Η Momenta, κορυφαίος παίκτης στην ανάπτυξη αυτόνομης τεχνολογίας που συνεργάζεται με Toyota και General Motors, έχει συνάψει συνεργασία με Uber για δοκιμές Level-4 στη Γερμανία την επόμενη χρονιά. Επιπλέον, η Momenta προανήγγειλε ότι θα προμηθεύσει τεχνολογία υποβοήθησης οδήγησης για Mercedes-Benz στην Κίνα (σε αρχή για την ηλεκτρική έκδοση της CLA), ενώ η ίδια τεχνολογία δοκιμάζεται και στην Ευρώπη.
Άλλες κινεζικές εταιρείες, όπως WeRide, Baidu και Pony.ai, επίσης επεκτείνονται στην Ευρώπη -είτε για να ξεφύγουν από τον κορεσμένο εσωτερικό ανταγωνισμό της Κίνας είτε για να εξασφαλίσουν μεγαλύτερα κέρδη.
Ο Jim Hutchinson, CEO της βρετανικής startup Fusion Processing, που σχεδιάζει δοκιμές λεωφορείων με τεχνολογία Level-4, ζητά αυστηρότερη εποπτεία, υποστηρίζοντας ότι «αν θέλουμε να έχουμε αυτήν την τεχνολογία, χρειαζόμαστε υψηλότερα επίπεδα ρύθμισης και λίγο παρέμβαση για ένα δίκαιο ανταγωνιστικό πεδίο».
Προκλήσεις και ευρωπαϊκή απάντηση
Στην Ευρώπη, οι περισσότερες χώρες δεν επιτρέπουν δημόσια λειτουργία συστημάτων αυτόνομης οδήγησης πέραν του Level-2, όπου ο οδηγός πρέπει να διατηρεί τον έλεγχο καθ’ όλη τη διάρκεια. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσπαθεί να εναρμονίσει το κατακερματισμένο νομοθετικό τοπίο, διευκολύνοντας τόσο τις δοκιμές όσο και την μελλοντική εφαρμογή. 
Το αναθεωρημένο Κανονιστικό Πλαίσιο Γενικής Ασφάλειας (General Safety Regulation), σε ισχύ από το 2022, ενσωματώνει υποχρεωτικά προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και προβλέπει το θεσμικό πλαίσιο για πλήρως αυτόνομα οχήματα στην ΕΕ. Επίσης, έχει υιοθετηθεί νομοθεσία σχετικά με την έγκριση τύπου για τα αυτόνομα συστήματα (ADS), που θέτει τεχνικές προδιαγραφές και διαδικασίες συμμόρφωσης.
Σε εθνικό επίπεδο, η Γερμανία έχει ήδη θεσπίσει νομοθεσία που επιτρέπει την πλήρως αυτόνομη οδήγηση (Level-4) σε δημόσιους δρόμους χωρίς απαραίτητα την παρουσία οδηγού ασφαλείας, αλλά σε καθορισμένες διαδρομές.
Η μάχη για την αυτόνομη οδήγηση
Η Κίνα εξετάζει την Ευρώπη ως το επόμενο πεδίο αντιπαράθεσης της τεχνολογικής πρωτοκαθεδρίας στην αυτόνομη οδήγηση. Οι κινήσεις για έλεγχο δεδομένων, δοκιμές, και έδρες επιχειρήσεων δείχνουν ότι η μάχη δεν θα δίνεται μόνο στην αγορά αυτοκινήτων, αλλά και στην πλατφόρμα και τη διαχείριση πληροφοριών.Η Ευρώπη, παρότι έχει ήδη νομοθετικά εργαλεία για ασφάλεια και έγκριση τύπου, καλείται να επιταχύνει την εναρμόνιση και να ισορροπήσει προστασία εγχώριων παικτών με το άνοιγμα στην καινοτομία -ώστε να μην μείνει απλός θεατής μιας αλλαγής που διαμορφώνεται παγκοσμίως.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.