
Στην Κίνα, οι πωλήσεις των NEV -δηλαδή 100% ηλεκτρικά κι επαναφορτιζόμενα υβριδικά μαζί- αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ήμισυ των νέων πωλήσεων. Με τα BEV να είναι λίγο κάτω από το 30% του συνόλου. Πότε όμως τα ηλεκτρικά θα πάρουν κεφάλι;
Σε έκθεση που δημοσιεύθηκε πρόσφατα, η «EY Global Aerospace, Defense & Mobility» -τμήμα της συμβουλευτικής Ernst & Young- προβλέπει πωλήσεις ελαφρών οχημάτων έως το 2050 στις τρεις κύριες αγορές: Της Κίνας, των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ευρώπης.
Ένα βασικό συμπέρασμα είναι ότι στην Ευρώπη, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα ξεπεράσουν εκείνες των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων έως το 2028. Η μετάβαση θα επιταχυνθεί από εκεί και πέρα, με τα ηλεκτρικά να προβλέπεται να ξεπεράσουν το ήμισυ όλων των πωλήσεων νέων ελαφρών οχημάτων στην Ευρώπη έως το 2032.

Είναι ενδιαφέρον ότι η μελέτη σημείωσε ότι μέχρι το 2030, τα υβριδικά, συμπεριλαμβανομένων των PHEV, θα συνεχίσουν να ξεπερνούν σε πωλήσεις τα BEV στην ήπειρό μας. Ωστόσο, καθώς οι κανονισμοί για τις εκπομπές CO₂ θα γίνονται αυστηρότεροι, οι υποδομές θα βελτιώνονται και στην αγορά θα κυκλοφορούν πιο προσιτά BEV, σύντομα θα αρχίσουν να ξεπερνούν σε πωλήσεις και τα υβριδικά. «Το εγγύς έως μεσοπρόθεσμο μέλλον θα περιλαμβάνει ένα ποικίλο μείγμα κινητήριων συστημάτων, που θα διαμορφώνεται από τις κανονιστικές αλλαγές, τους δασμούς και την εξελισσόμενη καταναλωτική συμπεριφορά», εξήγησε ο Constantin M. Gall, επικεφαλής της ΕΥ. «Αυτό που είναι σαφές είναι ότι η ηλεκτρική κινητικότητα θα παραμείνει κεντρικής σημασίας για το μέλλον των μεταφορών». Σε σύγκριση με την Ευρώπη, η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες θα είναι πολύ πιο αργή. Σε μια προηγούμενη πρόβλεψη, τα BEV αναμενόταν να φτάσουν το 50% των πωλήσεων ελαφρών οχημάτων στις ΗΠΑ έως το 2034. Αυτό το ορόσημο έχει πλέον αναβληθεί για το 2039, με παράγοντες όπως η πολιτική αβεβαιότητα, οι δασμοί εισαγωγής και η απώλεια κινήτρων να επιβραδύνουν την ηλεκτροκίνηση. Τα υβριδικά αναμένεται να καλύψουν το κενό. Το μερίδιό τους στην αγορά των ΗΠΑ θα μπορούσε να φτάσει στο μέγιστο του 34% έως το 2034, προτού δώσει τη θέση του στην ευρύτερη υιοθέτηση των ηλεκτρικών. Στην Κίνα, η αλλαγή συμβαίνει πολύ πιο γρήγορα. Οι συνδυασμένες πωλήσεις ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών αναμένεται να ξεπεράσουν το 90% έως το 2034. Είναι ενδιαφέρον ότι οι πωλήσεις BEV από μόνες τους αναμένεται να αντιπροσωπεύουν μόνο το 50% των πωλήσεων ελαφρών οχημάτων έως το 2033, δείχνοντας πόσο σημαντικά θα παραμείνουν τα PHEV στη χώρα κατά την επόμενη δεκαετία. Για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τα διαφορετικά χρονοδιαγράμματα ανά περιοχή συνεπάγονται ότι δεν υπάρχει μία ενιαία στρατηγική που να ταιριάζει σε όλες τις αγορές. Η επιτυχία θα εξαρτηθεί από την κατασκευή ευέλικτων πλατφορμών που μπορούν να εξυπηρετήσουν πολλαπλές ανάγκες για διαφορετικές αγορές. 

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.