H Renault ετοιμάζει τρία νέα ηλεκτρικά SUV μέχρι το 2028
Τα επερχόμενα Renault Scénic, Austral και Rafale θα βασίζονται στη νέα πλατφόρμα AmpR Medium
Newsroom | email: info@pronews.gr
Η Renault ενισχύει τη δέσμευσή της στην ηλεκτροκίνηση και μετατρέπει την μονάδα της στην Palencia της Ισπανίας σε βασικό κέντρο παραγωγής για τη νέα γενιά των ηλεκτρικών της SUV.
Ο Ρόμβος σχεδιάζει να ξεκινήσει από τα τέλη του 2027 ή τις αρχές του 2028 την παραγωγή τριών αμιγώς ηλεκτρικών SUV, των νέων Scénic, Austral και Rafale βασισμένων σε μια νέα αρχιτεκτονική, την AmpR Medium.
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πηγές του εξωτερικού, η Renault έχει δρομολογήσει το πρόγραμμα C-EV, που αφορά την ανάπτυξη και παραγωγή των νέων αυτών SUV. Τα μοντέλα θα εξοπλίζονται με ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει η Renault στον τομέα των ηλεκτροκινητήρων και των μπαταριών ενώ θα ακολουθούν τους νέους σχεδιαστικούς κώδικες των Γάλλων, όπως αυτοί αποτυπώθηκαν στο πρωτότυπο Emblème που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι του Παρισιού.
Με πιο καμπύλες γραμμές και πλήρως ψηφιακές και διασυνδεδεμένες καμπίνες, τα νέα μοντέλα της φίρμας φαίνεται πως στοχεύουν σε ένα πιο high-tech και νεανικό κοινό.
Η νέα πλατφόρμα AmpR Medium, η οποία σχεδιάστηκε με τη λογική του software-defined vehicle (SDV), θα εξοπλιστεί με νέους ηλεκτροκινητήρες χωρίς σπάνιες γαίες, κατασκευασμένους από τη Valeo, καθώς και με νέες μπαταρίες NMC χωρίς κοβάλτιο και υψηλή τάση 800V για μεγαλύτερη αποδοτικότητα και ταχύτερη φόρτιση.
Η Renault στοχεύει σε κατανάλωση ενέργειας μόλις 12 kWh/100 km για τα πιο αποδοτικά μοντέλα της σειράς, ενώ για τις πιο προσιτές εκδόσεις αναμένεται να χρησιμοποιηθούν μπαταρίες LFP από την LG ή την CATL.
Το πρώτο από τα τρία μοντέλα που θα παρουσιαστεί θα είναι η έκτη γενιά του Scénic, που θα κατασκευάζεται αποκλειστικά στην Palencia. Για να ακολουθήσουν αμέσως μετά τα Austral και Rafale.
Η απόφαση της Renault να μεταφέρει την παραγωγή του Scénic από τη Γαλλία στην Ισπανία επηρεάζει το εργοστάσιο Douai, το οποίο επί του παρόντος κατασκευάζει την τρέχουσα γενιά του μοντέλου. Σύμφωνα όμως με το ρεπορτάζ, το Douai ενδέχεται να αναλάβει σημαντικό ρόλο στην κατασκευή του Alpine A390. Το αμάξωμα, η πλατφόρμα και η μπαταρία του μοντέλου θα κατασκευάζονται στο Douai με την συναρμολόγηση να λαμβάνει χώρα στο ιστορικό εργοστάσιο της Alpine στο Dieppe.
Την ίδια ώρα, η Renault συνεχίζει την παράλληλη παραγωγή των θερμικών εκδόσεων των Austral, Rafale και Espace στην Palencia, με στόχο την ομαλή μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Το πρότζεκτ C-EV αναμένεται να ενισχυθεί με κρατική επιδότηση από την Ισπανική κυβέρνηση, στο πλαίσιο του εθνικού σχεδίου για την πράσινη μετάβαση της βιομηχανίας.
Με αυτή την κίνηση, η Renault επιβεβαιώνει τον κεντρικό ρόλο που παίζει η Ισπανία (αλλά και συνολικά η Ευρώπη) στη στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση, ενώ ενισχύει την ανταγωνιστικότητά της απέναντι στους ευρωπαίους και ασιάτες κατασκευαστές στην κατηγορία των φουλ ηλεκτρικών SUV.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.