ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Κύπρος, Ίμια, Oruc Reis, Κάσος. Εθνική συνήθεια έγινε η υποχώρηση...

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ; – Τι σημαίνουν οι κόκκινες γραμμές στο κοντέρ του αυτοκινήτου;

Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες τοποθετούν τις κόκκινες ενδείξεις στα 30 χλμ./ώρα και τα 50 χλμ./ώρα

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ; – Τι σημαίνουν οι κόκκινες γραμμές στο κοντέρ του αυτοκινήτου;

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ, τι σημαίνουν οι κόκκινες γραμμές που έχουν τα περισσότερα κοντέρ αυτοκινήτων; 

Οι κόκκινες ενδείξεις στο ταχύμετρο επισημαίνουν συγκεκριμένη ταχύτητα κίνησης που δεν πρέπει να την ξεπερνάμε, υπό συγκεκριμένες συνθήκες.

Και ενώ στο παρελθόν αυτές οι κόκκινες ενδείξεις επισήμαιναν και την μέγιστη ταχύτητα κίνησης στις πρώτες σχέσεις του σασμάν, τις τελευταίες δεκαετίες αναφέρονται πλέον σε γενικά όρια ταχύτητας.

Το πρόβλημα είναι ότι κάθε κατασκευαστής τείνει να βάζει τα συγκεκριμένα σημάδια στο ταχύμετρο, σύμφωνα με τα όρια ταχύτητας της χώρας του, ενημερώνοντας του οδηγούς.

Για παράδειγμα, τόσο η Γαλλία όσο και η Γερμανία έχουν όριο στους αυτοκινητόδρομους τα 130 χλμ./ώρα και για αυτό τα μοντέλα με καταγωγή από αυτές τις δύο χώρες έχουν ένα κόκκινο σημάδι σε αυτή την ταχύτητα κίνησης.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι αυτές οι μάρκες προτρέπουν τους οδηγούς άλλων χωρών με μικρότερα όρια ταχύτητας, να προχωρούν σε παραβίασή τους.

Ούτε ότι αυτό είναι το όριο ταχύτητας, σε συνδυασμό με το σφάλμα του ταχύμετρου ή των ραντάρ της αστυνομίας. Απλά τα συγκεκριμένα μοντέλα διαθέτουν ταχύμετρο που δεν είναι προσαρμοσμένο στους τοπικούς νόμους κάθε χώρας.

Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες τοποθετούν τις κόκκινες ενδείξεις στα 30 χλμ./ώρα και τα 50 χλμ./ώρα.

Το πρώτο αφορά το ένα πολύ γενικό όριο ταχύτητας μέσα στις γειτονιές των πόλεων, ενώ το δεύτερο είναι μια γενική μέγιστη ταχύτητα για την κίνηση μέσα πόλεις της Ευρώπης.

Παλαιότερα, αρκετά μοντέλα έφεραν διάφορα σημάδια που αφορούσαν συγκεκριμένους περιορισμούς και δεν σχετίζονταν με τα νόμιμα όρια ταχύτητας.

Για παράδειγμα, πολλά ταχύμετρα παλαιών Mercedes-Benz έχουν κίτρινες ενδείξεις στο ταχύμετρο που υποδηλώνουν την μέγιστη ταχύτητα κίνησης με συγκεκριμένη σχέση στο σασμάν.

Στην άλλη μεριά του Ατλαντικού, τα συγκεκριμένα σημάδια στο ταχύμετρο αφορούσαν νομική υποχρέωση των κατασκευαστών.

Κατά την διάρκεια της πετρελαϊκής κρίσης, ο NHTSA θεώρησε ότι θα μπορούσε να επηρεάσει τη συμπεριφορά των οδηγών, αναγκάζοντας τους κατασκευαστές να «κοκκινίσουν» την ένδειξη των 55 μιλίων/ώρα (90 χλμ./ώρα) στα ταχύμετρα όλων των νέων αυτοκινήτων.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Με αυτό τον τρόπο, οι οδηγοί θα παρακινούνταν να ταξιδέψουν με 5 μίλια/ώρα χαμηλότερα από το νόμιμο όριο και αυτό θα μεταφραζόταν σε εξοικονόμηση καυσίμου. Ωστόσο, καμία μελέτη δεν βρήκε θετικά στοιχεία για την αποτελεσματικότητα του «μέτρου» που επέβαλε ο NHTSA.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.