
Υπήρχε μια εποχή που το ντίζελ κυριαρχούσε στους δρόμους της Ευρώπης. Με μερίδιο αγοράς άνω του 50% τη δεκαετία του 2010, το πετρέλαιο φαινόταν ότι θα παρέμενε ηγετικό για δεκαετίες, χάρη στην ικανότητά του να συνδυάζει ροπή από χαμηλά με χαμηλό κόστος λειτουργίας.
Η κατάσταση άλλαξε το 2015, όταν το Dieselgate μπήκε στη συζήτηση. Με λίγα λόγια, το σκάνδαλο των ψευδών ρύπων της Volkswagen σήμαινε ότι ο κόσμος έχασε την εμπιστοσύνη του στα ντίζελ αυτοκίνητα. Ο όμιλος άρχισε να επενδύει σε μια νέα τεχνολογία, την ηλεκτροκίνηση, και το άλλοτε αγαπημένο καύσιμο βρέθηκε στο στόχαστρο.
Τώρα, το καύσιμο που κάποτε ηγούνταν των πωλήσεων στην Ευρώπη έχει εκτοπιστεί από το βάθρο. Σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τα αυτοκίνητα που καταναλώνουν ντίζελ ξεπεράστηκαν από τις πωλήσεις των plug-in hybrid στους πρώτους 10 μήνες του 2025.

Αυτό σημαίνει ότι το πετρέλαιο βρίσκεται πλέον στην 5η θέση, κατέχοντας μόνο το 8% των συνολικών πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων στις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και στην Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, τη Νορβηγία, την Ελβετία (EFTA) και το Ηνωμένο Βασίλειο. Αντιθέτως, τα PHEV βρίσκονται πλέον σε μερίδιο αγοράς 9,4%, σημειώνοντας αύξηση 32,9% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Ταυτόχρονα, οι πωλήσεις ντίζελ αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 24,1% σε ετήσια βάση. Αυτό είναι το τελευταίο καρφί στο φέρετρο για το κάποτε πολλά υποσχόμενο καύσιμο. Άλλοτε κυρίαρχο, άρχισε να χάνει τη δυναμική του. Το 2017 ξεπεράστηκε από τα βενζινοκίνητα στην Ευρώπη. Τα υβριδικά έκαναν το ίδιο το 2021 και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ακολούθησαν. Όπως έχουν τα πράγματα αυτή τη στιγμή, τα υβριδικά βρίσκονται στην κορυφή, με 34,7% της αγοράς, ακολουθούμενα από τα βενζινοκίνητα με 26,9% και τα ηλεκτρικά με 18,3%. Καθώς οι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων γίνονται όλο και πιο αυστηροί, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι τα ντίζελ μοντέλα είναι πλέον σπάνια. Υπήρχε κάποτε στην Ευρώπη μια εποχή που ακόμη και τα μικρότερα αυτοκίνητα πόλης, συμπεριλαμβανομένου του μικροσκοπικού smart fortwo, ήταν διαθέσιμα με κινητήρα ντίζελ κάτω από το καπό. 
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.