Δημοκρατία έχουμε, ότι θέλουμε λέμε, έτσι Αλέξη;

€35.000 ευρώ για Citroën ZX; Υπερβολή ή επένδυση;

Σπάνια, αριθμημένη, με αγωνιστικό DNA και ιστορική αξία: Διχάζει με την τιμή της αλλά σαγηνεύει τους συλλέκτες

€35.000 ευρώ για Citroën ZX; Υπερβολή ή επένδυση;

Φαντάσου ότι διαθέτεις 35.000 ευρώ για να αποκτήσεις συλλεκτικό αυτοκίνητο που να προσφέρει οδηγική απόλαυση και ταυτόχρονα να αποτελεί επένδυση. 

Πολλοί θα κοιτούσαν προς Porsche ή BMW των ’90s. Όμως για τους αφοσιωμένους φίλους της Citroën και της αγωνιστικής της ιστορίας, υπάρχει μια διαφορετική -κι εξαιρετικά σπάνια- επιλογή: Η Citroën ZX Pierre Lartigue.

Ανήκει στην κατηγορία των youngtimer, αυτών των μοντέλων που αποκτούν συλλεκτικό χαρακτήρα πριν γίνουν «κανονικά» κλασικά. Παρά το ότι η ZX ποτέ δεν θεωρήθηκε εξωτική ή πολυτελής, η έκδοση Pierre Lartigue ανεβάζει τον πήχη, τόσο αισθητικά όσο και οικονομικά.

Ο λόγος; Κυκλοφόρησε μόλις σε 50 αριθμημένα αντίτυπα, αποκλειστικά για την ελβετική αγορά το 1998, ως φόρος τιμής στον Γάλλο οδηγό rally-raid, Pierre Lartigue, και τις νίκες του με τη Citroën.

Η συγκεκριμένη ZX που διατίθεται προς πώληση από το γαλλικό «Atelier des 1000», φέρει τον αριθμό 19/50, έχει διανύσει 157.600 km, και παρουσιάζεται σε άριστη κατάσταση. Διαθέτει χαρακτηριστικό κόκκινο αμάξωμα, διπλή πίσω αεροτομή, ειδικά σήματα «Pierre Lartigue» και ανασχεδιασμένο εσωτερικό με ανθρακονημάτινες λεπτομέρειες και σπορ λεβιέ ταχυτήτων.

Κάτω από το καπό, βρίσκουμε τον γνωστό δίλιτρο ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο των 167 ίππων (γαλλικών, για την ακρίβεια 163 PS) και 192 Nm, ο οποίος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων. Οι επιδόσεις της παραμένουν αξιοσέβαστες ακόμα και σήμερα: 0-100 km/h σε 8,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 219 km/h. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως για την εποχή της ήταν ένα από τα πιο δυναμικά προσθιοκίνητα χάτσμπακ.

Αλλά παραμένει το ερώτημα: 35.000 ευρώ για μία ZX; Πράγματι, το ποσό αυτό αγγίζει τιμή μοντέλων με ανώτερο κύρος ή επιδόσεις. Όμως η απάντηση ίσως να μην βρίσκεται μόνο στα νούμερα, αλλά στη μοναδικότητα, στην αγωνιστική ιστορία και στο πάθος για μια μάρκα που ανέκαθεν προκαλούσε τα δεδομένα.

Η Citroën ZX Pierre Lartigue δεν απευθύνεται στον μέσο οδηγό. Είναι ένα κομμάτι ιστορίας των ράλι, κρυμμένο κάτω από την ταπεινή εμφάνιση ενός οικογενειακού χάτσμπακ. Και αυτό, για ορισμένους, αξίζει κάθε ευρώ.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.