Στην υπόθεση «κατάσχεση ρωσικών κεφαλαίων στην Ευρώπη» να δούμε στο τέλος «ποιος θα φάει το ξύλο»...

Η Peugeot «ανοίγει παράθυρο» για την επιστροφή του 108

Η Peugeot εξετάζει επιστροφή σε αυτοκίνητο πόλης, καθώς η κατηγορία E-car ξανακάνει βιώσιμα τα μικρά μοντέλα

Η Peugeot «ανοίγει παράθυρο» για την επιστροφή του 108

Η Peugeot δείχνει έτοιμη να ξαναμπεί στο παιχνίδι των μικρών αυτοκινήτων πόλης, εφόσον η νέα κατηγορία E-car που προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση τεθεί τελικά σε εφαρμογή.

Μια κατηγορία που στοχεύει να «αναστήσει» τα αυτοκίνητα πόλης, μειώνοντας το κόστος παραγωγής τους μέσω πιο απλοποιημένων κανονισμών ασφαλείας και ρύπων και λιγότερων υποχρεωτικών τεχνολογιών.

Η αποχώρηση του Peugeot 108 από την αγορά πριν από περίπου τέσσερα χρόνια -μαζί με τα συγγενικά Toyota Aygo και Citroën C1- είχε σηματοδοτήσει το τέλος μιας τριακονταετούς πορείας της Peugeot στο Α-segment, που ξεκίνησε το 1991 με το εμβληματικό 106. Η αυστηροποίηση των κανονισμών και η εκτόξευση του κόστους παραγωγής είχαν καταστήσει τα μικρά μοντέλα οικονομικά ασύμφορα, οδηγώντας στην έξοδο και άλλους κατασκευαστές.

Όπως εξήγησε ο Favey, «υπήρχαν 108, 107 και 106. Στο πρόσφατο παρελθόν έχουμε πουλήσει πάνω από ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα στο Α-segment. Αν υπάρξει μια νέα κατηγορία που μας επιτρέπει να παράγουμε μικρότερα αυτοκίνητα με κέρδος, τότε προφανώς και υπάρχει χώρος για την Peugeot εκεί, όπως υπήρχε και στο παρελθόν».

Η υπό διαμόρφωση κατηγορία E-car στοχεύει να ανακουφίσει τις εταιρείες από ορισμένες τεχνολογικές και νομοθετικές απαιτήσεις, ώστε τα φθηνά μικρά να αποκτήσουν ξανά βιώσιμο περιθώριο κέρδους. Μια προοπτική που έχει ήδη κινητοποιήσει αρκετούς κατασκευαστές, από τη Dacia μέχρι τη BYD, οι οποίοι βλέπουν την ευκαιρία να λανσάρουν νέα μοντέλα για την ευρωπαϊκή αγορά.

Το ενδιαφέρον αναζωπυρώνεται και εντός του ομίλου, καθώς η Citroën έχει δηλώσει πως ένα πιο φιλικό ρυθμιστικό πλαίσιο ίσως ανοίξει τον δρόμο για έναν «διάδοχο» του θρυλικού 2CV και δεν αποκλείεται η Peugeot να ακολουθήσει με μια αντίστοιχη πρόταση, όπως είχε συμβεί παλαιότερα με τα 108 και C1.

Παρά την αισιοδοξία, ο Favey ξεκαθαρίζει πως χωρίς αλλαγές στους κανόνες δεν υπάρχει περίπτωση επιστροφής στο Α-segment. Όπως είχε δηλώσει και η πρώην CEO, Linda Jackson, «σήμερα δεν υπάρχει χώρος για ένα μικρό Peugeot πόλης, αναλογιζόμενοι το κόστος παραγωγής και τον εξοπλισμό που απαιτείται».

Ο Favey υπογραμμίζει ότι οι τεχνολογίες ασφαλείας και οι υποχρεωτικές λειτουργίες υποβοήθησης «έχουν νόημα», αλλά δυσκολεύουν την ύπαρξη πραγματικά προσιτών μοντέλων. «Αν οι αγοραστές πρέπει να πληρώσουν όλα αυτά τα συστήματα, το κόστος ανεβαίνει. Κάποια στιγμή, το αυτοκίνητο γίνεται τόσο ακριβό που ο καταναλωτής απλώς δεν μπορεί να το αγοράσει. Και τότε πρέπει να αναρωτηθούμε: μήπως υπάρχει ένας άλλος δρόμος; Ένας δρόμος που θα επιτρέπει καλύτερα προϊόντα σε προσιτή τιμή για όσους τα χρειάζονται;»

Με τη νέα κατηγορία E-car να βρίσκεται υπό διαβούλευση, η Peugeot παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις. Αν οι συνθήκες αλλάξουν, όλα δείχνουν πως ο διάδοχος του Peugeot 108 δεν είναι μόνο πιθανός, αλλά και επιθυμητός από τα στελέχη της φίρμας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.