
Ο οργανισμός Euro NCAP ανακοίνωσε τα πιο πρόσφατα αποτελέσματα δοκιμών πρόσκρουσης για 16 νέα μοντέλα, και η εικόνα για κάποιες πολυαναμενόμενες προτάσεις δεν είναι ιδιαίτερα θετική. Παράλληλα, εκπλήξεις προκάλεσαν κινεζικά και κορεατικά μοντέλα, ενώ η Tesla συνεχίζει να ξεχωρίζει.
O Euro NCAP δείχνει να ανησυχεί για την αύξηση του βάρους των νέων αυτοκινήτων. Ένα κοινό χαρακτηριστικό των περισσότερων νέων μοντέλων είναι η αυξημένη μάζα. Η εξάπλωση των SUV και η χρήση μεγάλων μπαταριών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ανεβάσει τον μέσο όρο βάρους, δυσκολεύοντας το έργο των μηχανικών.
Όπως σημειώνει ο Euro NCAP, «τα τελευταία 10 χρόνια το μέσο βάρος των αυτοκινήτων στην Ευρώπη έχει αυξηθεί κατά 100 κιλά». Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι τα βαρύτερα αυτοκίνητα είναι πιο επικίνδυνα, αλλά τονίζεται η ανάγκη για καλύτερες δομές απορρόφησης ενέργειας και λιγότερη επιθετικότητα των SUV προς άλλα οχήματα, ειδικά στις μετωπικές συγκρούσεις.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από τα BEV. Τα νέα 100% ηλεκτρικά SUV της Peugeot, Ε-3008 και Ε-5008, βασίζονται στην πλατφόρμα STLA Medium του Ομίλου Stellantis, ειδικά σχεδιασμένη για τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές ασφαλείας. Παρόλα αυτά, και τα δύο απέσπασαν τέσσερα αστέρια από το Euro NCAP. Η προστασία των επιβατών (ενηλίκων και παιδιών) κρίνεται επαρκής, αλλά η συνολική βαθμολογία μειώθηκε λόγω μέτριων επιδόσεων στην προστασία για τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου (πεζούς και ποδηλάτες), καθώς και στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Επιπλέον, το Euro NCAP επισήμανε αδυναμίες στις εμπρός δομή κατά την πρόσκρουση με μερική επικάλυψη -πρόβλημα που περιορίζει την απορρόφηση της ενέργειας του χτυπήματος. Το νέο Renault R4 E-Tech, ένα ακόμη ηλεκτρικό SUV με υψηλές προσδοκίες, επίσης αξιολογήθηκε με τέσσερα αστέρια. Παρά τη γενικά ικανοποιητική προστασία των επιβατών, η βαθμολογία επηρεάστηκε αρνητικά από την απουσία βασικών συστημάτων ασφαλείας στις βασικές εκδόσεις. Σύμφωνα με το Euro NCAP, πολλά από τα συστήματα υποβοήθησης είναι προαιρετικά, γεγονός που δημιουργεί προβλήματα στην ασφάλεια, ιδιαίτερα για άλλους χρήστες του δρόμου. Η προστασία παιδιών στο πίσω κάθισμα είναι ικανοποιητική, αν και απουσιάζει το σύστημα ανίχνευσης παιδικής παρουσίας στο εσωτερικό του οχήματος –-κάτι που θα μπορούσε να προειδοποιεί για ενδεχόμενη εγκατάλειψη παιδιού μέσα στο αυτοκίνητο. Όσον αφορά την προστασία ενηλίκων, απουσιάζουν τεχνολογίες για την αποφυγή τραυματισμών μεταξύ επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης. Η Kia παρουσίασε το EV3, ένα νέο μικρό ηλεκτρικό SUV, το οποίο άφησε θετικές εντυπώσεις στις δοκιμές. Ωστόσο, υπάρχει μία σημαντική λεπτομέρεια: Η βασική έκδοση βαθμολογήθηκε με τέσσερα αστέρια, ενώ η έκδοση με το πακέτο ασφαλείας –που περιλαμβάνει προηγμένο ραντάρ, βελτιωμένο αυτόματο φρενάρισμα και έξυπνο cruise control– πήρε 5 αστέρια. 
Δείτε τα video στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.