Δημοκρατία έχουμε, ότι θέλουμε λέμε, έτσι Αλέξη;

Γιατί καλούμε πιο συχνά οδική βοήθεια στην Ελλάδα – Αυτός είναι ο κύριος λόγος

Ποιοι είναι οι 3 βασικοί λόγοι για τους οποίους καλούμε την οδική βοήθεια;

Γιατί καλούμε πιο συχνά οδική βοήθεια στην Ελλάδα – Αυτός είναι ο κύριος λόγος

Το 2024, η πιο συχνή αιτία κλήσης οδικής βοήθειας στην Ελλάδα ήταν οι μηχανικές βλάβες.

Ακολούθησε η αδυναμία εκκίνησης του κινητήρα λόγω εξασθενημένης μπαταρίας, ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκαν προβλήματα με τα ελαστικά. Σύμφωνα με τα στοιχεία, όσο αυξάνεται η ηλικία του οχήματος, τόσο μεγαλώνει και η πιθανότητα εμφάνισης μηχανικής βλάβης.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, τα αυτοκίνητα έως 5 ετών οι τρεις βασικοί λόγοι κλήσης της οδικής βοήθειας είχαν να κάνουν με την μηχανική βλάβη (31%), την μπαταρία (39%), το ελαστικό (25%).

Τα αυτοκίνητα ηλικίας 6-15 ετών ακινητοποιούνται λόγω μηχανικής βλάβης σε ποσοστό 51%, λόγω μπαταρίας σε ποσοστό 32% και λόγω ελαστικού σε ποσοστό 14%, ενώ στα οχήματα που βρίσκονταν μεταξύ των ετών 16-25, (μέσα στον μέσο όρο της ηλικίας των αυτοκινήτων στην Ελλάδα) η βασική αιτία ακινητοποίησης ήταν η μηχανική βλάβη(63%), η μπαταρία (25%) και ελαστικό (9%).

Τα αυτοκίνητα άνω των 30 ετών, η ακινητοποίηση οφειλόταν κατά 70% σε μηχανική βλάβη, κατά 21% στην μπαταρία και κατά 4% στο ελαστικό. Δηλαδή σε αυτή την περίπτωση το ποσοστό μηχανικής βλάβης υπερδιπλασιάστηκε σε σχέση με τα καινούρια αυτοκίνητα. Οι οδηγοί αυτοκινήτων κάλεσαν επίσης, αλλά σε πολύ μικρά ποσοστά για όχημα που ξέμεινε από καύσιμα (0,49%) ή για ανάσυρση και επαναφορά στον δρόμο (0,75%).

Αντίστοιχα στις καινούργιες μηχανές έως 5 ετών, οι λόγοι κλήσης της οδικής βοήθειας ήταν κατά σειρά μηχανική βλάβη 65%, μπαταρία 24% και ελαστικό 8%, με τα αντίστοιχα ποσοστά για τις μηχανές άνω των 30 ετών να είναι 80% για μηχανική βλάβη, 8% για μπαταρία και 8% για το ελαστικό. Οι κλήσεις για μηχανές περιλάμβαναν και ακινητοποίηση λόγω καυσίμου (0,43%).

Από την άλλη ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας ήταν η απόσταση που διάνυσε κατά μέσο όρο η οδική βοήθεια μεταφέροντας το αυτοκίνητο ή τη μηχανή των πελατών. Τον Ιούλιο η απόσταση ήταν η μεγαλύτερη από όλους τους υπόλοιπους μήνες για τα αυτοκίνητα, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό οχημάτων βρίσκεται σε καλοκαιρινούς προορισμούς.

Ακολούθησαν οι μήνες του Αυγούστου, του Σεπτεμβρίου και του Δεκεμβρίου. Οι αντίστοιχοι μήνες για τις μηχανές ήταν του Ιουνίου, του Ιουλίου, του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.