ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Πώς μπορεί να ξεφτιλίσεις στην Ελλάδα και τις πιο ιερές έννοιες: Βάζεις τον Αυτιά να ανακράξει «Πατρίδα, Θρησκεία, Οικογένεια»!

«Έρχονται» ριζικές αλλαγές στα ΚΤΕΟ – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων

Στην Ελλάδα ο πρώτος έλεγχος ΚΤΕΟ σε ένα καινούργιο αυτοκίνητο πραγματοποιείται μετά από 4 χρόνια κυκλοφορίας

«Έρχονται» ριζικές αλλαγές στα ΚΤΕΟ – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων

Το υπουργείο Μεταφορών, φέρνει αλλαγές στους ελέγχους των ΚΤΕΟ καθώς μόνο το 4,5% των οχημάτων που οδηγείται σε έλεγχο κόβονται. 

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, στο υπουργείο Μεταφορών εξακολουθούν να εξετάζουν το ενδεχόμενο μείωσης του χρόνου επανελέγχου των οχημάτων στο ένα έτος, από τα δύο χρόνια που ισχύουν σήμερα, τουλάχιστον για όσα οχήματα είναι ηλικίας άνω των 10 ή 15 ετών. Δεν είναι η πρώτη φορά που εξετάζεται το συγκεκριμένο μέτρο.

Υπενθυμίζεται ότι στην Ελλάδα ο πρώτος έλεγχος ΚΤΕΟ σε ένα καινούργιο αυτοκίνητο πραγματοποιείται μετά από 4 χρόνια κυκλοφορίας, ενώ στη συνέχεια το όχημα υποχρεούται σε έλεγχο ανά διετία.

Σήμερα, είναι κοινό μυστικό ότι εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες έχουν πολύ περισσότερα χρόνια να επισκεφτούν κάποιο ΚΤΕΟ.

Σε απόλυτους αριθμούς εκτιμάται ότι περίπου 1,8 εκατομμύρια οχήματα, εκ των οποίων περίπου 600.000 – 700.000 είναι δίκυκλα, είναι εκπρόθεσμα των ελέγχων, ενώ συνολικά υπολογίζεται πως 4 στα 10 οχήματα δεν ελέγχονται ποτέ από τα ΚΤΕΟ.

Λίγες απορρίψεις

Ωστόσο, αυτό δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα, καθώς και από τα οχήματα που προσέρχονται για έλεγχο, μόλις το 4,5% κόβεται, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών.

Την ίδια ώρα στη Γερμανία, που διαθέτει έναν αρκετά νεότερο στόλο αυτοκινήτων συγκριτικά με την Ελλάδα, από τα ΚΤΕΟ της χώρας απορρίπτεται το 35,5% των αυτοκινήτων που οδηγούνται για έλεγχο.

Σύμφωνα με στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, περίπου στο 45% έως 50% των οχημάτων που ελέγχονται, σημειώνονται τεχνικές ελλείψεις, αλλά διαφόρων διαβαθμίσεων.

Υπάρχουν οι επικίνδυνες ελλείψεις, δηλαδή, όταν ένα όχημα είναι στο «κόκκινο» και πρέπει να βγει εκτός κυκλοφορίας.

Υπάρχουν οι σοβαρές ελλείψεις, τις οποίες ο ιδιοκτήτης μπορεί να επισκευάσει και να επιστρέψει για επανέλεγχο σε έναν μήνα και πλήθος άλλων σημειώσεων μικρότερης σημασίας, που μπορεί να καταγράψει το ΚΤΕΟ.

Για να βγει ένα όχημα εκτός κυκλοφορίας θα πρέπει να είναι εντελώς κατεστραμμένο. Ωστόσο, αυτά τα οχήματα δεν φτάνουν ποτέ στα ΚΤΕΟ!

Ριζικές αλλαγές στο Σύστημα Μηχανογράφησης των Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων προωθεί το υπουργείο Μεταφορών – Αυτόματη μεταφορά των δεδομένων απευθείας και χωρίς την παρεμβολή ενδιάμεσης συσκευής

Την αυστηροποίηση των ελέγχων των οχημάτων και των δικύκλων στα ΚΤΕΟ προωθεί το υπουργείο Μεταφορών, δρομολογώντας μια σειρά αλλαγών στο Σύστημα Μηχανογράφησης των Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.

Μεταξύ άλλων, το σύστημα θα αποστέλλει στο μητρώο του υπουργείου, σε πραγματικό χρόνο, τα στοιχεία των οχημάτων και των ελέγχων, ενώ σε αυτά πλέον θα συγκαταλέγονται και φωτογραφίες από τη διαδικασία του ελέγχου σε κάθε στάδιο, αλλά και στατιστικά των ελέγχων, των ελλείψεων και των αποτελεσμάτων ανά όχημα, ανά ημέρα, ανά ιδιοκτήτη και ανά υπάλληλο του ΚΤΕΟ.

Τι αλλάζει στα ΚΤΕΟ

Ειδικότερα, με τα νέα μέτρα το Μηχανογραφικό Σύστημα των ΚΤΕΟ θα διαβιβάζει αμέσως στο υπουργείο Μεταφορών τα δεδομένα των ελέγχων (απευθείας και χωρίς την παρεμβολή ενδιάμεσης συσκευής) από κάθε αυτόματη γραμμή ελέγχου των οχημάτων.

Στους ελέγχους που γίνονται οπτικά (χωρίς μηχανήματα), η εισαγωγή των αποτελεσμάτων τους θα γίνεται από τον ελεγκτή.

Το σύστημα θα καταγράφει την ημερομηνία, την ώρα έναρξης και λήξης κάθε διενεργούμενου τεχνικού ελέγχου, καθώς και τον αύξοντα αριθμό του προσκομισθέντος οχήματος τη συγκεκριμένη ημέρα.

Ως ώρα έναρξης του τεχνικού ελέγχου ενός οχήματος ορίζεται η ώρα λήψης της πρώτης φωτογραφίας του οχήματος και ως ώρα λήξης του ελέγχου η ώρα εκτύπωσης του κατά περίπτωση εκδοθέντος πιστοποιητικού (Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου, Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων).

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.