Καινούργια αυτοκίνητα: Ποια μοντέλα παίρνουν ακόμη εμπρός με κλειδί;
Σχεδόν 70 σύγχρονα μοντέλα επιμένουν στην κλασική κλειδαριά μίζας, αντί για start button
Newsroom | email: info@pronews.gr
Σήμερα, η μετάβαση από ένα αυτοκίνητο άνω των δέκα ετών σε ένα πιο σύγχρονο μοντέλο μπορεί εύκολα να προκαλέσει… πολιτισμικό σοκ.
Οθόνες αφής, ηχητικές ειδοποιήσεις κάθε είδους, αυτόνομες επεμβάσεις έκτακτης ανάγκης -οι τεχνολογικές εξελίξεις και οι πρόσφατες κανονιστικές υποχρεώσεις έχουν επιφέρει σημαντικές αλλαγές στο ιντερφέις ανθρώπου και μηχανής. Ανάμεσά τους, και η σχεδόν πλήρης εξαφάνιση του κλειδιού που γυρίζει στη μίζα, το οποίο είχε καταστήσει απαραίτητο ο μηχανικός Abram Neiman, ενσωματώνοντάς το από τα μέσα του 20ού αιώνα στο ομώνυμο σύστημα που συνδύαζε διακόπτη ανάφλεξης, μίζα και αντικλεπτική προστασία.
Να σημειώσουμε εδώ ότι η Mercedes-Benz ήταν ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που χρησιμοποίησε την εφεύρεσή του ως εργοστασιακό εξοπλισμό.
Το κουμπί εκκίνησης, που επανεμφανίστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1990 ως σπορ «γκατζετάκι» σε μοντέλα όπως το Honda S2000, έχει πλέον αντικαταστήσει σχεδόν παντού τον διακόπτη neiman. Η πλειονότητα των κατασκευαστών που δραστηριοποιούνται στην αγορά μας εξοπλίζει σήμερα τα αυτοκίνητά της με σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, επιτρέποντας την εκκίνηση χωρίς να χρειάζεται να βγει το κλειδί από την τσέπη ή την τσάντα. Ωστόσο, ορισμένα μοντέλα παραμένουν πιστά στο κλασικό κλειδί. Ανακαλύψτε τα στη λίστα μας.
Στην ελληνική αγορά διατίθενται ακόμη παραπάνω από 60 μοντέλα με σύστημα εκκίνησης με κλειδί. Στις περισσότερες περιπτώσεις όμως, αυτό αφορά τις βασικές εκδόσεις, καθώς το σύστημα keyless προσφέρεται στάνταρ από τα μεσαία επίπεδα εξοπλισμού και συχνά προαιρετικά στις χαμηλότερες. Στην Dacia, για παράδειγμα, οι εκδόσεις essential και expression δεν διαθέτουν στάρτερ. Το ίδιο ισχύει και για τις λιγότερο πλούσιες εκδόσεις των μοντέλων πόλης της Renault, αλλά και σε αρκετές προτάσεις των ομίλων Stellantis, Volkswagen και Hyundai.
Τα επιβατικά παράγωγα επαγγελματικών, από το Citroën Berlingo και το Renault Trafic έως τα Volkswagen Caddy και Ford Tourneo Connect, συνήθως δεν εξοπλίζονται με σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί στη βασική τους διαμόρφωση.
Τα έχουμε εξαιρέσει λοιπόν. Υπάρχει ωστόσο, ένα σπορ δίδυμο που δεν θα μπορούσε να λείπει: Οι Porsche 718 Spyder RS και 718 Cayman GT4 RS. Πρόκειται για τα τελευταία μοντέλα του Zuffenhausen που απαιτούν περιστροφή κλειδιού για την εκκίνηση. Η Porsche είναι γνωστή για τη θέση του διακόπτη ανάφλεξης αριστερά από το τιμόνι -για ευκολότερη πρόσβαση σε αγωνιστικές συνθήκες ή στο συνεργείο. Ακόμη κι εκεί όμως, στη νεότερη 911 συναντάμε πλέον κουμπί αντί για κλειδί.
Η συντριπτική πλειονότητα των υβριδικών και ηλεκτρικών εκκινεί μέσω κουμπιού, αλλά όχι όλα. To Dacia Spring, για παράδειγμα, απαιτεί χρήση κλειδιού, όπως και η βασική έκδοση του MG3.
Το ίδιο ισχύει και για τα πολυενεργειακά μοντέλα του Ομίλου Stellantis που βασίζονται στην πλατφόρμα Smart Car, ανεξαρτήτως κινητήρα: Citroën C3 και C3 Aircross, FΙΑΤ Grande Panda, Opel Frontera.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα σύγχρονα ηλεκτρονικά κλειδιά κρύβουν συνήθως ένα φυσικό εφεδρικό κλειδί για το άνοιγμα του αυτοκινήτου. Αν η μπαταρία του κλειδιού έχει αποφορτιστεί, για την εκκίνηση απαιτείται η τοποθέτησή του σε ειδικό σημείο του ταμπλό -συνήθως κοντά στο κουμπί του στάρτερ- και το πάτημά του. Αντίστοιχα, τα αντικλεπτικά συστήματα έχουν πλέον περάσει και αυτά στην ψηφιακή εποχή.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.