ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

Έχετε «ληγμένα» ΚΤΕΟ και κάρτα ελέγχου καυσαερίων; – Δείτε ποια είναι τα πρόστιμα

Τι θα κληθείτε να πληρώσετε

Έχετε «ληγμένα» ΚΤΕΟ και κάρτα ελέγχου καυσαερίων; – Δείτε ποια είναι τα πρόστιμα

Όλοι μας γνωρίζουμε πως ο έλεγχος ενός αυτοκινήτου σε ΚΤΕΟ είναι κάτι που αφορά όλα τα οχήματα ιδιωτικής χρήσης που κυκλοφορούν σε δημόσιο δρόμο. Ωστόσο, ποιο είναι το πρόστιμο αν έχει λήξει; 

Ο περιοδικός έλεγχος σε ΚΤΕΟ αφορά φυσικά και τα καινούργια επιβατικά IX τα οποία θα περάσουν από τεχνικό έλεγχο για πρώτη φορά με τη συμπλήρωση τεσσάρων ετών από την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας.

Έπειτα από το παραπάνω χρονικό διάστημα οι νόμιμοι κάτοχοι των εν λόγω αυτοκινήτων είναι υποχρεωμένοι από το νόμο να ανανεώνουν την κάρτα τους κάθε δύο χρόνια, ή ένα χρόνο αν πρόκειται για ταξί και εκπαιδευτικά οχήματα.

Σε ΚΤΕΟ ή από κάποιο συνεργείο γίνεται η έκδοση και της Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων (Κ.Ε.Κ.), η οποία παρουσιάζει συνοπτικά τις εκπομπές ρύπων ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης και η ύπαρξή της είναι παράλληλα απαραίτητη για την ολοκλήρωση του τεχνικού ελέγχου.

Για καινούργια οχήματα (Ι.Χ. και φορτηγά ιδιωτικής χρήσης έως 3,5 τόνους) αγορασμένα στην Ελλάδα η κάρτα καυσαερίων εκδίδεται τον 1ο χρόνο από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας τους.

Στην συνέχεια ανανεώνεται υποχρεωτικά κάθε χρόνο μέχρι τον 4ο, όταν τα οχήματα υποχρεούνται να περάσουν Αρχικό Τεχνικό Έλεγχο, με την Κ.Ε.Κ. να ενσωματώνεται στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου και να έχει ισχύ ενός έτους.

Το κόστος του τεχνικού ελέγχου στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ δεν είναι σταθερό, με το εύρος των τιμών να ποικίλει από τα 45 έως και τα 50 ευρώ για αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης.

Σε περίπτωση, όμως, εκπρόθεσμης προσκόμισης του οχήματος για τεχνικό έλεγχο ή επανέλεγχο, καταβάλλεται ειδικό αυξημένο τέλος, ανάλογα με την κατηγορία του εκάστοτε οχήματος, αλλά και το χρονικό διάστημα της καθυστέρησης.

Αυτό διαμορφώνεται ως εξής:

  • Έως 30 ημέρες: 16 ευρώ
  • Από 30 ημέρες έως 6 μήνες: 33 ευρώ
  • Άνω των 6 μηνών: 65 ευρώ

Εκτός από το παραπάνω όσοι αμελήσουν να περάσουν το όχημά τους από ΚΤΕΟ έξι μήνες μετά την καταληκτική ημερομηνία της σχετικής προθεσμίας, πέραν του προστίμου από το ΚΤΕΟ, λαμβάνουν πρόστιμο ύψους 150 ευρώ, το οποίο βεβαιώνεται από την εφορία.

Παράλληλα και εφόσον διαπιστωθεί μη ύπαρξη ΚΤΕΟ σε περίπτωση ελέγχου από συνεργείο της Τροχαίας, τότε βεβαιώνεται πρόστιμο 400 ευρώ. Εφόσον ο ιδιοκτήτης του οχήματος τακτοποιήσει την υποχρέωσή του εντός 10 ημερών, τότε θα πληρώσει μόνο το 12,5% του επιβληθέντος ποσού, δηλαδή 50 ευρώ.

Αναφορικά με την, το κόστος για την έκδοσή της είναι της τάξης των 10 ευρώ και απαιτείται μόνο η επίδειξη της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος. Η διάρκεια του ελέγχουν και η έκδοση της κάρτας, διαρκούν περίπου 10 με 15 λεπτά της ώρας.

Εάν δεν έχετε προμηθευτεί Κ.Ε.Κ, σε περίπτωση ελέγχου από την Τροχαία θα πληρώσετε διοικητικό πρόστιμο 20 ευρώ για την έλλειψή της.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Σε περίπτωση όμως που σας σταματήσουν σε μπλόκο που έχει κινητό κλιμάκιο μέτρησης ρύπων, το αρχικό πρόστιμο της Τροχαίας για κυκλοφορία χωρίς ισχύουσα Κ.Ε.Κ. κυμαίνεται από 35 ευρώ έως και 200 ευρώ, ανάλογα με τους εκπεμπόμενους ρύπους που θα βεβαιώσουν οι μετρήσεις.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.