
Αλλαγές αναμένεται να σημειωθούν στην εσωτερική σχεδίαση των αυτοκινήτων στην Ευρώπη από το 2026.
Ο Εuro NCAP, ο ανεξάρτητος φορέας που είναι υπεύθυνος για την αξιολόγηση της ασφάλειας των οχημάτων στην ήπειρο, θα αρχίσει να τιμωρεί εκείνα που δεν διαθέτουν φυσικούς ελέγχους για βασικές λειτουργίες.
Οι νέες απαιτήσεις του Euro NCAP θα επικεντρωθούν σε πέντε επιλογές που θεωρούνται κρίσιμες για την ασφάλεια: φλας, αλάρμ, κόρνα, υαλοκαθαριστήρες και σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης (eCall).
Θα πρέπει τα οχήματα να διαθέτουν φυσικά κουμπιά ή χειριστήρια που επιτρέπουν την άμεση πρόσβαση σε αυτές τις λειτουργίες, χωρίς να εξαρτώνται από ψηφιακά μενού, ώστε η οδήγηση να είναι ασφαλέστερη.
Η απόφαση, σηματοδοτεί μια αλλαγή πορείας από την κυρίαρχη τάση των οθονών αφής στα ταμπλό των σύγχρονων αυτοκινήτων, με πολλούς κατασκευαστές να έχουν έχουν δώσει προτεραιότητα στην τεχνολογική καινοτομία, υποβιβάζοντας τα φυσικά κουμπιά.
Σύμφωνα με στοιχεία του ειδικού οργανισμού για την οδική ασφάλεια, η ανάγκη πλοήγησης στις οθόνες για την ενεργοποίηση στοιχείων όπως προειδοποιητικά φώτα ή υαλοκαθαριστήρες αναγκάζει τους οδηγούς να απομακρύνουν τα μάτια τους από το δρόμο, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο ατυχημάτων.
Ο Matthew Avery, Διευθυντής Στρατηγικής Ανάπτυξης στο Euro NCAP, εξήγησε ότι οι νέες δοκιμές ασφαλείας, που θα τεθούν σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2026, θα στοχεύουν στη μείωση των περισπασμών στο τιμόνι.
Η πίεση που ασκεί ο Euro NCAP, μέσω των αξιολογήσεών του, καθιστά τις κατευθυντήριες γραμμές του αναγκαιότητα για τα brands που θέλουν να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητά τους στην ευρωπαϊκή αγορά.
Αν και το Euro NCAP δεν έχει την εξουσία να επιβάλλει άμεσα κανονισμούς, η επιρροή του είναι υψηλή.
Για το λόγο αυτό, οι μάρκες συχνά προσαρμόζουν τα αυτοκίνητά τους ώστε να πληρούν τα πρότυπα ασφαλείας που ορίζει ο οργανισμός.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.