Αν η κυβέρνηση δεν υποχωρήσει, θα πεινάσει και η άλλη μισή Ελλάδα από τις ακυρώσεις στα χειμερινά θέρετρα...

Η Ελλάδα στα πρόθυρα «αποσύνθεσης» των παλιών αυτοκινήτων – 45% σε κίνδυνο

Σχεδόν τα μισά αυτοκίνητα στην Ελλάδα κινδυνεύουν να γίνουν «μη βιώσιμα» με τα νέα μέτρα

Η Ελλάδα στα πρόθυρα «αποσύνθεσης» των παλιών αυτοκινήτων – 45% σε κίνδυνο

Η Ελλάδα βρίσκεται μπροστά σε μια πρωτοφανή πρόκληση για τον στόλο των Ι.Χ. Ο υψηλός μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων – περίπου 17,5 έτη, ο υψηλότερος στην Ευρωπαϊκή Ένωση – σημαίνει ότι σχεδόν τα 45% των κυκλοφορούντων οχημάτων ενδέχεται να χαρακτηριστούν «μη βιώσιμα» σύμφωνα με τις νέες ευρωπαϊκές προδιαγραφές για τις εκπομπές και την οδική ασφάλεια.

Η ανάλυση δείχνει ότι πολλά ελληνικά οχήματα δεν πληρούν πλέον τα τρέχοντα πρότυπα εκπομπών, υπόκεινται σε αυξημένο τεχνικό ρίσκο και αντιμετωπίζουν περιορισμούς πρόσβασης σε αστικά κέντρα με ζώνες χαμηλών εκπομπών (ZBE).

Ταυτόχρονα, η επιβολή αυστηρότερων ορίων για μικροσωματίδια έως το 2030 σημαίνει ότι η ελεύθερη κυκλοφορία τους θα γίνεται όλο και πιο δύσκολη.

Η διαδικασία αναμένεται σταδιακή αλλά αναπόφευκτη. Οι οδηγίες της Ε.Ε. θα ενεργοποιήσουν τρεις άξονες: περιορισμούς εισόδου σε κεντρικές περιοχές, οικονομικά αντικίνητρα όπως αυξημένα τέλη κυκλοφορίας και φόρους, καθώς και ενίσχυση τεχνικών και περιβαλλοντικών ελέγχων μέσω ΚΤΕΟ.

Η καθυστέρηση της πολιτείας να παρέμβει με δίκαια μέτρα επιδείνωσης της κατάστασης θα μετακυλήσει το κόστος στους πολίτες.

Η λύση απαιτεί στοχευμένα μέτρα: επιδοτήσεις απόσυρσης και αντικατάστασης παλαιών οχημάτων, ευνοϊκή χρηματοδότηση για νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα, κοινωνική μίσθωση οχημάτων χαμηλών εκπομπών, καθώς και ενεργή ενημέρωση και υποστήριξη των πολιτών.

Χωρίς τέτοια εργαλεία, η ελληνική κοινωνία θα αναγκαστεί να επωμιστεί το κόστος μετάβασης – οικονομικά, περιβαλλοντικά και ασφάλειας.

Για τους οδηγούς, η επιλογή δεν είναι πλέον το «αν» αλλά το «πότε». Τα παλιά αυτοκίνητα θα γίνουν σταδιακά δυσχερή στη χρήση και οικονομικά ασύμφορα, ενώ η καθυστέρηση δράσης θα αυξήσει τις συνέπειες για όλους: πολίτες, κράτος και περιβάλλον.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.