ΟΠΕΚΕΠΕ; Ποιος ΟΠΕΚΕΠΕ;

Γυρισμένα κοντέρ: Μάστιγα €9 δισ. στην αγορά μεταχειρισμένων

Το φαινόμενο του παραποιημένου κοντέρ δεν κάνει εξαιρέσεις –ακόμη και μοντέλα τελευταίων ετών επηρεάζονται

Γυρισμένα κοντέρ: Μάστιγα €9 δισ. στην αγορά μεταχειρισμένων

Η παραποίηση των κοντέρ αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες απάτες στην ευρωπαϊκή αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. 

Σύμφωνα με έρευνα της πλατφόρμας carVertical σε πάνω από ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα περίπου 1 στα 5 αυτοκίνητα κάτω των 5 ετών και σχεδόν το 50% των μοντέλων άνω των 10 ετών έχουν υποστεί «γύρισμα» του οδόμετρου.

Χιλιάδες χιλιόμετρα… εξαφανίζονται. Κατά μέσο όρο, τα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη παρουσιάζουν μέση μείωση της ένδειξης του οδομέτρου κατά 79.841 km και αφορούν το 4,4% της αγοράς του μεταχειρισμένου. Η carVertical σημειώνει ότι ανάλογα με τη χώρα, παρουσιάζουν σημαντικές διαφοροποιήσεις (π.χ. Λιθουανία: 18,1 %, Λετονία: 23,6 %).

Και είχε επισημάνει ήδη σε έρευνά της τον Οκτώβριο του 2024 ότι η διασυνοριακή εισαγωγή μεταχειρισμένων στην ΕΕ αυξάνει κατά 4,5 φορές την πιθανότητα παραποίησης των χιλιομέτρων. Έτσι, ο υποψήφιος αγοραστής έρχεται αντιμέτωπος με μια εικόνα που μοιάζει καλή, η τιμή ακούγεται δελεαστική, τα χιλιόμετρα δείχνουν «λογικά»… αλλά η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική.

Και τελικά ο αγοραστής πληρώνει το τίμημα. Ο CEO της carVertical, Rokas Medonis, επισημαίνει πως οι αγοραστές πληρώνουν κατά μέσο όρο 25% παραπάνω για ένα αυτοκίνητο με παραποιημένα χιλιόμετρα –χωρίς καν να το γνωρίζουν. Επιπλέον, οι πραγματικές φθορές του αυτοκινήτου εμφανίζονται γρήγορα, αυξάνοντας το κόστος συντήρησης και επισκευών.

Συνολικά, η οικονομική ζημιά από το φαινόμενο αυτό, μόνο στις 17 χώρες που αναλύθηκαν, εκτιμάται στα 5,3 δισ. ευρώ, ενώ σε επίπεδο ΕΕ η ζημιά ξεπερνά τα 8,7 δισ. ευρώ, σύμφωνα με έκθεση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Διαβάστε τη συνέχεια στο drive.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.