ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

Η αλλαγή ώρας από χειμερινή σε θερινή αυξάνει τα τροχαία ατυχήματα

Οι άνθρωποι προσπαθούν να μείνουν ξύπνιοι πίσω από το τιμόνι

Η αλλαγή ώρας από χειμερινή σε θερινή αυξάνει τα τροχαία ατυχήματα

Αδιαμφισβήτητα, υπάρχουν πολλά πράγματα που μας «ενοχλούν» στην αλλαγή της ώρας από χειμερινή σε θερινή.

Πρώτο και κύριο είναι ότι αποδεδειγμένα δεν αποδίδει όσο θα θέλαμε στην εξοικονόμηση ενέργειας, και ως εκ τούτου, δεν εξυπηρετεί πραγματικά κανένα σκοπό.

Από την άλλη, η αλλαγή στο πρόγραμμα του ύπνου μας απαιτεί ορισμένες μέρες μέχρι να το συνηθίσει ο οργανισμός, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Μπορεί η διαφορά της μίας ώρας να φαίνεται μικρή, αλλά σύμφωνα με έρευνες ο οργανισμός μας μπορεί να χρειαστεί μέρες για να προσαρμοστεί στη διαφορά ώρας.

Ταυτόχρονα, κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου προσαρμογής, υπάρχει μια απότομη αύξηση στα τροχαία ατυχήματα, μιας και όλοι χάνουμε μία ώρα ύπνο.

Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Colorado στο Boulder μελέτησαν τη θερινή περίοδο (από τον Μάρτιο έως τον Νοέμβριο 2002-2011) και ανακάλυψαν ότι περισσότεροι από 30 θάνατοι ετησίως (ή 302 σε διάστημα 10 ετών) ενδέχεται να προκλήθηκαν από την αλλαγή ώρας σε θερινή.

Μάλιστα, το Fatality Analysis Reporting System της κυβέρνησης των Η.Π.Α., διαπίστωσε αύξηση 17% στους θανάτους που σχετίζονται με τροχαία δυστυχήματα τη Δευτέρα μετά την αλλαγή της ώρας σε θερινή.

Τα θανατηφόρα τροχαία την πρώτη εβδομάδα μετά την αλλαγή ώρας ήταν επίσης υψηλότερα από το μέσο όρο. Μερικές από τις “ευθύνες” μπορεί να αποδοθούν στη μειωμένη ορατότητα (ξυπνάμε νωρίτερα και επομένως είναι πιο σκοτεινά από ό,τι έχουμε συνηθίσει να οδηγούμε), αλλά τα περισσότερα ατυχήματα, λένε οι ειδικοί, οφείλονται στο ότι οι άνθρωποι προσπαθούν να μείνουν ξύπνιοι πίσω από το τιμόνι.

Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Cell Biology το 2020 και εξέτασε δεδομένα θνησιμότητας από τροχαία που είχε καταγράψει το Fatality Analysis Reporting System (1996-2017), διαπίστωσε ότι υπήρξε αύξηση 6% στους θανάτους από τροχαία την πρώτη εβδομάδα της θερινής ώρας.

Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 28 θανάτους ανά έτος, με τα περισσότερα τροχαία να γίνονται τα πρωινά. Το ποσοστό θνησιμότητας μειώθηκε την δεύτερη εβδομάδα, ενώ δεν υπήρξε αύξηση στους θανάτους από τροχαία όταν τα ρολόγια επανήλθαν στην χειμερινή ώρα που κερδίζουμε μία ώρα ύπνο.

Τα στατιστικά στοιχεία φαίνονται από μόνα τους αρκετά πειστικά για το γεγονός ότι η θερινή ώρα είναι κάτι περισσότερο από μια απλή ταλαιπωρία για τον οργανισμό μας.

Οι άνθρωποι που κοιμούνται μόνο τέσσερις ή πέντε ώρες τη νύχτα υπό κανονικές συνθήκες διατρέχουν πολύ υψηλότερο κίνδυνο να προκαλέσουν τροχαίο ατύχημα από εκείνους που κοιμούνται έξι ή επτά ώρες τη νύχτα, ενώ οι άνθρωποι που κοιμούνται οκτώ ή περισσότερες ώρες είναι λιγότερο πιθανό να προκαλέσουν ένα τέτοιο.

Όταν όμως διαταράσσονται οι κύκλοι του ύπνου, όλοι οι οργανισμοί νοιώθουν “μπερδεμένοι” και πραγματοποιούν σφάλματα.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.