Η πρόσβαση εξακολουθεί να γίνεται χωρίς κλειδί μέσω smartphone ή με κάρτα, ενώ το αυτοκίνητο σου προτείνει να αποθηκεύεις τις ρυθμίσεις του καθίσματος κάθε φορά που τις αλλάζεις. Ο συνοδηγός απολαμβάνει τα ίδια ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, με θέρμανση και αερισμό.
Η κεντρική οθόνη 15,4 ιντσών ενσωματώνει επεξεργαστή AMD Ryzen. Είναι άμεση, ομαλή και τα γραφικά της επιτρέπουν παιχνίδια επιπέδου κονσόλας. Η συνδεσιμότητα έχει ενισχυθεί χάρη σε πιο ισχυρό Wi-Fi για ταχύτερες ενημερώσεις. Και δυστυχώς είναι ασύμβατη με Apple Carplay ή Android Auto.
Στο πίσω μέρος, η εμπειρία είναι αρχοντική. Η πλάτη της δεύτερης σειράς ρυθμίζεται ηλεκτρικά, ο χώρος για τα πόδια είναι πλουσιοπάροχος, υπάρχει πανοραμική οροφή πάνω από το κεφάλι, καθώς και θύρες USB-C 65W για φόρτιση φορητού υπολογιστή… Και το κερασάκι στην τούρτα, μια οθόνη 8 ιντσών για τον έλεγχο του κλιματισμού, των πολυμέσων και ορισμένων παιχνιδιών.
Μοναδικό μειονέκτημα του Tesla Model Y 2025 σε σχέση με την έκδοση Dual Motor το ηχοσύστημα. Που στην περίπτωσή μας διαθέτει εννέα ηχεία, αντί για 15 με subwoofer. Ωστόσο, ο ήχος παραμένει πολύ καλός και σαφώς ανώτερος από αυτόν των ανταγωνιστικών SUV στην ίδια τιμή.
Διαθέσιμο είναι και το σύστημα Sentinelle, που χρησιμοποιεί τις πολυάριθμες κάμερες για να λειτουργεί ως dashcam. Ιδανικό για την ασφάλεια του αυτοκινήτου και τη διευκόλυνση των διαδικασιών με τις ασφαλιστικές εταιρείες σε περίπτωση παραβίασης ή ατυχήματος. Η συνδεσιμότητα με το smartphone παραμένει επίσης σημείο αναφοράς στην αγορά, επιτρέποντας και ταχεία επέμβαση του after-sales χωρίς επίσκεψη σε συνεργείο. Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.