Το μοντέλο πυροδότησε άμεσες εικασίες για έναν πνευματικό διάδοχο του RX-7 και κορυφαία στελέχη της Hiroshima έκαναν ό,τι μπορούσαν ώστε να διατηρούν ζωντανή την ελπίδα, ανατροφοδοτώντας τη σχετική φημολογία.
Στα τέλη του 2024, ο επικεφαλής σχεδιασμού της Mazda, Masashi Nakayama, δήλωσε ότι το Iconic SP «σχεδιάστηκε με πραγματική πρόθεση να μετατραπεί σε μοντέλο παραγωγής». Κάτι που επανέλαβε κι ο διευθύνων σύμβουλος Masahiro Moro.
Ο τεχνικός διευθυντής Ryuichi Umeshita το αποκάλεσε αργότερα «άξιο διάδοχο του RX-7», αν και παραδέχτηκε ότι το πρότζεκτ χρειαζόταν ακόμη την έγκριση του επιχειρηματικού πλάνου. Ποιο είναι το πιο πρόσφατο σχόλιο του Umeshita σχετικά με την εξέλιξη του πολυαναμενόμενου μοντέλου;
«Αυτό είναι το αυτοκίνητο των ονείρων μου. Θέλω να το κάνω πραγματικότητα. Από τεχνολογικής άποψης, πιστεύω ότι είναι εφικτό. Το μόνο εκκρεμές ζήτημα είναι το οικονομικό».
Νωρίτερα φέτος, η Mazda μείωσε τον προγραμματισμένο προϋπολογισμό της για την ηλεκτροκίνηση κατά μισό τρισεκατομμύριο γιεν -κάτι λιγότερο από τρία δισεκ. ευρώ. Η εταιρεία ακολουθεί μια στρατηγική «πολλαπλών λύσεων» που συνδυάζει BEV, υβριδικά και κινητήρες εσωτερικής καύσης, αντί να στραφεί αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση.
Μεταξύ της ανάπτυξης μιας πλατφόρμας αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα, μιας νέας υβριδικής διάταξης και του επερχόμενου κινητήρα SkyActiv-Z, οι πόροι της Mazda είναι ήδη περιορισμένοι. Υπό αυτό το πρίσμα, ένα σπορ μοντέλο περιορισμένης παραγωγής φαντάζει πολυτέλεια.
Ακόμα κι έτσι, η ιδέα δεν έχει εγκαταλειφθεί. Το πρωτότυπο Vision X-Coupé, που παρουσιάστηκε στο φετινό Σαλόνι της Ιαπωνίας, δείχνει ότι η Mazda δεν έχει γυρίσει την πλάτη στον περιστροφικό κινητήρα. Αν μη τι άλλο, επιβεβαιώνει ότι η εταιρεία εξακολουθεί να επενδύει στην τεχνολογία που καθόρισε μερικά από τα πιο διάσημα μοντέλο της, καθώς το πρωτότυπο κινείται από μια υβριδική μονάδα με υπερτροφοδοτούμενο περιστροφικό κινητήρα.
Ο Umeshita υπογράμμισε: «Έχουμε επανασυστήσει την ομάδα ανάπτυξης περιστροφικών κινητήρων και γνωρίζουμε ότι το DNA μας είναι στα σπορ αυτοκίνητα».
Το Vision X-Coupé συνδυάζει έναν υπερτροφοδοτούμενο περιστροφικό κινητήρα με έναν ηλεκτροκινητήρα για συνδυασμένη ισχύ 510 ίππων. Αντίθετα, το σύστημα επέκτασης αυτονομίας του Iconic SP απέδιδε 370 ίππους, ενώ μπορούσε να καταναλώνει και υδρογόνο.
Το επόμενο βήμα της Mazda είναι να μειώσει περαιτέρω τις εκπομπές ρύπων από τον περιστροφικό κινητήρα, κάτι που θα μπορούσε τελικά να του επιτρέψει να κινεί απευθείας τους τροχούς αντί να λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια. Οι μηχανικοί εκτιμούν ότι αυτή η εξέλιξη θα διαρκέσει άλλα δύο με τρία χρόνια.
Ενώ οι τεχνικοί της Mazda εργάζονται πάνω στην αναβίωση των περιστροφικών κινητήρων, μένει να φανεί αν η εταιρεία θα βρει τους πόρους για να μετατρέψει το RX-7 σε πραγματικότητα.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.