Δημοκρατία έχουμε, ότι θέλουμε λέμε, έτσι Αλέξη;

Επίσημη παρουσίαση: Το νέο Lexus LFA είναι 100% ηλεκτρικό

Ξέχνα τον υπέροχο εμβληματικό V10, το νέο Lexus LFA θα φορτίζει μόνο από την πρίζα

Επίσημη παρουσίαση: Το νέο Lexus LFA είναι 100% ηλεκτρικό

Το Lexus LFA αναβιώνει και δεν θα είναι τίποτα άλλο παρά η ηλεκτρική εκδοχή του νέου Toyota GR GT. Μπορεί ο προκάτοχός του να φορούσε έναν εξαιρετικά εύηχο V10, όμως η νέα γενιά υπόσχεται μηδενικούς τοπικούς ρύπους και αθόρυβη μετακίνηση.

Το ηλεκτρικό Lexus LFA –που προς το παρόν εξακολουθεί να περιγράφεται ως πρωτότυπο– εξελίχθηκε παράλληλα με το Toyota GR GT, το οποίο χρησιμοποιεί V8 twin-turbo κινητήρα 650 ίππων. Είναι ενδιαφέρον ότι το LFA Concept βασίζεται στην ίδια αλουμινένια πλατφόρμα με τα GR GT και GR GT3.

Δεν έχουν αποκαλυφθεί περαιτέρω προδιαγραφές για το διθέσιο σούπερκαρ, και σε αντίθεση με το θερμικό GR GT, δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί ημερομηνία κυκλοφορίας. Ωστόσο, η Toyota έχει αφήσει να εννοηθεί ότι σκοπεύει να ενσωματώσει την πρώτη της μπαταρία στερεάς κατάστασης σε ένα ηλεκτρικό μοντέλο «υψηλής ισχύος». Εικάζουμε ότι το Lexus LFA είναι ο πιθανότερος υποψήφιος.

Η Lexus δηλώνει πως φιλοδοξεί να δημιουργήσει «ένα σπορ BEV που να υπερβαίνει τις προσδοκίες των πελατών της» και «να ενισχύσει την αίσθηση ενότητας μεταξύ αυτοκινήτου και οδηγού, προσφέροντας πρωτοφανή οδηγική απόλαυση».

Με μήκος 4,7 μ. και πλάτος 2,0 m, το ηλεκτρικό LFA έχει παρόμοιο αποτύπωμα με την Aston Martin DB12 και την Bentley Continental GT. Όμως με ύψος λίγο κάτω από τα 1,2 m, είναι σαφώς χαμηλότερο -κάτι που μας κάνει να αναρωτιόμαστε αν οι μπαταρίες βρίσκονται πράγματι στο πάτωμα, όπως στα περισσότερα συμβατικά ηλεκτρικά.

Το φουτουριστικό, μινιμαλιστικό πιλοτήριο δίνει έμφαση στην ψηφιακή λειτουργικότητα και στην εμπλοκή του οδηγού. Το σύστημα διεύθυνσης θυμίζει αγωνιστικό αυτοκίνητο και υποδηλώνει ότι το LFA θα χρησιμοποιήσει την ίδια τεχνολογία steer-by-wire που η Lexus εισήγαγε πρόσφατα στο RZ.

Πρόσφατα, ο επικεφαλής μηχανικής ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα της Toyota, Keiji Kaita, δήλωσε ότι η εταιρεία εξακολουθεί να πιστεύει πως οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης (SSB) θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στο μέλλον και ότι «τηρεί το χρονοδιάγραμμα» για να τις ενσωματώσει σε μοντέλο παραγωγής το 2027 ή το 2028.

Ο Ιάπωνας μηχανικός τόνισε ότι οι SSB μπορούν να προσφέρουν διπλάσια ισχύ από τις σημερινές μπαταρίες λιθίου, να τριπλασιάσουν την αυτονομία και να καταλαμβάνουν αισθητά λιγότερο χώρο. Κάτι που πιθανόν εξηγεί και το τόσο χαμηλό ύψος του νέου LFA.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.