Όταν κλείνεις τα 50, είτε αφήνεσαι τελείως σε μια τρυφηλή ζωή, είτε ανασκουμπώνεσαι σε μια κρίση μέσης ηλικίας. Και ξεκινάς δίαιτα, γυμναστήριο, προσπαθώντας να αιχμαλωτίσεις κάτι από τη φρεσκάδα της νεότητος. Ευτυχώς για εμάς, το Golf GTI επέλεξε το δεύτερό και το αποτέλεσμα είναι το Edition 50.
Πρόκειται για το ισχυρότερο Golf GTI όλων των εποχών και μάλιστα το ταχύτερο Golf που έχει γυρίσει ποτέ το Nürburgring. Ναι, ταχύτερο και από το δυνατότερο και τετρακίνητο R. Στην καρδιά του βρίσκεται ο 2λιτρος 4κύλινδρος της VW, που αποδίδει από 245 ίππους στα αμερικανικά GTI, 265 στα ευρωπαϊκά, 300 στο GTI Clubsport και 333 στο Golf R.
Στην περίπτωση του Edition 50, η ισχύς ανέρχεται στους 325 ίππους και η ροπή στα 420 Nm, αντίστοιχη με του Golf R. Έναντι 400 Nm στο Clubsport και 370 Nm στο GTI. Το αποτέλεσμα είναι ότι το επετειακό μοντέλο -το οποίο κινεί τους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός 7τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη όπως κάθε άλλο καινούργιο GTI- μπορεί να φτάσει τα 100 km/h από στάση σε 5,5”.
Ταχύτερο από τα 5,6” του Clubsport και τα 5,9” για το GTI. Στην εκκίνηση, η τετρακίνηση του Golf R τού χαρίζει πλεονέκτημα με 4,6”. Αλλά καθώς το Edition 50 είναι περίπου 100 kg ελαφρύτερο, φτάνει τα 200 km/h σε 1,6” ταχύτερα.
Πολλαπλά σήματα Edition 50, μαύρη οροφή, καλύμματα καθρεπτών και απόληξη εξάτμισης, μοναδική πλαϊνή λωρίδα και κόκκινο φινίρισμα για τις ζάντες αλουμινίου Queenstown 19 ιντσών ξεχωρίζουν το επετειακό μοντέλο.
Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν λευκό, γκρι, μαύρο αμάξωμα, αλλά και δύο χρώματα που δεν είναι διαθέσιμα σε άλλα GTI, το moss green και το κλασικό Tornado Red της VW. Στο εσωτερικό, θα βρείτε καρό επένδυση για τα σπορ καθίσματα και λογότυπους Edition 50 στα πατάκια, τα μαρσπιέ και τα καθίσματα.
Το Edition 50 είναι το μόνο GTI που διαθέτει ρυθμιζόμενα αμορτισέρ DCC στον βασικό εξοπλισμό, ενώ η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί κατά πέντε χιλιοστά. Διαθέτει επίσης ειδική ρύθμιση λογισμικού για το υδραυλικό τιμόνι και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο LSD.
Οι πιο μερακλήδες μπορούν να παραγγείλουν το προαιρετικό Performance Pack. Δίνει δύο επιπλέον μοίρες αρνητικού κάμπερ, 20% πιο σκληρά ελατήρια, χαμηλώνει κατά 5 mm επιπλέον, φοράει σκληρότερα σινεμπλόκ και προαιρετικά μπορεί να εξοπλιστεί με semi-slick ελαστικά Bridgestone Potenza Race.
Είναι μάλιστα ελαφρύτερα από τα συμβατικά, ενώ οι σφυρήλατες ζάντες Warmenau 19 ιντσών -από το Golf R- εξοικονομούν τρία κιλά συνολικά. Άλλα 11 γλιτώνει η εξάτμιση της Akrapovič, συμβάλλοντας σε αθροιστικό ελάφρωμα 30 kg.
Οδηγώντας ένα λευκό Edition 50 εξοπλισμένο με το Performance Pack την περασμένη εβδομάδα, ο Benny Leuchter σημείωσε γυρολόγιο 7′ 46″ 13 στο Nürburgring, επίδοση που το καθιστά το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής όλων των εποχών με το σήμα της VW στην Πράσινη Κόλαση.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.